{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

Canon EOS 450D linser {{forumTopicSubject}}

Hey !

Da jeg har været så "heldig" at mit kamera er gået i stykker, skal jeg ud og købe mig det "længe ønskede" og mit første spejlreflekscamera Canon EOS 450D smiley

Det næste er så, hvilke(n) linse skal jeg derefter købe mig ? Jeg er blank mht. linser...

Men jeg vil gerne have linse(r) som kan zoome (er vant til et DC med 10xzoom, hvilket ikke er for meget, når man skal tage hundetræningsbilleder...)

Samtidig er det bevægelses billeder, og en del gange i "mørke omgivelser" f.eks. skov (rundering)

Derudover er jeg oxo ind imellem på udstillinger, som tit foregår i dårlig belyste haller...

Og som alle andre vil jeg (har ikke råd ;-)) til at købe "1000 linser" men vil have et par ekstra, som passer til det meste. (jeg skal jo oxo lige lære at bruge Canon EOS 450D først)

Så hvilke hvilke linser vil I anbefale, samt gerne hvor man kan købe dem billigst ?

Ren geografisk bor jeg i Viborg, så jeg har adgang til et par IT butikker, samt Japan Foto, Photo Care og øøøhhh ja...

/Bufas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Canon EOS 450D linser
  • #1   7. dec 2008 Bufas, du skal nok lige skrive hvor meget du vil ofre på objektiv, så er det lidt nemmere for folk at komme med råd *S*

• #2   7. dec 2008 som alle andre så lidt som muligt smiley
    (man er vel Jyde ;-))

Jeg er godt klar over, at man får hvad man betaler for, men min egen erfaring er at man godt kan starte med "noget billigt" for så at finde ud af hva det egentligt er man vil have, da man så ved hva man skal se efter, det kan være dyre lærepenge, men om vendt, det er knap så fedt og ha købt noget dyrt, som man "ikke kan bruge".

Det er mest for at få et finderpeg om hvilke linser jeg skal kikke efter til mit behov, hva de der "underlige tal" er til det jeg skal bruge...

• #3   7. dec 2008 Jeg kan anbefale Sigma 70-300 apo dg det er et glimrende zoom objektiv til en fornuftig pris lige pt ligger det ca 1600 kr

• #4   7. dec 2008 Pu ha 8 K er godt nok mange penge.....

Er der andre der har et Canon EF 70/200 f/2.8L USM og har prøvet det godt af IRL ?

• #5   7. dec 2008 Og hvordan ser det ud med "langdistance" linse i alm. DK vejr ?

hvor man ikke skal tænke på mørke/skov/haller, men mere "langt ude på en mark" ?

/B

• #6   7. dec 2008 Vedr. Sigma 70-300 apo dg så vil jeg gerne høre lidt mere om hvilket objetiv det er ? Hvad er det godt til og hva er det ikke så godt til ?

/B

• #7   7. dec 2008 Til uddendørs billeder er Sigmaen fin jeg har ikke haft problemer med at kunne stille skarpt med den og den tager fine bevægelses billeder. de fleste billeder på min side er taget med den www.lafontaine.minisite.dk

• #8   7. dec 2008 Line>

Billeder herinde er jo ikke særligt gode, men jeg fornemmer du har lagt de bedste ud ?

hvor lang afstand har du taget de billder ?

• #9   7. dec 2008 Nadia>

Kan du give links til dine billder, jeg finder kun til hjemmeside og umiddelbare kan jeg ikke se meget bevægelse i dine foto ? nærmere øøøhhh macro ???

• #10   7. dec 2008 smutter på køjen nu, men svar endlig !

Er nok ikke før sidst på ugen....

/B

• #11   7. dec 2008 Bufas der er mange billeder på hjemmesiden der er bla hunde, heste osv... Ved ikke lige hvor du har kigget henne???

• #12   7. dec 2008 Under top billedet på forsiden ligger menuen der vælger du bare hunde, katte eller dyre eller heste galleri, så finder du alle mine billeder.

• #13   7. dec 2008 Jeg har et sigma 50-150 f./2.8. Ikke så meget zoom men klarer mørke omgivelser udmærket. Koster ca 4000 kr som nyt. Jeg bruger det mest som portretobjektiv, og ville nok ikke være det objektiv jeg skulle bruge til indendørudstilling ...kommer an på hvor tæt du kan komme...

Canon har et 70-300 med IS som koster også de der knap 4000 kr. Med IS funktionen kan du faktisk klare tage pæne foto indendørs uden flash...men ikke ikke på en galopperende hund.

Hvis det er indendørs på noget som bevæger sig skal du ned på en 2.8. og så koster det.

Lige nu har jeg en canon 70-200 f./4.0 L til låns og er rigtig glad for det. Den koster også de der 4000kr. Til udendørsbrug er det perfekt. Det tegner skarp, men aligevel med en meget særlig touch over billederne.
    http://www.phosee.dk/picture/43869-theo

en 70-200 f./2.8 L er et af de objektiver jeg ønsker mig....det står helt klartpå ønskelisten smiley

Kommentér på:
Canon EOS 450D linser

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce