{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.330 visninger | Oprettet:

Øv tvunget til tørfoder...! {{forumTopicSubject}}

Øv altså magen til kræsen hund.. Disney vil ikke have sin Barf..... eller jo måske hvis hun kunne få lov at grave den ned, en dag eller to så den var lidt halvfordærvet.
Og meget gør jeg gerne for mine hunde, meeen at sætte en jordkasse op i en lejlighed gør jeg altså ikke...!

hun begyndte for to mdr siden at udvise svær kræsenhed for maden, vi fjernede den så snart hun gik fra den, prøvede forskellige vitamin pulver, også helt uden.
Vi var på ferie en måned hvor dem der passede hende også havde mange problemer og hun blev jo helt skør i hovedet af ikke at få nok mad (hun er 8mdr) så de prøvede også at håndfodre, det hjalp lidt meen ikke noget vildt.

Vi har nu besluttet at hvis hun virkelig ikke vil have det så skal hun heller ikke, og huner derfor kommet på tørfoder..!!!
Den anden hund mæsker sig fortsat i barfen så nu må vi se måske hun en dag gerne vil have det igen.

Jeg lovede at vende tilbage ang. denne tråd når jeg kom fra ferie.
Reaktionen var pga alovera shampoo. hun blev dog fortsat ved med at have nogen knopper og et sår på øret der ikke ville hele afslørede en mild inflamation så en penicillinkur 2uger senere fik den til at forsvinde helt.
Pulverproblemet er ikke længere aktuelt da hun jo nu får tørfoder.

http://hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=267600

Mvh. Sabrina
ps. håber i læser selvom det lidt laaangt og et lille råd det ert MEGET hådt at rejse en måned væk fra sine hunde..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv tvunget til tørfoder...!
  • #1   4. dec 2008 Allerførst... Velkommen tilbage fra ferien smiley

Ja sådan kan det jo gå... ikke altid hundene er enige i hvad vi mener de bør fodres med *ss*

• #2   4. dec 2008 Nå, det var nok bare ikke det rigtige for hende. Du prøvede da smiley

• #3   4. dec 2008 Nu kører jeg ikke med disideret BARF-forhandlet foder, men råfodring som jeg selv skaffer hvor det er billigst, og stort set alt vildt, fisk og ben får jeg uden beregning, så hvis jeg regnede det ud... ville det nok ikke være dyrere end da de var på tørkost.

• #4   4. dec 2008 Jeg gør det samme som Tanja, meeen jeg har en hund der er så lille at fylder jeg 2/3 af skufferne med mad til hunden er der alligevel til omkring 3 mdr. Havde jeg haft en større hund ville det til gengæld ikke kunne svare sig

• #5   4. dec 2008 Ang. priser så har det været lidt dyrere nu mens Disney er hvalp men den store (Diva) er det, hvis ikke det samme, så måske endda lidt billigere, vi køber heller ikke kun i barf centeret.

• #6   4. dec 2008 Det er ok.

Man er selvfølgelig nød til at skele til økonomien i det, det tror jeg de fleste mennesker gør, og så længe ens hund trives, hvad enten det er på råfoder eller tørkost... så må det være essensen i det hele smiley

• #8   5. dec 2008 øv hvor surt... altså.. men du har prøvet..
    jeg er lidt i samme båd.. er osse ejer af en kræsenspiser.. og troede jeg havde fundet de vise sten ved fodring af BARF metoden... men så gik Harley hen og fik en voldsom allergisk udbrud overfor oksekød samt indmad.. med hævet øreflipper og kæmpe byld på næseryggen.. ( laaang historie.. I nok skal forskånes for)
    men vi er nu tilbage på tørfoder.. junglen.. og skifter imellem en del produkter alt efter hva han vil ha.. i samarbejde med dr. dyr .. igen.. surt surt.. jeg er så ked.. da jeg virkelig ku se Harley var kanon glad for råfodringen.. men at han kun kan få hestekød/ kartofler/ og grønt.. er jo ikke hel den hensigt der ligger i at BARFFE sin hund!
    jeg ønsker dig alt held og lykke med din kræsne hund ..ss

• Des (
    Des ( Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 17 Svar: 47
    #9   5. dec 2008 Anette: Er det kun oksekød han ikke kan tåle? For med alle de kødsorter DBC og RHM har tror jeg da ikke der sker noget ved at lave en foderplan uden oksekød. Min er fx helt vild med fisk, rensdyr og lam smiley

• #11   5. dec 2008 Des; ja.. oksekød.. samt indmad..
    jeg fik strengt fortalt af min dr. dyr jeg gamblede med hans helbred! .. og det ønsker jeg jo på ingen måde at gøre ... så vi er vendt pænt tilbage til tørfoder! .. suk.. hvilket osse går ok.. lige pt..
    og jo.. jeg har fået mange gode råd omkring hva jeg kan gi og osse at undgå okse.. men jeg er samtidig oppe imod en kræsen hund .. så det ikke helt let... jeg har en tid overvejet om han var en ren vegetar spiser.. da han nyder grønt både råt og kogt blendet..ss

• #12   5. dec 2008 Jeg er bare glad for jeg arbejder i en dyrehandler så jeg fårlidt rabat på tørfodret...

• #15   7. dec 2008 Hvis jeg SKULLE fodre med "forhandlerkød" så vill jeg sgisme ikke råfodre, det ville blive for dyrt.

Har regnet lidt på det, og jeg bruger ca 300 kr pr md på hundenes foder, så det er ikke vildt dyrt.

Det kostede omkring det samme at fodre med tørfoder, så prisen afholdt mig bestemt ikke fra at begynde smiley

Prisen på maden til os mennesker ligger på max 2500 kr pr. md (vi er 4) og det har jeg det fint med, gider ikke bruge mere, og det ville være for trist at skulle bruge mindre.

• #23   8. dec 2008 Jeg ville som sagt ikke råfodre hvis jeg var tvunget til enten DBC eller RHM... syns det vil være for dyrt hvis kosten skal være lige så varieret som det jeg giver dem nu, og så skulle jeg også have meget mere fryserplads.

Ok, nu er Anna snart 1 år, og hun bliver stille og roligt skåret ned i mængde, men indtil nu har det været 1 kilo mad pr dag (ialt)

Men jeg er så også heldig at kende både jægere og slagtere der gerne forærer ben, indmad og vildt væk. Fisk fanger manden, så det er heller ikke en udgift.

• #25   8. dec 2008 Christa, næææ sådan er det også her, så det finder jeg ikke underligt.

Vi har generelt en stram økonomi, og maden er et af de steder vi kan spare for at have til alt det andet vi gerne vil med både vores hunde og børn.

Jeg har tidligere udelukkende fodret med tørkost, heller ikke dér har mine hunde haft tandsten eller lignende, ej heller været allergikere eller på anden måde syge pga foder.

Jeg fodrer råt nu, fordi begge hunde trives på det, og fordi det er til at betale sig fra.

jeg har ikke problemer med dem der fodrer med RHM, DBC, råfodring eller tørkost.
    Så længe din hund trives, og du selv er tilfreds... smiley

• #26   8. dec 2008 Inden vi fik Disney handlede vi ind for ca 1500kr og så var der mad i godt 3mdr tl Diva som får 400-500g om dagen. det syntes jeg er helt ok det det samme som en sæk foder om mdn. vi har ikke aftale med slagter og køber det meste hos Barf. resten på tilbud i supermarkeder.

• #28   11. dec 2008 Det var dog også en konklusion at komme med Daisie...?

Men fordi jeg har 2 raske hunde og tænker over prisen på deres foder så ville jeg ved enhver forhindring aflive?

Tjaa... så var Monique sgu død da hun fik livmoderbetændelse, det kostede os 7432 kr (incl moms *ss*) da vi selvfølgelig valgte at operere.

Det jeg siger ER...

Som MIN situation er nu, så ville jeg ikke råfodre mine hunde hvis jeg var tvunget til at bruge DBC eller RHM.

Man kan altid stille div senarier op, og så kan man gisne på hvordan man vil reagere og handle derudfra, men det er kun gisninger, for når man ikke står midt i en given situation er der mange faktorer der ikke er med i regnestykket.

Men helt generelt vil jeg ikke holde liv i mine dyr for enhver pris.

• #29   11. dec 2008 Nu tror jeg ikke liiiige at en hund udelukkende vil kunne tåle forhandlet råfoder, men lige så godt det råfoder man selv kan skaffe (supermarkeder, slagter, jæger, fisker osv)

Men kunne min hund udelukkende tåle råt, ville den blive fodret med det, ligesom hvis det var omvendt, at den ikke kunne tåle råt, så ville den få tørfoder.

Jeg tror at stort set alle hundeejere handler efter deres overbevisning og efter bedste evne.

At nogen så sværger til hvad enten det er Pedigre, RC, DBC el.l. må være op til den enkelte smiley

At jeg så er priviligeret at jeg stort set kan vælge og vrage mellem fodertyper/mærker fordi mine hunde ikke fejler noget, det gør at jeg så ikke sværger til en enkelt model.
    Nu er det råt, fordi jeg længe har tænkt over det, og fordi begge hunde trives på det så det er bekvæmt, hvor de før fik tørkost og skulle have forskellige mærker (Anna Hills, Monique Olivers)

Kommentér på:
Øv tvunget til tørfoder...!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce