958 visninger
|
Oprettet:
Letter allerede ben {{forumTopicSubject}}
Ja det skal nok blive spændende hund....
10 uger gammel Papillonhanhund der allerede letter ben. Han er en bølle.
Han skal ud til et helt specielt hjem, og så må jeg nok hellere få ham kastreret før salg.
Hvad syntes i?
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 768
Hvis du ikke mener, at der bør avles på hunden, kan du roligt gøre det. Der er allerede nok overskudshunde i DK. Internathundene fra USA bliver vist også neutraliseret inden formidling netop for at forebygge flere hvalpe.
Det at lette ben har desuden to årsager: 1. Hormoner. 2 selvsikkerhed. Ingen af delene er i sig selv et problem. Måske skulle du få nogen til at se på ham først, hvis du er i tvivl.
aug 2007
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
Og jo man kan sagtens kastrere tidligt
aug 2007
?
dec 2004
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 143
Personligt synes jeg også det er alt for tidligt. Jeg er absolut ikke modstander af kastrationer (tværtimod!), men synes sgu det er synd at operere på en baby... Desuden er det næppe hormonerne der gør ham til en bølle nu - det er alt for tidligt at sige noget om det. Det kommer senere.
Du skulle hellere tage at snakke med ejeren om, at de nok skal være åbne overfor tanken om at det måske er en god idé at kastrere når han bliver ældre.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
At kastrere kan jeg slet ikke forstå du kan komme i tanker om med hundens alder taget i betragtning.
aug 2007
Han bliver helt sikkert en problemhund, hvis han ik kommer i det rette hjem, så det er jeg selvfølgelig obs på.
At kastrere tidligt er da ikke synd, og jeg kender efterhånden en del dyrlæger som gør dette. Så er det med sikkerhed blevet gjort, og der er ingen chance for, at han bliver "far" ved et uheld.
Mine killinger er blevet neutraliseret før de rejser i nogle år nu.
Men tak for jerses indlæg, jeg tænker videre *S*
aug 2007
Du har helt ret *S*
Men ham her er alttså øhhh speciel. Og det ved jeg grundet min langvarige involvering i dyr/adfærd. Dette er 4. kuld med samme kombination. Aldrig har jeg før haft så megen aggression. Blodet har flydt i en lind strøm. Jeg har aldrig set noget lignende. Vi taler om hvalpe som VIRKELIG sloges, de kunne ikke kan skilles. De hang sammen og rystede kroppen imens, på trods af, at de blev løftet op. Det varede 3 dage, så var rangordenen etableret..
Med rigtig mange sår til følge
Og det er "bare" Papilloner......
Og at fjerne et hvilket som helst dyrs kønsliv FØR det får det, er ik et stort indgreb. At fjerne det NÅR dyret har det, det er et stort indgreb...*S*
Men tak for indlæg *S*
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Aggression hører ikke til hos ikke-kønsmodne dyr, og er de det, så er der noget fuldstændig galt.
aug 2007
Det er jeg også enig i.
Men der er han heldigvis ikke. Voldsom hvalpeadfærd - ja.
Letter allerede ben
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside