1.149 visninger
|
Oprettet:
Spørgsmål om BARF {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg er begyndt at læse lidt om BARF. Synes det lyder spændende, men er nok selv lidt for 'bange' til at nogensinde prøve den fodermeode af.
Jeg har jo altid hørt at kyllingeben er no-go til hunde, men har nu læst, at det ikke gælder rå kyllinger. Altså at man eks. kan give en rå kyllingevinge.
Men såååå kom jeg til at tænke på salmonella og andre bakterier. Så forleden dag et program, hvor de havde testet ialt 40 kyllinger fra supermarkeder, og i over halvdelen var der skadelige bakterier i.
Hvordan er det med hunde? Er de ikke modtagelige over for disse (eks. salmonella) lige som vi mennesker?
Vh Christine
okt 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 403
Nej, hunde kan ikke blive smittet med salmoenella, det er vist noget med at deres mave/tarmflora er anderledes og de er derfor ikke modtagelige overfor bakterien.
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.974
Læs om barf på nettet - der er mange hjemmesider at gå i krig med!
nov 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 58 Svar: 237
Som skrevet så er jeg ikke rigtig inde i overvejelserne om at prøve mig ud i det, netop fordi jeg har tænkt, at med 3 børn (på 0,3 og 6 år) er det nok rimlig usandsynligt, at vi kan sikre os mod, at de ikke får deres fingre i berøring med det.
Men spændende læsning :0)
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 116
nov 2004
Jeg har ikke nogen skåle stående, men vasker dem op når hundene har fået mad - kan altså sket ikke se problemet!
nov 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 58 Svar: 237
mar 2008
Følger: 20 Følgere: 23 Hunde: 4 Emner: 47 Svar: 656
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.493
Jeg har ofte givet rå kyllinge-lår ("trommestikker") som de bliver kaldt. ;0)
Synes det er interessant at læse svarene her.
Mine hunde får dem udenfor, og hvis det regner rigtig meget, så får de dem i køkkenet og så gør jeg rent bagefter. De får det jo kun 1-2 gange om ugen.
nov 2004
apr 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 295
Når Anne A skriver at hunde ikke kan få salmonella er det ikke helt rigtigt, men som Nicola skriver sker det sjældent. Jeg har en rottweiler tæve, som engang fik en meget voldsom akut maveinfektion, og hun blev samtidig helt stiv i kroppen, og jeg måtte bære hende til bilen (indsmurt i lort, for at sige det mildt)... Dyrlægen mente det var salmonella eller lignende, men som han også sagde, hunde er meget hårdføre og kommer sig hurtigt. Dette skete kl. 08:00 om morgenen, og om eftermiddagen sprang hun rundt som intet var hændt. Hun havde ikke fået ben eller lignende på dette tidspunkt, så jeg tror risikoen er større i naturen end ved købte kyllingeben. /Anja
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.177
Visse bakterier udskilles desuden i hundens afføring (om børnene så kommer i nærheden af hundens efterladenskaber vil jeg ikke gøre mig klog på :o) ).
dec 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 101 Svar: 1.101
Spørgsmål om BARF
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside