{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
976 visninger | Oprettet:

Dogue de bordeaux {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen her inde..
Jeg var så heldig at møde to søde piger til udstilling i Herning, som fortalte mig om denne gruppe og sagde jeg skulle ansøge, da jeg selv bor i Vejle og gerne vil mødes med andre og deres hunde:o)
Kan se i har haft en debat om muskelhunde, så før jeg dukker op til noget vil jeg gerne høre jeres mening om en Dogue de bordeaux og om i synes det vil være ok jeg dukker op til nogle træf??

Bine er nu 1 år og MEGET godmodig og MEGET legesyg:o) Hun har aldrig været aggresiv over for nogen og hvis hun nogensinde er så vil jeg være over hende med det samme!!!
Hun undergiver sig stort set til alle hunde og kan ikk følge med de fleste hunde som har et stort aktivitets behov..
Men hun er legesyg og finder hun en hun klinger med kan hun dog blive ved i et godt stykke tid:o)

Hun har leget med mange forskellige racer ind til videre også racer som er meget mindre end hende fx. frans bulldog og der var hun meget forsigtig hvor hun med store hunde leger lidt mere vildt..

Racen i sig selv hviler meget i sig selv og tuldrer bare lidt rundt og hygger, har oplevet mange gange at hun hellere vil ligge foran mig og slappe af og kigge på de andre hunde i stedet for at lege med. Det er jo hårdt at bære på alle de kilo:o)

Dog kan det godt se lidt vildt ud lige når jeg dukker op med min hund da hun tit er oppe at køre når hun ser andre, men det er simpelthen helt og 100 kun fordi hun vil lege og kæles med, men det er en stor hund og nogle folk tager det som om hun er farlig og det er bestemt ikke hendes mening og hun er jo kun 1 år så vi træner og træner alt hvad vi kan for at få hende til at slappe af når hun ser nye...

Men vil gerne lige høre fra jer så folk ikk kigger skævt til mig hvis jeg en dag kommer med:o)

Hvis i ikk synes det er ok lader jeg bare være med at komme:o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dogue de bordeaux
  • #1   10. nov 2008 Ej hvor lækkert at blive modtaget så godt... rart at i har haft gode erfaringer med doggen.. er min første hund og er så skudt i racen, og har endnu ikk mødt nogen der var arrige eller noget:o)
    Og hun vil elsker at blive klappet og kælet for..
    Dejligt:o)
    Så er jeg da lidt mere rolig, vil jo helst ikk skræmme nogen og er der nogen der ikk vil ha min hund leger med deres respekteres det også:o)

• #2   10. nov 2008 Heidi: Du SKAL eje en, de er herlige:o)
    He he nej der er jo så mange forskellige racer der har hver sin charme.. Synes bare det er så sundt for hunden at mødes med så mange forskellige som muligt og se hvordan de reagerer på de forskellige:o)
    Ha ha ja det der med pauser holder Bine sig også til, ellers er der gang i den man må jo følge med de andre hunde men nogen kan hun altså bare ikk følge med så er det bare ærgeligt:o)
    Glæder mig til forhåbenligt at se en newfoundlander en dag:o)

• #3   10. nov 2008 Heidi: Det vil jeg meget meget gerne... og ja det kan tydelig mærkes når de står over for en på deres egen størrelse, men dejligt at de for det meste altid selv kan finde ud af det:o)
    Men holder lige øje med om der kommer nogen træf i nærheden i fremtiden ellers må vi lige mødes en gang kunne da være super hyggeligt.. Bine er altid legeklar:o)

• #4   10. nov 2008 Aner ikke hvad det er for en race, men er den sød og rar, ikke dominerende og meget legesyg ???? Så er den da perfekt smiley Håber vi ses.

• #5   10. nov 2008 ikke dominerende overhovedet.. har hun i hvert fald ikk være endnu og hvis hun bliver skal jeg nok stoppe hende med det samme:o) Håber også vi ses:o)

• #6   10. nov 2008 Nu var jeg en af dem der havde æren af at møde Bine til udstillingen i Herning, og må indrømme at jeg er helt skudt i hende! Hun er bare så sød og lækker! En rigtig charmerende pige som vader ind i ens hjerte med kæmpe store træsko på *GG*

Efter at vi (Karin og jeg) havde sagt farvel til Bine og Anne Sofie brugte vi laaaaaang tid på at snakke om hvor skøn en hund hun var :O)

Vi glæder os rigtigt meget til at se jer til træf, og er meget spændte på at se hvordan vores hunde reagerer på Bine.. Som vi fortalte i Herning så har vi kun mødt en DDB før og han var ved at skræmme livet af vores hunde... Selv Nova, min gamle Amerikansk Bulldog, som bestemt ikke plejer at være bange for andre hunde løb væk fra ham med halen mellem benene *GG*

Men som sagt så glæder vi os rigtigt meget til at møde jer igen, og velkommen i gruppen :O)

• #7   10. nov 2008 Basse:

Uden at vide for meget om det så tror jeg at man skal sammenligne DDB med Mastiff racerne istedet for "kamphunde" :O)

• #8   10. nov 2008 Basse:

Altså hvis du spørger lille Charlie så er boxeren altså en meeeeeeget farlig muskelhund! *GG*

• #9   11. nov 2008 Karina: tak for alle de søde ord om bine, glad for i kunne lide hende:o)

Nu skal jeg ikk ku udtale mig på andre DDB'ers vegne men Bine har ALDRIG vist tegn på arrigskab og har en meget lang lunte og man kan drille hende og pirre hende og hun synes bare det er sjovt. Hun er ekstremt bange for amstaffer, vil ikk lege med dem og undergiver sig med det samme og sidder bare på mine fødder og klamrer sig til mig... Så selv om hun ikk kan lide dem, så bliver hun ikk arrig på dem, men undergiver sig bare..
    Men hun er meget legesyg når der er hunde hun kan med, dog kan hun ikke tonse rundt som små hunde og skal gerne lige have lidt pauser, men det plejer hun selv at styre:o)
    Men arrig har hun ALDRIG været og jeg vil ikk sammenligne hendes race med nogle af de racer der er tale om, det her er en race for sig selv i mine øjne:o)

Jeg synes jeg har læst mig til at en DDB hører under mastiff også..
    Men går ikk så meget op i hvad hun lige er bare hun er glad og dejlig og tilfreds så er jeg også tilfreds:O)

Tak jeg glæder mig også super super meget til at mødes med alle jer og jeres søde hunde:o) og glade for i ikke har nogen fordomme, men for mig er det bare vigtigt at i ved når jeg dukker op, at det nok ser ud som om jeg ikk har helt styr på hende fordi hun er så ivrig efter at komme hen og lege med de andre hunde, og hun er en stor og stærk hund så der skal ligges mange kræfter i, og nogle kan ikk rigtig acceptere eller forstå at ens hund bare er overglad. Menjeg træner og træner og for mig er det en super go og effektiv måde at træne på ved at mødes med andre hunde, så jeg kan lære hende at hun skal gå pænt i snoren og kan tumle når hun bliver slippet fri:o)

• #10   11. nov 2008 He he ja, men de ko jo selv prøve at stå og holde sådan en stærk hund så ku det være de forstod, men det er jo det valg man tager når man vælger at få en stor hund og selvom der skal trænes og det nogen gange er træls så har jeg nu alligevel aldrig fortrudt:o)
    Men så længe de er glade og bare vil lege så tager jeg det nu som et godt tegn havde da været værre hvis de ville farre på andre og gøre dem ondt:o)

Glæder os også super super meget:o)

• #11   11. nov 2008 Anne Sofie og Heidi:

Jeg føler virkelig med jer.. Har heldigvis kun prøvet at stå med en meget stor hund der vil den modsatte vej en enkelt gang, og hold op hvor var jeg altså glad for at der stod en lygtepæl lige ved siden af mig *GG*

• #12   11. nov 2008 Ha ha ja lige præcis.. griner... Utroligt med de mulder de har de hunde men dejlige er de jo:o)

• #13   11. nov 2008 Ja det er de bestemt... Må indrømme at selvom at jeg har besluttet mig for at min næste hund skal være en boxer, så drømmer jeg stadig om at få en DDB eller en Bullmastiff.. kan altså godt de de store hunde :O)

• #14   11. nov 2008 Altså så er der jo mange der har hunde der fx. gør helt vildt, tisser inden for, bider alt i stykker osv osv. der har jeg jo været så heldig at min Bine aldrig har gjort nogen af delene.. jo tisset indenfor da hun var lille selvfølgelig men det kan man jo næsten ikke undgå:o)
    Så det eneste problem er at hun er for ivrig kan man så ikk godt leve med det, når man ved det er noget den kan trænes til at blive bedre til:o) Det kan jeg i hvert fald:o)

Og Heidi... Lige mine ord, det er præcis som at høre om Bine, de må minde meget om hinanden. Godbidder kan jeg løbe langt med uden hun overhovedet gider kigge på mig nogen gange og uanset hvor lækre de er... Og andre gange er de godbidder bare guld vær:o)
    Og nej det er med at vise dem at man er stærkere end dem, så de aldrig tager magten:o)

Og lige præcis det er ikke alle der kan læse hundesprog men det er jo også ok når man ikk kender noget til hunde:o)

• #15   12. nov 2008 Tusinde tak igen igen hvor er i søde:o) Og ja ind til videre har hun været meget forsigtig når hun møder små hunde:o)

Det skal de nu nok finde ud af og hvis Bine synes det blir for meget er hun meget go til at krybe sammen foran mine fødder og be om hjælp:o)

• #16   13. nov 2008 takker og i lige måde:o)

Kommentér på:
Dogue de bordeaux

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce