{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
562 visninger | Oprettet:

Hund nummer 2...skal? skal ikke? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Håber på jeg kan få nogle erfaringer fra nogen som har prøvet at anskaffe en hund nummer 2...

Har en super dejlig cairn terrier han på 4½ år og har været ude at se på en yorkshire terrier han. Har talt med dyrelægen og han mener de 2 racer er et godt match fordi nummer 2 altid bliver ved med at være den mindste og der ikke så sandsynligt vil blive kamp om pladsen som alpha han.

Men er kommet så frygtelig meget i tvivl om det er det rigtige jeg gør. Han (min cairn) har jo været mit et og alt (og det vil han også stadig være) men nu skal han jo dele mig og er meget i tvivl om hvordan han vil reagere på den lille ny.

Hører super gerne fra andre som har prøvet at anskaffe hund nummer 2. Hvordan gik det? Hvordan gjorde i det? osv.

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund nummer 2...skal? skal ikke?
  • #1   10. nov 2008 Har altid haft 2 hanhunde da jeg var barn, - schæfere, og det er gået super godt altid. De har enorm fornøjelse af hinanden, og havde jeg mulighed for det havde jeg også beholdt min lille DS´er, da Simba og hende havde det kanon sammen.

    Så jeg vil helt klart altid anbefale 2 hunde sammen, de har så meget glæde af hinanden,,,


  • #2   10. nov 2008 vi har haft tre hunde af samme køn.. oven i købet hanhunde...

    Altså først havde vi Chivas. Så fik vi Emil som bare var en bette lort og Chivas troede det var noget man kunne spise men han fandt da ud af at Emil skal man ikk køre rundt med i manechen. Det gik fint nok og de legede godt. Så kom min stedfar pludselig hjem med en 3. hund. selvfølgelig en meget nervøs en det jo klart. Det var oss en hanhund. Den fik vi aflivet da den ødelagde for godt 10.000 kr ting i vores hjem og var så meget medtaget af de gamle ejere at den heller ikk fortjente et nyt hjem.. Så den blev aflivet men det var ikk noget problem at ha tre hanhunde på en gang... smiley


  • #3   10. nov 2008 Jeg kan også klart anbefale det. Og en lille ny han, skulle ikke være noget problem. Slet ikke hvis du får den fra hvalp. 2 tæver derimod, kan som Pernille skriver, godt give problemer nogen gange.
    Din Cairnterrier vil da nyde, at være sammen med en artsfælle
    Har selv 4 hunde smiley


  • #4   10. nov 2008 vi har 2 dk/s gårdhunde og den sidst nye fik vi først på året.

    vi har lady på 9 og så max som blivet 1 år den 26/12

    Lady passer på max men selvfølgelig er de jalouse på hinanden og det er også okay.

    max underkaster sig tit for lady, men vi er så glad for dem begge 2 at det er utroligt så godt de leger sammen.

    vi har i hvert fald fundet ud af 1 han er nok skal vi have en mere bliver det en tæve.

    det har også på en måde være en god idé at købe max fra hvalp så har han vokset op sammen med lady

    nu håber vi så bare på at max vil blive far til nogle hvalpe hos lady sss


  • #5   10. nov 2008 Jeg har haft min labbe i 10 år. Jeg var kun 9 år da jeg fik ham. Han er min allerbedste ven. Jeg elsker ham overalt på jorden. og det kan intet lave om på.
    Jeg var også meget i tvivl om jeg ville "glemme" ham, når jeg skulle opdrage en lille hvalp.
    Han var 8½ da jeg fik Malou. Som så er en tæve.
    Han gad bestemt ikke at have en lillesøster, da hun kom hjem. Han bryder sig ikke så meget om hvalpe, da de jo vil lege, og han vil slappe af.
    Men nu. Elsker han hende. og hun ham.
    Han er livet helt op. Han løber gerne og leger med hende nu. Men hun ved godt at det er ham der bestemmer. Og det har jeg også gjort meget klart.
    Han har fået kiks/ben først. og hvis der har været noget., Er det Malou der har fået besked på at gå. For han skal have lov til at være førehan, når han kom først.
    Men synes dog det har været svært.
    Malou har været meget krævende, og når jeg går til træning med hende. Har jeg det a he.... til, med at forlade ham.

    Men men,
    Ingen problemer i at have to. smiley
    de har så meget glæde af hinanden, og jeg elsker bare at se dem sammen. De kan rede hele dagen.

    Når Rollo en dag går bort, er det da 100% sikkert at jeg skal have en ny igen.


  • #6   10. nov 2008 Tusind tak for alle jeres kommentarer...dejligt at få en ide om hvad det indebærer og hvordan man skal håndtere det. Er stadig interesseret i erfaringer...så skriv endelig smiley

    Har fået lavet en god ordning med sælger om at jeg kan få lov at få den lille hvalp på prøve her i weekenden for at se hvordan de kommer ud af det med hinanden. Synes det er en fantastisk ordning....ønsker jo bare at begge hunde skal få det godt sammen så det krydser jeg fingre for og glæder mig til weekenden smiley


  • #7   10. nov 2008 Nej hvor spændende.
    Det var da en god ide. Så er man fri for at hunden skal have så mange nye hjem, hvis det slet ikke kan gå..

    Min hundetræne sagde til mig, at hvis man skulle have hund nummer 2.
    Så var det bedst, hvis man lod hundene mødes et sted, væk fra hjemmet. Og så de hilste på hinanden der. Og først tog dem hjem, når de havde lært hinanden at kende.
    Så var der større chance for at hund nr 1 ville acceptere den lille ny i familien,

    Jeg gjorde det dog ikke., Da hun først sagde det da jeg startede til træning, og der havde jeg jo fået hende hjem smiley



  • #8   11. nov 2008 Connie. Det har jeg godt nok aldrig hørt. Men det kan da godt være.
    Men du må jo ikke bruge shampoo mere end 2 gane årligt ?


  • #9   11. nov 2008 Man kan evt vaske dem i en Terriershampoo, der ikke affedter pelsen lige så meget som alm. hundeshampoo.

  • #10   12. nov 2008 Okay. Skal jeg ikke kunne gøre mig klog på.
    Det var bare min dyrlæge der sagde det til mig smiley


  • #11   13. nov 2008 Pas på Anne Dorte !

    Det lyder meget godt at du må låne den lille hvalp, men hvis er ansvaret hvis der sker noget.

    Hvad er det for en sælger som låner en lillebitte hvalp ud, nogen du kender ?

    En Yorkie hvalp er mega lille selv i forhold til en lille Cairn terrier og selvfølgelig vil din hund blive jaloux.

    Men en hvalp lugter ikke farligt fordi den ikke er kønsmoden endnu, der er ingen voksne hunde som vil gøre en hvalp noget.
    Noget andet er hvad hunden så vil gøre når hvalpen bliver kønsmoden.

    Har selv 2 Westier og 1 Yorkie tæver allesammen.

    Held og lykke med week-enden smiley


Kommentér på:
Hund nummer 2...skal? skal ikke?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce