Forslugen hund {{forumTopicSubject}}
Jeg er begyndt at give mine 2 vovser råt, her for 3 mdr siden, og det går rigtigt godt.
Har bare en MEGET forslugen Cairn terrier tæve på 13 år. Det er gået godt uden uheld her de første 3 mdr, men så igår aftes gik det galt... Hun slugte et stykke kylling med ben uden at tygge på det, og det satte sig fast i halsen på hende. Heldighvis kan hun godt få vejret men, hun begynder at fråde om munden da hun jo prøver at på det ned eller op. Da vi er på vej til dyrehospitalet, får hun det heldighvis slugt... Puhaa man bliver godt nok forskrækket når det sker. Møghund siger jeg bare
Men Nu har jeg overvejet at droppe hende kylling med ben eller kyllinghalse, for hun sluger dem jo bare, og tør ikke rigtigt give hende dem mere. Men hun skal jo have dækket sit kalkbehov, og så kommer mit spørgsmål om hva man kan give hende for at være sikker på hun er dækket godt nok ind??
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Jeg sidder med dem og holder så de er tvunget til at tygge.
Men jeg bruger også det triks jeg kører kylling gennem kødhakkeren mens de er helt små. Det giver mig tryghed hvis andre familiemedlemmer en dag skal fodrer dem.
Er glad for at læse det gik godt, for jeg kan levende forestille mig hvor bange du / I har været.
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 65 Svar: 455
Gipsy er også meget forslugen, det tager hende ca. 15 sek. at spise 500 g. kallun, har overvejet hvad pokker man kan gøre?
Hvis vi holder det i hånden (ikke kallun) og siger "Stille" kan hun godt tage tingene forsigtigt, hvis vi glemmer at sige noget, mangler vi hurtigt et stk. finger.
:o)
jun 2005
Her giver jeg hele store stykker de skal gnaske i.
Eller igen......Jeg hakker til dage jeg ikke er hjemme
Ellers kan man vel skære det i mindre stykker som man spreder ud så der er afstand imellem. Det burde hjælpe.
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 65 Svar: 455
Min kallun er i meget små stykker, næsten hakket :O)
jun 2005
Har du have?
Har du det kan du "indramme" en firkant med noget snor, strø kallunen ud i det felt og så lade den søge.
Grunden til jeg råder til at lave en ramme er, at hunden lige skal lære at finde ALT da risioen for man inviterer rotter er der hvis der ligger mad tilbage, og med en ramme er det nemmere for dig at tjekke når den er færdig :o)
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
jun 2005
Jeg er ved at starte min hvalp op og hun får ikke andet :o)
nov 2006
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 113
cocciostater?? Hva er det?
Det er også godt nok at de sluger maden. Så længe det kan lade sig gøre for dem, og de ikke rent sagt kløjs i det, så må man finde på en bedre måde.
Min hanhund får 1/2 Kylling og han tygger rimeligt godt på det, og sluger det, men kommer det ikke helt ned, så "kaster han det op" igen og tygger lidt igen og så ryger det ned.
nov 2006
Min Cairn er forslugen med alt mad. Syntes hun er blevet slem her på sine gamle dage.
nov 2006
Især efter hun er kommet over på råt er det blevet slemt med at sluge maden.
Nå men jeg ville egentligt frem til om man kan få et tilskud til hende istedet for den kylling jeg giver hende? Så hun bliver dækket ind med kalk?
Hun får stadig sit Kødfulde ben en gang om ugen, og da det er så stort kan hun jo ikke sluge det. Men ellers får hun i løbet af ugen Kanin, kallun, hest, hjort, okse, indmad, lam.
Forslugen hund
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside