{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

OT- Igen om uddannelse {{forumTopicSubject}}

Ja jeg går og tænker over hvilken uddannelse jeg skal tage mig, jeg er virkelig i tvivl og skifter nærmst mening hvert minut.

jeg er utrolig dårlig bogligt, gik ud af 9, klasse med et gennemsnit på 7, og den uddannelse jeg skal starte på, skal helst ikke kræve at jeg tager en hf eller noget i den dur, da jeg simpelthen ikke har råd til at læse for mange år. samt at det helst heller ikke skal være en alt for boglig uddannelse.

jeg har overvejet en kontor uddannlse men der ser de helst man har en hf, eller gym.

det skal helst også være en uddannelse hvor man kan få voksenløn, og ikke skal på su, igen fordi vi ikke har råd til at jeg går meget ned i løn.

hvad skal jeg dog læse? og hvor søren skal jeg søge info om uddannelser når jeg ikke ved hvad jeg vil være?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  OT- Igen om uddannelse
  • #1   28. okt 2008 Hm...den er da svær - hvad laver du pt. ?
    Den eneste mulighed jeg kan komme i tanke om er at komme i mesterlære fx i butik....andre ved nok noget mere...

• #2   28. okt 2008 lige pt går jeg hjemme på barsel men skal starte på arbejde igen her om 3 uger, jeg arbejder som pædagogmedhjælper i en vuggestue, og er egentlig glad nok for arbejdet, men jeg vil også bare meget gerne have mig en uddannelse

• #4   28. okt 2008 Gå ind på www.ug.dk der kan du finde alle uddannelser og læse om hvad de kræver osv. Udover det kan du finde et rådgivingscenter i nærheden af dig hvor du gratis kan komme ned og tage en snak med dem:) Det kan være det kan hjælpe lidt:)

• #5   28. okt 2008 mange tak for jeres hjælp smiley

• #6   28. okt 2008 pau udd. der får du elevløn og den varer 2 år og 3 mdr.

• #7   28. okt 2008 mette, dvs at hvis jeg fx siger mit arbejde op, og kommer på kontant hjælp, så ville de skulle hjælpe mig til at komme igang med en uddannelse hvor jeg kan få voksen løn? Noget andet er jeg snakkede lige med min mor, hun mente at hvis man tager en sosu så kan man få voksen løn, nogen af jer der ved noget om det? Hmm en basis hg, hvor længe tager det at tage sådan en? Og hvad krav er der for at starte? Igen jeg er en klovn til at søge selv på nettet derfor spørger jeg smiley

• #8   28. okt 2008 kamilla, pau uddannelse, hvad er det?

• #9   28. okt 2008 OBS MESTERLÆRE ER ASKAFFET FRA I ÅR!!!!!

• #10   28. okt 2008 hvis du siger dit job opfår du 3 ugers karantæne fra kontanthjælp, men kan godt komme på kontanthjælp derefter.... Dog skal du huske at du ingen krav kan stille og du skal ikke regne med at du kan komme på voksenløn med deres hjælp, da de hellere ser dig tage en udd. på su... kontanthjælps-systemet er ikke sjovt at være i overhovedet!

VEDR. SU:
    Hvis du er enlig forsørger får du næsten det samme som en kontanthjælp i su skal du huske på...... 5007kr oveni den normale su på 5007 kr. derudover er der su-lån som du også er berettiget ekstra tillæg til.

Er du forsørger med samlever har du ret til et tillæg som hedder 715 kr pr. mdr.

Er du forsørger og har du en samlever på su er i berettiget til et ekstra tillægsstipendium som bliver udregnet efter jeres indkomst.

• #11   28. okt 2008 Natascha...nå for hulan - min søn var ellers vildt glad for det...blev automek. for få år siden...

• #12   29. okt 2008 okay, mange tak for alle jeres svar, hmm jeg må jo tænke over hvad søren jeg skal gøre, jeg bor sammen med min kæreste, og vores datter.. Min kæreste er igang med at tage en uddannelse men for revilidering (staves?) af kommunen.. Så han er ikke på su..

• #13   29. okt 2008 HG tager 4 år i alt!!!! Du læser 2 år på HG og står så i lære i 2 år, for du derefter først er uddannet!!!!

Rigtig rigtig mange tager fejl.
    Dvs. du skal læse to år på HG, hvilket er meget meget nemt efter min mening, du har engelsk på hvad, f niveau osv. og så søger du læreplads og er der i 2 år, og først derefter er du færdig. Hvis du dropper ud i lærepladsen, skal du stadig starte fra ny af, hvilket betyder du ikke har uddannelsen før de 4 år er gennemført..

• #14   30. okt 2008 okay, mange tak smiley

• #15   3. nov 2008 ja det er rigtig øv med det der mesterlære, men det kommer an på om social- og udd.området får tildelt penge til det, det pågældende år - beslutningen revurderes i finansministeriet en gang om året, hvilket vil sige at det sagtens kan komme tilbage næste år (tror dog der går et par år før området får tildelt penge igen)
    Men det er øv ja, for mesterlære gav mange en mulighed for at tage en elevplads, med mulighed for stadig at forsørge og leve normalt uden at gå helt ned økonomisk. Samtidig synes jeg det er den bedste måde at lære på, da der er meget mere fokus på eleven, samt større bånd mellem denne og mester/mentor.

Må jeg spørge hvorfor han får revilidering? Måske er der en mulighed for lidt ekstra hjælp til jer når han er i det offentlige system???

• #16   3. nov 2008 Natascha

ja det må du da gerne smiley

han er i år 2001 blevet kørt ned af en sprit billist, og blev opereret i ryggen samt knæ, han har en nedsat arbejds evne på 35 procent, og har i lige godt 3 år været på syge dagpenge, i samme periode var han også i arbejds prøvning 3 gange hvor alle stederne sagde at han ikke ville kunne klare et alm arbejde, men skulle på nedsat tid, max 4 timer om dagen.. han søgte så flex job, og fik afslag med begrundelsen at han ikke havde prøvet alle sine muligheder af, han havde fx ikke prøvet at stå i butik. ud over det er han ordblind og har gået ude på dansk ordblinde skole på østerbro hvor han fik lavet en test om hvor godt han læser og skriver, det viste sig at han kan læse som en i 3. klasse.

nå men til sidst så fik han muligheden om at komme på bistand, fordi de ville stoppe hans sygedagpenge, og han søgte derfor om revilidering så han kunne starte på en uddannelse, nu er det bare sådan at hans egen læge samt en ryg læge fra hvidovre hospital mener at det er lidt spild af tid han tager den, fordi sansynligheden for at han kan arbejde med det når han er udlært, er meget lille.

inden han kom ind i det her forløb her, er han blevet fyret fra 3 forskellige steder grundet sygemeldinger med ryggen, så vi føler lidt at vi står i stampe, og david er ikke mindst rigtig rigtig nede pga det her.

ja det virker som en rigtig god måde at få en uddannelse på, hvis man kunne komme i mester lære, det er da utrolig ærgeligt at den mulighed ikke er der mere smiley
    netop fordi der er mange som ikke har råd til at tage en uddannelse ellers., inc mig selv, vi ville ikke have råd til jeg kom på su.

Kommentér på:
OT- Igen om uddannelse

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce