{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
892 visninger | Oprettet:

Hjælp {{forumTopicSubject}}

Vores Rottweiler på 6 mdr ødelægger alt ting hun kan komme i nærheden af. Hun har ødelagt vores trappetrin, men nu har vi fået sat et børnegitter for, så kan hun ikke komme til den. Men da jeg kommer hjem idag har hun været i vores tv bord og bidt i hjørnet.
Hvad skal vi gøre for at få hende til at holde op? Hun blir gået med hver morgen inden vi tager afsted, hun har knoglemarvsben med leverpostej i og sådan.

Håber i kan hjælpe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp
  • #1   14. okt 2008 Har i prøvet sådan en massiv gummiring?

Det kan vores hund rigtig godt lide at bide i.

Evt.kan du også fodre hendes tørfoder i en aktiveringsbold.

Samtidig hjælper det rigtig godt (har haft en terrier med samme uvane) at gøre hendes "ynglings tygge steder" lidt våde og så drysse peber på (når det er vådt, bliver pebret der) så tygger de ikke længere i disse ting.
    Peber kan også bruges i potteplanter, hvis hun fortsætter der (som vores gjorde) :o)

Held og lykke med hende.

• #2   14. okt 2008 Jeg er ved at gå ud af mit gode skind. Hun er virkelig frygtelig på det område og hun er udemærket godt klar over hav hun har lavet når jeg kommer hjem. Håber lidt det kan hjælpe når vi begynder til træning med hende.

• #3   14. okt 2008 For at være ærlig. Det lyder til, at I har et lidt tungere problem med jeres hund, der sandsynligvis har nogle angstrelationer til, at I forlader hende.
    Ingen er så god, at de kan komme med en fuld brugbar løsning her kun ud fra det, I har skrevet.
    Så skulle det være noget a la: "luk hunden ud i en hundegård, hvor den ikke kan ødelægge noget" lappe løsning.

Mon ikke I skulle kontakte en adfærdsbehandler, og få fuld dækkende løsning?

• #4   14. okt 2008 Mine forældres hund gjorde nøjagtig det samme da den var ung.

Alt hvad der kunne ødelægges blev revet itu, det gjalt sofa puder, hynder, toilet ruller, trappetrin, bord hjørner osv. osv.

Den er vokset sig fra det, men i tiden hvor det stod på, kunne den være i gang og toilet når den var alene hjemme. Her kunne det så kun gå ud over toiletruller og hundekurv, da de havde skærmet trappen af med et børnegitter også, så der er håb.

Vores egen terrier, som endda havde en anden hund at gå sammen med, som aldrig har ødelagt noget, stoppede da vi brugte peber trikket...

Jeg tror mere det handler om kedsomhed og ikke andet. Har i en fornemmelse af, hvor længe hun skal være alene, inden hun begynder?

En adfærds psykolog kan sikkert hjælpe langt hen ad vejen, men tror i selv skal gøre hvad i kan for at aktivere hende, samt sørge for at hun er træt når i forlader hende.

• #5   14. okt 2008 Var lige inde og se hendes profil.

Nej hvor ser hun altså dejlig ud, man kan slet ikke se den lille bandit der er gemt i hende :o)

Derefter vil jeg sige, prøv at starte med at lære hende at hun er en hund, hunde hører til på gulvet ikke i en sofa, bare det kan give hende en del mere respekt omkring jeres ting. Tingene er jeres og ikke hendes, og så sørg for at hun har alt sit legetøj når i forlader hende, jeg kan se hun har meget :o)

• #6   14. okt 2008 Har I ikke mulighed for at bygge en hundegård?
    Vi gjorde det til Django, fordi han simpelthen også bed i ALT. Det virkede altså, nu bider han sjældent i noget mere, og stopper når der bliver sagt NEJ, god lige bortset fra når det er mine sko..
    Men det kunne godt lyde som om der er nogle seperationsproblemer.
    Ellers måske i kan skærme huset af, så hun kun er i nogle rum, ved ikke om det vil virke, her gjorde det ikke, der blev bare bidt i dørene.
    Håber virkelig i finder en løsning.

• #7   14. okt 2008 Altså vi har snakket om at lave en hundegård, hvor de så kan gå ind i vores værksted. Mine forældre prøvede det med deres hunde og efter stykke tid, en længere periode, lukkede de dem ind i huset igen og så ødelagde de ik mere.
    Jeg er bare bange for de får træk hvis de skal være ude.

• #8   14. okt 2008 Træk skal du ikke være bange for, hvis hunden kunne tale, ville den sikkert hellere være ude end inde :o)

Og når de har mulighed for at gå ind, er det da slet ikke noget problem
    :o)

• #9   14. okt 2008 Det er selvfølgelig rigtig, måske jeg skulle snakke med kæresten om det når han kommer hjem. Det ville være noget nemmere at hun kunne være indenfor. Men så skal vi da godt nok på indkøb

• #10   14. okt 2008 Vi har lavet sådan at Django kan gå ind i værkstedet, hvor der er en dejlig seng med puder og dyner, så han kommer ikke til at fryse.. Tror når det kommer til stykket, vil han hellere være ud, der kan han rende rndt, og han kan gå ud når han skal tisse, det kan han jo ikke indenfor. Det har i hvet fald hjulpet 100 % for vores vedkommende. Da vi fik ham kunne han ikke være uden opsyn uden at ødelægge noget. Nu kan jeg godt gå ud og ordne vasketøj og sådan, mens han er i køkkenet og stuen, og så ødelægger han kke noget..
    Det skal også siges at vi har fjernet de ting som er aller mest fristende for ham indtil han lære at lade være med at bide i alt. Fx er der næsten altid lukket ud til gangen, for at bevare de sidste sko vi har smiley

• #11   14. okt 2008 Vi har bare en stor åbnet indtil vores værksted. så ved ik lige havd vi skal stille for. Vi har heller ik den store økonomi lige pt.

• #12   14. okt 2008 Kunne det være en god ide hun havde sit hundebur inde i stuen, så hun kan gå ind og ud af det som hun har lyst. Den er tryg og mørk.

• #13   14. okt 2008 Har i prøvet at bruge en weekend på at gå fra hende og komme tilbage igen, men uden at give hende opmærksomhed, det gjore vi med Nero, til sidst gad han ikke reagere på at vi gik, for vi kom jo igen ;0)

• #14   14. okt 2008 Hejsa..

Jeg har selv haft problemer med Jive.. han åd mit papir.. eller rettere bad det i små stykker.. smiste min fjernbetjening, 3 headsæt osv. min løsning var at sætte en stor kravlegård om med hans seng, legetøj mad og vand... jeg havde sat den op af hjørnet i stuen.. så han havde god plads.. lige indtil den dag jeg kom hjem og så havde han ædt alt tapetet... så røg han i bur.. og fra den dag af har der ikke være noget problem.. han hyler ikke eller piver når han er alene hjemme.. han er altid glad for at se mig når jeg kommer hjem.. for han kan joh ikke gøre noget galt.. og det bedste er jeg skal ikke være ked af det når jeg kommer hjem og bliver frustreret over han har øddelægt et eller andet, fordi han var bange...
    I dag er jeg sikke rpå han sagtens ville kunne gå frit når jeg ikke er hjemme.. men han hygger sig i sit bur.. så det er bare blevet hængene.. og han ved når jeg tager min jakke går han ind i sit bur.. det er tit sådan at hvis han egentlig skal med.. skal han lokkes med ud.. for han vil gerne være i buret!!!

• #15   15. okt 2008 Hej igen

I behøver ikke bygge meget om i garagen, hvis du sætter en træplade op så du ligesom laver et hjørne, hvor hendes seng kommer til at stå, så får hun ikke træk, og hvis du laver en hundeseng som er hævet over jorden, kan hun næsten ikke få det bedre :o)

Vi lavede sådan en hundeseng engang af nogle gamle lægter og træplader, den blev lidt skæv men pyt, vores skulle bare stå i stalden dengang :o)

Held og lykke med det hele

Kommentér på:
Hjælp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce