{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
939 visninger | Oprettet:

Hoste igen {{forumTopicSubject}}

Samson har lige haft en omgang kennelhoste, som dog ikke var så slem. Det stoppede her for 2½-3 uger siden. Nu her igår er han begyndt at hoste en smule igen - han blev vaccineret mod det (ved godt at den ikke garanterer noget) den 26 sep.

KAN det være, at det "bare" er alm hoste, på linje med når vi hoster men ikke har halsbetændelse? Vi skal til hvalpetræning på næste søndag, jeg ville være så ked af ikke at gå til det med ham, men omvendt vil jeg jo ikke udsætte ham for kulde og udsætte de andre hvalpe for smittefaren.

Jeg ringer til dyrlægen imorgen, men var nysgerrig efter at høre om I andre havde nogle erfaringer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hoste igen
  • #1   5. okt 2008 tja, jeg ville skyde på at det er en gang kennelhoste mere..... Min erfaring siger mig at hunde ikke bare hoster for at hoste desværre....

• #2   5. okt 2008 Øv øv øv. Det er bare utroligt at han allerede får en omgang mere efter så kort tid. Han skal i forvejen (pga den tidligere omgang hvor han så ikke måtte omgåes andre hunde) se andre hunde rigtig godt an, før han gider lege med dem så det er bare superærgerligt, at vi nu måske også skal droppe hvalpetræningen.

• #3   5. okt 2008 nogen der ved hvor lang tid efter en hund har mødt en anden hund med kennelhoste, vil begynde at vise symptoner, hvis den er smittet? tænker dem der går til træning og lige pludselig får afvide en af hundene har fået kennelhoste, hvornår kan de så se om deres hund er smittet??

Håber ikke din hund er syg igen.. men sku der ik gå 6 + uger før de måtte være sammen med andre hunde igen?? syndes jeg at have læst et sted..

• #4   5. okt 2008 Dyrlægen sagde til mig, at kennelhosten smitter en uges tid før de begynder at hoste. Hunden skal holdes væk fra andre hunde en uge efter at de er holdt op med at hoste. Det var den besked jeg fik.

• #5   5. okt 2008 fra hunden bliver smittet går der typisk 6-10 dage før de hoster... Og i de dage smitter de videre selvom de ikke viser symptomer. Derfor er det så svært at skærme.....
    Og så fra de stopper med at hoste smitter de 1 uge bagefter...

• #6   5. okt 2008 Det var ikke helt det samme dyrlægen sagde til mig, men søger man på nettet, er der også mange forskellige retningslinjer smiley Uanset hvad så har vi overholdt karantænen 1 uge efter hosten er stoppet.

Bare SÅ ærgerligt med hvalpetræningen men det er der ikke så meget at gøre ved.

• #7   5. okt 2008 din dyrlæge sagde en uge før..... 6-10 dage er os en uge + -
    og en uge efter......

Men ja der siges lidt forskelligt... Nok fordi det også er forskelligt fra hund til hund

• #8   5. okt 2008 Ja ok, hun sagde at de smitter en uge før hosten begynder - om hun så mener 7 eller 8 dage hænger jeg mig ikke så meget i for jeg ved jo ikke at han er smittet før han hoster. Så jeg kan ikke holde ham væk fra andre hunde før jeg ved, at han er smittet jo.

• #9   5. okt 2008 nemlig smiley Og det er nok der, og så bagefter når folk har for travlt med at få den ud blandt andre igen, at det går galt...

• #10   5. okt 2008 Jeps - og så cirkulerer smitten bare. Rigtig surt. Men må lige ringe til dyrlægen imorgen. Vi er efterhånden en god kunde - tager bare ingen chancer med ham smiley

Kommentér på:
Hoste igen

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce