{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
709 visninger | Oprettet:

Træning {{forumTopicSubject}}

E tnke herfra siden der sjældent er tråde omkring det herinde.

Hvad bruger i jeres IF'er tl, de af jer (hvis der er nogen) der ikke kun har dem som familie-hygge-bamser?

Pt er det lydigheden der gøres mest i her, og på sigt kunne jeg tænke mig at gå lidt konkurrencer med ham. Ikke sådan i stor stil eller noget men mest bare for sjov og for at teste vors fremskridt lidt.

Agility står osse på programmet og i er begyndt i det små. Her er planen osse på sigt et par konkurrencer i ny og næ. Igen -ikke noget stort men for vores egen skyld.

Jeg synes jo konkurrencer giver motivation til at blive bedre, og så er det jo alletiders måde at få testet hvor langt man er nået, og få mødt en masse andre hundeførere og deres hunde.

Er der andre her i gruppen der træner med deres hunde, og har andre planer end blot at få den basale lydighed på plads?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning
  • #1   9. sep 2008 Her træner vi for vores egen skyld - dvs. de basale ting samt nogle sjove ting, konkurrencer er ikke lige mig... Total dårlig taber smiley

• #2   9. sep 2008 Karina -hehe... Det er jo faktisk en af de ting der gør et konkurrenemenneske... at man ikke bryder sig om at tabe altså;o)

Jeg har altid konkurreret meget med mine heste, og kan li' den stemning der er (ikke kun på pladsen, men i en selv) når man ved at "det er nu".

Med hunden er det self lidt noget andet... Og her er konkurrencerne som sagt ligeså meget for at teste mig og hunden, så det er mindre vigtigt hvorvidt vi blev nummer 1 eller ej... Selvom en fin placering self ikke gør noget *S*

• #3   9. sep 2008 Vil lige tilføje at konkurrencer har lange udsigter endnu... Han viser sig mildest talt ikke fra sin bedste side når han er ude blandt mange hunde osv.
    Men slæber ham med til forskellige arrangementer når det er muligt og håber at han med tiden lærer at slappe lidt af, ikke gø af de andre og koncentrere sig om opgaven:o)

Weekenden brugte vi på en schæfer-brugsprøve. Dælme sjovt at se dem arbejde og efter nogen tid slappede reiki osse af (yaaay). Så det skal nok komme.

På træningspladsen arter han sig tilgengæld efterhånden rigtig godt, selvom der da er lidt vej endnu.

• #4   9. sep 2008 Problemet med mig er at jeg bliver røv sur, hvis jeg taber.. Og det vil jeg ikke byde Balder smiley

Jeg har spillet meget håndbold, men der kan man jo også få lidt afløb, når tingene ikke lige flasker sig ;-))

Nej vi holder os til at træne for sjov - Det er nu meget sjovt at se hvor meget jeg er i stand til at lære fra mig, uden at skulle sammenlignes med andre smiley

Men hvis jeg er til træning vil jeg da hellere end gerne rettes på, så jeg kan blive bedre..

• #5   9. sep 2008 Karina -ja jeg bliver jo så hverken sur på hesten eller hunden, bare lettere irriteret på mig selv hvis jeg gør det dårligt. Har både hund og jeg gjort vores bedste betyder det mindre for mig om vi nu har placeret os godt eller skidt -bare vi havde en god oplevelse:o)

• #6   10. sep 2008 Jeg træner Rally lydighed på konkurrenceplan med begge hunde. Iljan er øvet og Freya er lige i weekenden blevet rally begynder mester, så hun skal også til at være øvet.

Jeg syns det er super sjovt at træne med hundene og til konkurrencer er det min egen og hundenes prestationer der betyder noget og ikke så meget om vi blir først.

Til gengæld betyder det rigtig meget når jeg er afsted på udstilling med Freya fordi hun har fået 2 certifikater og derfor kan blive champion næste gang.

• #7   10. sep 2008 Katrine -lyder rigtig spændende. Jeg har osse gået til rally med Reiki og ville rigtig gerne fortsætte. Desværre kan det bare ikke hænge sammen med ringtræning, lydighed osv. Så det er sat på standby lige foreløbig.

Og tillykke med de flotte resultater:o)

• #8   10. sep 2008 Mange tak.

Her er det heller ikke så nemt at nå det hele, men om tirsdagen hvor jeg går til træning er min friaften fra ungerne, så det skal bare fungere.

Selvom man er glad for sine unger er det godt med lidt alene tid ,0)

• #9   10. sep 2008 Ja for dælen det tror jeg gerne. Jeg er bare s uheldig at rally og lydighed faldt på samme dag, og så måtte jeg jo vælge:o(

Men jeg nyder tiden på træningspladsen, og vi træner osse stadig lidt rally hjemme bare for sjov:o)

• #10   10. sep 2008 hvad går det rally ud på? har kørt rally men det er jo nok ikke det he he

• #11   10. sep 2008 Lars -I rally går man e bane lidt som ved agility, bare at her er farten ikke det vigtigste. Istedet for forhindringer er der så skilte der viser hvilken øvelse du skal lave. Det kan så være alt muligt: sit, dæk, 90 graders højre-/venstre-sving, slalom osv.
    Det er vigtigt at man har en god kontakt til hunden og der trækkes point hver gang snoren strammes (senere hen foregår det den snor).

Modsat lydighed er det i rally tilladt at snakke til og opmuntre hunden hele vejen igennem og du må bruge hænder til at guide hunden (selv må man ikke trække den rundt e.l. men man må pege osv).

Det er rigtig sjovt og en god afveksling til den almindelige lydighed. Og så giver det en super kontakt til hunden:o)

• #12   10. sep 2008 michelle-ok tak for det

Kommentér på:
Træning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce