3.232 visninger
|
Oprettet:
Klip/trim HJÆLP!!! :o) {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
Er der nogen som kan fortælle mig hvad jeg skal gøer ved alt Louis' pels?
Han har ret meget hår i ørerne og hos min griffon, må jeg endelig ikke klippe det da håret så vil vokse for tæt.
Men jeg kan se at Louis' ører er blevet klippet før. Hvordan gør jeg? Jeg er bange for at der snart vil samle sig betændelse. Hans ører klør meget, men lugter ikke.
Hvordan med pelsen lige nu. Klip? Eller trim? Hvem kan hjælpe og findes der en i sønderjylland som kan gøre det for mig? :o) Og vise mig det? Jeg vil gerne køre lidt efter det.
På forhånd tak. Håber på snarligt svar til en uldtot og hans desperate mor! ;o)
jan 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 9 Emner: 130 Svar: 1.258
Og han skal da selvfølgelig trimmes det er jo da en trimmehund du har købt.
på ww. dvkweb.dk kan du finde nærmeste dværgschnauzertrimmer i dit område.
men har du ikke fået vejledning i det hele fra opdrætter?
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 46
Så det er der jeg blev i tvivl, og ørerne... Ja, de er groet til og jeg synes ikke at jeg kan hive det ud. Så igen blev jeg i tvivl om et var vejen frem.
Jeg har fået en folder fra opdrætter og jeg skal besøge dem snart, men det er lige nu jeg står og synes at der skal ske noget.. :o)
Men tak for hjælp, det hjalp meget.
aug 2007
jan 2006
Pynt kan også betegnes som mellemtrim. Ulden skal du selv rede af, deet er et kæmpe arbejde for trimmeren at få en "ikke uldet" hund ind
Ørehårene kan sidde godt fast, man skal bere tage til så kommer de ud, men hundene kan ikke lide det. du kan sikekrt få trimmeren til det:-)
aug 2007
Åhhh, min stakkels Louis piber og prøver at komme laaangt væk når jeg begynder ved ørerne. Jeg kan vist ligeså lidt lide det som han kan, synes det er forfærdeligt at det skal sidde så godt fast. Jeg må ringe til trimmeren så snart weekenden er slut. :o)
Jeg har lige brugt søndagen på at finde et sted hvor man kan købe en uldkniv, som den hedder i vejledningen fra dvK.
MEN den findes ikke at købe i nogen af de butikker jeg var i. Og de findes i forskellige typer, så jeg ville nok slet ikke vide hvilken jeg skulle vælge hvis det endelig var....
MEN
Så snart jeg har fået fat i sådan en må jeg bare igang. -Hvor meget underuld skal egentlig væk? Hvornår ved man at det er nok? Der er i hvert fald liiige nogle ting jeg skal have lært i en fart, kan jeg mærke. Men heldigvis er jeg lærevillig og Louis tålmodig med sin ejer. Sålænge hun da ikke har tænkt sig at pille ved ørerne!! ;o)
jan 2006
Kniven skal ligge vandret ned mod hunden når du reder uld af!
aug 2007
Lægger billeder ind af en nytrimmet hund så snart han er blevet pæn. ;o)
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 114 Svar: 1.127
som denne f.eks (link fjernet)
Du skal ikke tage fat i for mange hår af gangen - så gør det afsindigt ondt på hunden. De hår som er lange og når langt ned i øret er dem som du skal have ud,hvis ikke din hund skal få problemer. Dem kan du kende på at de er "våde"/mørkere end de andre hår i øret.
Jeg må tilstå at jeg godt nok klipper min schnauzer, men de er pænere når de bliver trimmet. Cookie hader bare så meget at blive trimmet, at jeg i sin tid valgte at lade ham klippe i stedet - og nu er det ikke sådan at lave om på, fordi pelsen forandret sig meget af at blive klippet
Klip/trim HJÆLP!!! :o)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside