Aftensmad, hvad skal vi lave? (alt om madlavning)

Aftensmad, hvad skal vi lave? (alt om madlavning)

Medlemmer: 338
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fødselsdags middag
  • #1   24. aug 2008 puuh jeg er tom for ideer i dag... men er det dig der har fødselsdag? Så stort tillykke i hvert fald ;o)

jeg æææælsker når vi får rejecocktail til forret - mums traditionel men god ;o)

dessert kunne være....
    frugter (efter eget valg) skåret i stykker blandet med enten vaniliecreme eller flødeskum.
    Så udhuler du en halv appelsin (put evt frugtkødet ved de andre) og serverer det i den med chokoladestykker ovenpå ;o)
    Smager sååå godt, en ordentlig kaloriebombe hehe... ser også godt ud ;o)

hovedret er jeg helt tom... for jeg er sulten, så jeg tænker steg steg steg ;o) hehe

• #2   24. aug 2008 Jeps havde jeg i torsdags :o)

Reje er desværre ikke en mulighed da flere af dem ikke kan lide rejse det smager ellers mums :o)

• #3   24. aug 2008 Hihi hold da op hvor det går fantastisk med af stave til rejer

• #5   24. aug 2008 Ristaffel hvad dælen består det af...

• #6   24. aug 2008 Til hovedret laver du da et par culottestege med bagte kartofler, kogte gulerødder og rødvinssovs til, det smager jo fantastisk.... Du kan jo også lave andet grønt hvis det er. Til kartoflerne kan du servere Hvidløgs- og Persillesmør.
    Og man går aldrig gal i byen med en culottesteg. Du kan jo evt. lave små lommer i stegen og komme noget hvidløg i den også. Husk salt og peber...

Held og lykke.

Og mange gange tillykke med i torsdags.

• #7   24. aug 2008 hmm hva med et eller andet fisk i noget butterdej til forret? Kan man mon det?
    Har fået det før, smager super godt og ikke så tungt... men desværre kun mig her der kan li´ fisk...

eller tunmousse?

eller advocado med røget torskerogn i (fandt jeg lige)

elller fyldte tomater?

• #8   24. aug 2008 Den med culotte stege, er jeg med på, må se om vi ikke kan finde nogen gode nogen, og så bare noget hvidløg i :o)

• #9   24. aug 2008 Til forret kan man også lave noget laks bagt i sølvpapir...
    Kan laves nemt ved at bruge portionslaks, lav nogle gode stykker med sølvpapir til at pakke laksen ind i. Læg laksen i sølvpapiret, kom f.eks. lidt dijon sennep på, læg et par skiver tomat ovenpå og et par løgringe, krydder med estragon, salt og peber. Hæld en lille sjat hvidvin ved og luk pakkerne til. kom dem i et ildfast fad og i ovnen i ca. 20 min ved 180 grader.
    Man kan komme hvad som helst i parkerne af fyld ovenpå laksen kun fantasien sætter grænser, det er også godt med lidt rejer i.

Kom lige i tanke om den så må´tte lige skrive den også... hehe.

• #10   24. aug 2008 Så lige at ikke alle kan lide rejer, men dem der kan vil vel også gerne have det, så det er bare at lave nogle uden rejer også jo...

• #11   24. aug 2008 Solveig super, det er en knag

• #12   24. aug 2008 smiley

• #13   24. aug 2008 Jeg laver i øvrigt engang imellem sådan en hel side laks når de er på tilbud i netto. Samme fremgangsmåde som portionerne, men så skal den have lidt længere i ovnen, den får 35-40 min alt efter hvor tyk den er.
    Så får vi bare nye kartofler og hollandaise sovs til og nogle gange lidt blomkål eller broccoli, det smager altså fantastisk. Bare en god ide til folk som elsker fisk men har svært ved at få det tilberedt.

• #15   2. sep 2008 Mette:

må vi høre hvad middagen endte med? og hvad gæsterne syntes om det ? ;o)

Kommentér på:
Fødselsdags middag

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce