muligvis allergisk {{forumTopicSubject}}
Æv har lige været hos dylle i dag, for et par uger siden var vi ude med ham, da hans testikler var røde og så meget mærkelige ud. Han får så en indsprøjtning samt nogle piller, vi skal så komme igen når vi er færdige med pillerne..
Imellem tiden begynder han så at gå og klø sig som en sindsyg - Samt slikkede poter ;-(
Nå men kommer ud til dr.dyr, og vi snakker lidt frem og tilbage, bliver så enige om at han skal have piller til 4 dage og så skal vi prøve at tilsætte fiskeolie i hans foder (igen) - Hjælper det ikke skal vi selvfølgelig komme igen.
Men hvad siger I, hvis det hjælper og han ikke kløer mere, skal man så prøve at undersøge hvad det er han muligvis ikke kan tåle...
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.394
Jeg tror jeg havde valgt at få testet uanset. Når man ved hvad den er allergisk overfor (hvis den er allergisk), så er det jo noget nemmere at undgå.
Men det kommer jo osse lidt an på hvor længe og hvor meget i har prøvet.
De fleste allergier ved hunde er foderallergier. Hvede, majs og byg er hyppige syndere her, så kan man finde et foder uden disse ting er det jo osse et sted at starte.
-hjælper det, jamen så er det jo fint. Hjælper det ikke, så få testet.
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
Vi har jo ikke prøvet så meget igen, vi havde dog for et årstid siden samme problem, men der gav jeg foderet skylden og skiftede samt vi begyndte med fiskeolien, den sprang vi så fra for 3 mdr. siden... Så noget tyder på at det kan hjælpe.
Dog overvejer jeg at skifte til kingsmoor eller orijen..
jan 2007
Og kan et foderskift gøre det, så var det jo da den nemmeste (og billigste) løsning. Bare husk på at det kan tage nogen tid før man begynder at kunne se resultater (hvis det virker).
men som sagt -kig grundigt på indholdet og hold dig fra foder med majs, byg og hvede (andre kornprodukter kan osse være et problem, men disse er dem der hyppigst er i foder)
aug 2007
Men ja vi har gået og kigget lidt rundt efter foder uden kornprodukter.
Men jeg regner heller ikke med at noget sker fra dag til dag- Men er dog glad for at han ikke rigtig har kløet sig siden jeg smurte ham
jan 2007
aug 2007
Syntes det er der BARF virker så uoverskueligt, især hvis man lige skal hjem til de gamle i weekenden eller noget..
Men nu får vi se - Vil hvertfalde gøre alt for at undgå binyrebarkhormon..
jan 2007
Nogen står jo nærmest i flere timer og laver mad til hunden, med blendet det ene og flået det andet, vitaminer her og lidt pulver der osv...
Andre giver bare kød -i alle mulige afskygninger med og uden ben, men dog bare kød. Og så evt tilsætter lidt vitaminer i pulverform.
Men det kommer jo an på hvad man er til og hvad ens hund fungerer på. (fodrer selv med tørfoder + det løse, men kender flere der varfer uden at det blver en stor videnskab)
aug 2007
jan 2007
muligvis allergisk
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside