{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
937 visninger | Oprettet:

blodprøvetagning mht ægløsning {{forumTopicSubject}}

Bella Er lige begyndt at bløde. Så hun skal til han hund om ca 11-14 dage. Overvejer denne gang at få taget en blodprøve for at klargøre den rette parringsdag:0 Så har en masse spørgsmål jeg håber i vil kunne svare på.

Hvad da i løbetiden har i fået taget blodprøve på jeres tæve?
Hvor mange gange fik i den taget og hvad blev resultatet mht til drægtighed og hvalpe?

Hvad gav i for blodprøven? og hvorlænge gik der for i fik svar?

På forhånd tak for svar.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  blodprøvetagning mht ægløsning
  • #1   12. aug 2008 fik taget den 1 på 7 dagen vist og den sagde det var for tidligt, fik taget den næste på 11 dagen vist, og der var det for sent .. hmm flot..

så ingen hvalpe til os. vi prøvede alligevel men ja det lykkedes ikke. spild af penge fremover vil jeg hellere parre eller insiminere en ekstra gang, og så bare parre eks, 9 og 11 dagen, og evt en gang til.

så ja skal du gøre det, så skal du måske regne med at tage blodprøver nogæe gange. du får svar dagen efter, altså hvad talene siger om hun har ægløsning eller ej.

vores 1 var bare alt for tidlig så sagde de vi skulle tage en ny et hvis antal dage efter, og ja så var det allerede for sent.

så ville nok tage en på 7 dagen, og igen på 9 dagen måske. og hun stadig ikke klar ville jeg så nok tage 11 dagen. venter alle mere end to dage mere.

men ja fremover, tror jeg bare jeg ser hvor villig min tæve er ved at tage min han hund og se hvad de siger til hinanden, så ser man jo nemt om hun er klar

• #2   12. aug 2008 tror blodprøven forresten kostede næsten 600 kr.

• #3   12. aug 2008 hun blev parret i sidste løbetdi på dag 13, 14 og 15 men gik tom. Tror denne gang at jeg vil lade hende blive der til de ikke vil parre mere..

• #4   12. aug 2008 karina: normalt lader man aldrig gå mere end 2 dage imellem prøverne

• #5   12. aug 2008 Nogle dyrlæger kan selv undersøge blodprøven, så du får svar efter 15 min

• #6   12. aug 2008 marianne: det tager liiiidt længer ;O) og det føles endnu længer, når man er tæveejer ;O)

• #7   12. aug 2008 her er det jeg svarede ude i forum:

jeg plejer at starte omkring 8. dagen, alt efter hvordan en weekend falder. der har været gevinst hver gang, efter vi flyttede til en dyrlæge, der brugte en god test ... mange dyrlæger bruger en som ikke er ret meget værd og så er de ikke altid særlig omhyggelige med at aflæse - det kræver meget omhyggelighed og derfor gør mine dyrlæger det selv - aldrig deres veterinærsygeplejersker.
    når den første prøve er taget, så styrer dyrlægen slagets gang, ofte tages en ny prøve efter 2 dage og sådan går det til hormonet begynder at stige. Det er utrolig vigtig at bruge en dyrlæge som virkelig går op i fertitlitet ... alle dyrlæger siger at de dur til det, men det går de altså ikke

hvor i landet bor du? Den bedste test er den som dyrlæge birgitte schøtz(staves) importer til landet - det er lavet en undersøgelse om det. min dyrlæge bestiller den hos hende

• #8   12. aug 2008 platugler- ja det ved jeg så nu. efter jeg har spildt penge på både blodprøver og insiminering to gange, osv.

hun var så langt tilbage, at de sagde vi skulle vente ja tror det var seks dage før vi tog den næste

men ja som sagt næste gang bliver hun parret han en af vores egen hanner vil på, og hun synes det er ok, så regner med at starte på 9 dagen.

• #9   12. aug 2008 Jeg fik taget blodprøve første gang på hvad jeg TROR må have været 5. dagen - Shelly skjultet sin løbetid ualmindeligt godt og jeg tog egentlig til kun til dyrlæge fordi jeg var i tvivl om hvor vidt hun var gået i løbetid eller ej... Så hun fik taget et skedesvab der meget overraskende viste at ikke alene var hun i løbetid, hun var også tæt på at være højløbsk! Så vi fik taget en blodprøve for at se om det virkelig kunne passe.. Min dyrlæge kan ikke lave en præcis måling af progtesteron tallet, men de kan se ændringer der giver et praj i den rigtige retning.. Blodprøven viste det samme som skedesvabet; at hun var i løbtid og snart ville være højløbsk. Dette var mandag, så onsdag fik vi taget endnu et skedesvab og en blodprøve, der begge viste at vi var på rette vej, men at hun ikke var helt klar endnu, så fredag skulle der tages prøver igen og denne gang var der gevinst, dyrlægen mente at hun ville være klar senest søndag, så hvis vi kørte lørdag (vi skulle til Belgien) så kom det nok til at passe... Vi ankom hos hanhunden i Belgien lørdag omkring kl. 18.30 og ca. 15 minutter efter hang Shelly og Rumor sammen :o) Vi fik 3 parringer på 42 timer, den sidste mandag omkring kl. 12.30, Shelly var på det tidspunkt knap så villig som de to forgående dage og måtte lige lokkes op at stå og gennemført så parringen i fin stil...

Shelly har fået hvalpe før, hvor hun blev parret i 3 dage (på dag 9, 10 og 11) hvorefter hun ikke ville mere. Med mit bedste gæt på hvornår hun er startet sin løbetid denne gang - da hun ellers skjulte det meget godt, ikke én dråbe blod! Så er hun blevet parret på samme dage denne gang, som ved hendes sidste kuld - der førte 6 hvalpe med sig ;o)

For 3 gange skedesvab og blodprøve kom jeg af med 2066kr.
    Hvorvidt hun er drægtig, kan jeg ikke sige endnu da det kun er 25 dage siden første parring, hun har ganske vist taget 4½ cm på rundt om livet i løbet af de sidste 14 dage, men jeg syntes det virker som alt for meget til at jeg 'tør' sige at det skyldes drægtighed, men jeg skal nok give besked når hun bliver scannet i starten af næste uge... ;o)

• #10   12. aug 2008 Kigger li med.

• #11   13. aug 2008 Vi fik taget blodprøve på 11. dagen og den viste at hun var klar dagen efter så hun blev insimineret på 12 og 14 dagen og det har resulteret i 7 dejlige hvalpe som blev født for 2 dage siden. Det er Mambas første kuld så 7 hvalpe er rigeligt for hende.
    Vi gav 600 kr for blødprøve og fik svaret samme dag.
    Håber du har heldet med dig denne gang.

• #12   13. aug 2008 Man plejer forresten at tage prøven omkring 10. dagen men enkelte hunde har ægløsning før men det er sjældent har min dyrlæge forklaret mig.

Kommentér på:
blodprøvetagning mht ægløsning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce