937 visninger
|
Oprettet:
blodprøvetagning mht ægløsning {{forumTopicSubject}}
Bella Er lige begyndt at bløde. Så hun skal til han hund om ca 11-14 dage. Overvejer denne gang at få taget en blodprøve for at klargøre den rette parringsdag:0 Så har en masse spørgsmål jeg håber i vil kunne svare på.
Hvad da i løbetiden har i fået taget blodprøve på jeres tæve?
Hvor mange gange fik i den taget og hvad blev resultatet mht til drægtighed og hvalpe?
Hvad gav i for blodprøven? og hvorlænge gik der for i fik svar?
På forhånd tak for svar.
feb 2006
Følger: 79 Følgere: 78 Hunde: 6 Emner: 200 Svar: 2.215
så ingen hvalpe til os. vi prøvede alligevel men ja det lykkedes ikke. spild af penge fremover vil jeg hellere parre eller insiminere en ekstra gang, og så bare parre eks, 9 og 11 dagen, og evt en gang til.
så ja skal du gøre det, så skal du måske regne med at tage blodprøver nogæe gange. du får svar dagen efter, altså hvad talene siger om hun har ægløsning eller ej.
vores 1 var bare alt for tidlig så sagde de vi skulle tage en ny et hvis antal dage efter, og ja så var det allerede for sent.
så ville nok tage en på 7 dagen, og igen på 9 dagen måske. og hun stadig ikke klar ville jeg så nok tage 11 dagen. venter alle mere end to dage mere.
men ja fremover, tror jeg bare jeg ser hvor villig min tæve er ved at tage min han hund og se hvad de siger til hinanden, så ser man jo nemt om hun er klar
feb 2006
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 180
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.683
feb 2006
feb 2006
jeg plejer at starte omkring 8. dagen, alt efter hvordan en weekend falder. der har været gevinst hver gang, efter vi flyttede til en dyrlæge, der brugte en god test ... mange dyrlæger bruger en som ikke er ret meget værd og så er de ikke altid særlig omhyggelige med at aflæse - det kræver meget omhyggelighed og derfor gør mine dyrlæger det selv - aldrig deres veterinærsygeplejersker.
når den første prøve er taget, så styrer dyrlægen slagets gang, ofte tages en ny prøve efter 2 dage og sådan går det til hormonet begynder at stige. Det er utrolig vigtig at bruge en dyrlæge som virkelig går op i fertitlitet ... alle dyrlæger siger at de dur til det, men det går de altså ikke
hvor i landet bor du? Den bedste test er den som dyrlæge birgitte schøtz(staves) importer til landet - det er lavet en undersøgelse om det. min dyrlæge bestiller den hos hende
feb 2006
hun var så langt tilbage, at de sagde vi skulle vente ja tror det var seks dage før vi tog den næste
men ja som sagt næste gang bliver hun parret han en af vores egen hanner vil på, og hun synes det er ok, så regner med at starte på 9 dagen.
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.529
Shelly har fået hvalpe før, hvor hun blev parret i 3 dage (på dag 9, 10 og 11) hvorefter hun ikke ville mere. Med mit bedste gæt på hvornår hun er startet sin løbetid denne gang - da hun ellers skjulte det meget godt, ikke én dråbe blod! Så er hun blevet parret på samme dage denne gang, som ved hendes sidste kuld - der førte 6 hvalpe med sig ;o)
For 3 gange skedesvab og blodprøve kom jeg af med 2066kr.
Hvorvidt hun er drægtig, kan jeg ikke sige endnu da det kun er 25 dage siden første parring, hun har ganske vist taget 4½ cm på rundt om livet i løbet af de sidste 14 dage, men jeg syntes det virker som alt for meget til at jeg 'tør' sige at det skyldes drægtighed, men jeg skal nok give besked når hun bliver scannet i starten af næste uge... ;o)
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
mar 2008
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 51
Vi gav 600 kr for blødprøve og fik svaret samme dag.
Håber du har heldet med dig denne gang.
mar 2008
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 51
blodprøvetagning mht ægløsning
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside