Brystmål?? Brystmål??
Nu må i lige hjælpe mig..
Jeg har en tæve, langhåret dværggravhund. Hun vejer 4,4 og er 10 måneder gammel.. Jeg har været sammen med ander dværge på samme alder som er mindre end hende.. altså både i højden og sådan generelt..
Hun er en blanding mellem en mini og en dværg og derfor troede jeg måske lidt at hun mere var en mini.. MEN (og her kommer det) så målte jeg hendes brystmål som så er 35-36 og så fatter jeg bare ingenting.. Var inde og kigge på google hvor jeg læste at mini er under 30 i bryst, dværge mellem 30-35 og standart over 35..
Altså har jeg så bare en ekstrem lille standart..?? ej vel..
Men er der ander ting end brystmålet der kan sige om de er mine eller dværg?? måske højden eller sådan noget...
Håber der er nogen der lige kan hjælpe..
feb 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 3 Emner: 775 Svar: 6.115
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 214 Svar: 1.253
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 176
Hvis du har målt hende til 34 cm. når du trækker godt til, ja så tegner det til at hun ender som standard. (man skal jo altid måle det dybeste sted omkring brystet, det er for de flestes vedkommende lige bag forbenene)
Vh
Tanja
apr 2007
Nu var jeg lige inde og læse lidt om hende....du skriver at begge forældre har stamtavle og hendes er ved at blive lavet?
Jeg kunne være bekymret for om du er blevet taget ved næsen....en stamtavle skal altid følge hunden. Har den ikke en stamtavle fra en godkende organisation (kun DKK i mine øjne) er risikoen for købe noget andet end forventet desværre meget større.
Heldigvis, så er hunden jo den samme dejlige hund du hele tiden har haft, på trods af størrelsen
Vh
Tanja
jan 2008
Følger: 25 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 92
aug 2007
forstår bare ikke hvordan en "blanding" mellem en mini og en dværg kan blive en standart.. specielt ikke når hun er så lille..
apr 2007
Det var godt at du har styr på det med stamtavlen. Der er desværre bare rigtig mange der køber katten i sækken.
Jamen, det er jo ikke kun forældrenes størrelser der bestemmer hvor store hvalpene bliver. Det bestemmes også af alle de andre aner i stamtavlen. Jo mere man ved om hvad det er for hunde er "ligger" i stamtavlen (også det man ikke kan se på papiret der følger hunden) jo større er sandsynligheden for, at man får det man forventer ud af sin parring.
Vh
Tanja
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.244
Jeg har som opdrætter parret 2 hunde hvor han ´hundens far var dværg og hans mor miniature.
Tævens far var miniature og moderen dværg.
hvad tror i jeg fik?
2 miniature 5 dværge og 2 standard!
de to standard skyldtes at hannens mor var målt ned fra standard til miniature og derfor "smuttede" generne med!
aug 2007
Og josephine.. det kan det måske godt.. syns os at Munthes lyder lidt voldsomt.. men måske vi bare måler forkert..
Brystmål??
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside