{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.069 visninger | Oprettet:

Luna knudrer.... {{forumTopicSubject}}

Luna er inde i den heldige periode, hvor hun danner knuder hele tiden, og det er på trods af, at vi børster hende to gange om dagen..... Alle med en havanaiser kender vel til denne periode?? .... Og er der nogen erfaring med, hvor lang tid denne periode vil vare??...

Jeg synes, det er syndt at man skal børste så meget som vi gør, men ved kun det bliver værre, hvis jeg ikke gør x 2 dagligt.....

Jeg har overvejet, at får hende klippet på et tidspunkt, men har hørt, at man først må når de er cirka 2 år, for så har man fået børstet alt denne underuld væk, som dannes i denne periode, som Luna er i pt.

Hvis jeg på et tidspunkt vil klippe hende, er der så nogen der kender en god hundefrisør??

Luna skal dog ikke klippes for tiden, da vi overvejer nogle udstillinger med hende.....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Luna knudrer....
  • #2   5. aug 2008 Jeg bruger balsemspray hver gang og bruger også balsam ved hvert bad..... Men man kan se, at det er underuld, at hun danner hele tiden....

• #3   5. aug 2008 Jeg er stoppet pt. at bruge sele til hende, for bare en gåtur, kunne selen får pelsen til at danne endnu flere knuder, men Charlotte danner din vaps stadig underuld?

• #5   5. aug 2008 Jamen...... så vidt jeg har hørt, så danner de også kun underuld i en kortere periode af deres liv dvs. på et tidspunkt af hvalpeperioden, så boy burde da også være over den tid med underuld....

• #6   5. aug 2008 Jeg er startet med, at give Luna lakseolie i hendes mad, og det kan hun godt lide, det skulle vist også hjælpe på pelsen.....

• #8   5. aug 2008 Det skal du være glad for..... Lunas knuder er godt nok ikke over det hele, men et par steder som bag ørene og ved halen....

Det er måske derfor, at jeg ikke kan får hende ren om mulen, der er hun nemlig rødlig, jeg må lige se tiden an. Jeg har fulgt doseringen et pump dagligt

• #9   5. aug 2008 Kan desværre ikke hjælpe dig hvad angår knuder. Det lyder som om du gør det rigtige...men ang. frisør, Lupe var til frisøren første gang som 6 måneder ca. der blev hun bare badet og redt godt i gennem og fik klippet poter og hoved... Det hjalp i hvertfald for mig med at holde pelsen...

• #12   5. aug 2008 ..Hvorfor ikke karte??? Reder du pelsen i bund med en kam??
    Jeg bruger både karte og kam ellers ville det nærmest være umuligt for mig at komme igennem....

Tanja: Jeg har hørt fra 2 hundfrisører, at det er super vigtigt at holde pelsen ren, når de har de her skifte pels perioder, de mener man skal vaske én gang om ugen.....Det gør jeg - jeg kan sagtens mærke hvis der går 2 uger imellem på hvor nemt det er at rede den igennem......

• #15   6. aug 2008 Hej Tanja
    Åh, ja det huskes - den der pelsskifte-tid. Penjo kom sent i pelsskift (som i alt andet)
    Jeg bruger altid først børste, så kam og er der filt, ja, så bruger jeg karte, trods det at min opdrætter fraråder det på grund af slid (slemme mig) Jeg bruger en karte som ikke er for tæt.
    Mht bad - det kan da godt være, at vi skal indføre et ugentligt bad - det har jeg ikke tænkt på før, men det er jo nemmere at rede ham, når han er nyvasket. Pt, er det ca hver fjortende dag eller i forbindelse med udstillinger. Men det render jeg jo til næsten hele tiden *GG*

• #16   8. aug 2008 Hej alle sammen,

Tak for alle de dejlige indlæg om jeres erfaring med knudretiden, jeg vil helt klart prøve mig frem med andre remidler end karten, som jeg har brugt rigtig meget til Lunas pels, og jeg kan også se på Lunas pels, at karten er ikke det bedste redskab til hendes pels..... Min veninde har en Tibetansk Terrier og på det kursus hun har været er de tilhænger af en kam med bredde imellem, og da min veninde præsenteret den for mig, var jeg meget skæptisk, men den er skide god "undskyld sproget :)"...... dog har jeg da ikke lagt karten på hylden, men karten har altså tendens til at gøre pelsen en smule vattet "slidt" at se på..... Luna skal jo nødig ligne en oppustet vatpind hi hi.....
    vedr. bad, kan jeg også mærke at redning er bedre....

I øvrigt, vi ses snart Henriette ;o)

• #17   8. aug 2008 Var der slet ikke nogen af jer, der kender en god hundefrisør??

• #18   8. aug 2008 Nej....... så knudret er hun ikke og vedr. vejledning af, at komme i bund i pelsen har Betina givet os rigtig god vejledning .o), så det ved vi godt, også det med udredningsspray, men tak......

Grunden til dette indlæg, at det kunne jo være, at der var nogle som havde nogle gode fif og med hensyn til frisør, vil jeg bare have anbefalet en god en...... Vi har en hernede i byen, hvor jeg bor og han synes jeg ikke umiddelbart tager så meget hensyn til hunden..... og det behøves ikke at være på vestsjælland ;o).........

• Mia Lade K
    Mia Lade K Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #19   8. aug 2008 Hej,

jeg vil ikke lave reklame for min hjemmeside. Men jeg har lavet en plejevejledning fra vask til børstning til negleklipning. Det er ikke sikkert, at det hjælper dig, men der er mange, som er glad for den vejledning, som jeg har lavet med billeder til.

www.silkydog.dk

Hilsen Mia

• #20   9. aug 2008 Mia: ja din vejledning brugte jeg da jeg var helt uerfaren med havaneser pels, den blev skrevet ud og det hele. Men det skal lige siges at jeg har læst mig helt skæv i hovedet på mange hjemmesider om de dejlige hunde. Man kan godt bande dem langt ved i filterperioden. Jeg var også tæt på at opgive, men stædig er jeg heldigvis! Nu har jeg 3 af slagsen c",)

Kommentér på:
Luna knudrer....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce