{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.099 visninger | Oprettet:

Nu skal jeg lige vide??? {{forumTopicSubject}}

Har hele tiden fået at vide, at det er lovpligtigt, at have hundetegn på sin hund, med hele mollevitten, altså båder navn og addresse og telefon nummer.....Også selvom man har chip på sin hund??? Tager jeg fejl, for når man er på marked soger de det ikke er nødvendig hvis hunden er chippet, men mener nu stadig at det er ved lov at hundens fulde addresse skal være på tegnet ???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu skal jeg lige vide???
  • #1   3. aug 2008 siger de , skulle der stå, gik vist lidt for hurtigt.... ss

• #2   3. aug 2008 Ja jeg mener ens hund skal have hundetegn på med hele mollevitten - jeg mener det er ved lov

• #3   3. aug 2008 Det står i Hundeloven - hunden SKAL være forsynet med skilt med ejers navn, adresse og tlf.nummer. Søg evt. på hundeloven på Google.

• #4   3. aug 2008 ja,og ved at man har hundens navn på skiltet,kan fremmede jo altid kalde på hunden,der altid vil reagere når den hører sit navn,også i de tilfælde hvor nogen bliver grebet i at stjæle en hund,så vil de nemlig kunne hævde, at det er skam deres hund,den reagerer jo på navnet.

• #5   3. aug 2008 Mine hundetegn er også forsynet med det hele, som de skal!!!!!!
    Jeg har også hundenes navne på og det er fordi at jeg tænker positivt.
    Hvis folk kan se, hvad de hedder, har de nemmere ved at hjælpe dem.
    F.eks. Kan hunden være på vej ud over en vej, så er det rart at de kan kalde den til sig.

Jeg tror ikke på at det har den store betydning med navnet, hvis nogen vil stjæle hunden. De tager den, hvis de vil med eller uden navn i tegnet. Man kan da heller ikke sige: Det er min hund fordi jeg kender dens navn. Det er jo bare at tage dem hen til en scanner, så kommer den rette ejermand frem.

Desuden reagere en hund på et nyt navn meget hurtigt, så tyvene kalder den bare noget andet få gange og hunden godtager det, hvis der er belønning.

Tænk lige på, hvor mange af os, der også har givet hundene kælenavne. Mine hunde reagere i hvert fald på flere navne... :o)

• #6   3. aug 2008 Det var en politimand,der gav mig det råd engang.

• #8   3. aug 2008 Jeg har navn, adresse og tlf på mine hunde tegn. Men jeg må indrømme at mine hunde aldrig har halsbånd på når vi er hjemme, men er vi på besøg nogen steder har de dem altid på.

Lotte.

• #9   3. aug 2008 Har lige fået lavet et til lille Chilli og ekspedienten sagde at der både skulle mit navn, hundens navn, telefonnummer, adresse og by på hundetegnet. Det er der så kommet, men nu ved jeg så at det er ikke lovpligtigt med det hele, men sådan er det så bare..

• #10   3. aug 2008 Takker for hjælpen alle sammen, ville bare lige vide om jeg tog fejl eller ej.....

• #12   4. aug 2008 § 1. Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden, fra den er 4 måneder gammel, er mærket og registreret samt bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn og adresse.
    Stk. 2. Justitsministeren fastsætter nærmere bestemmelser om mærkning, registrering gebyr og om udformningen af skiltet, jf. stk. 1. Justitsministeren kan herunder bestemme, at mærknings- og registreringsordningen skal administreres af en eller flere private organisationer, og at besidderen af en hund skal give de nødvendige oplysninger samt indbetale gebyr til disse organisationer.
    Stk. 3. Politiet kan lade en hund mærke og registrere for besidderens regning, hvis hunden i strid med stk. 1 ikke er mærket og registreret.

Kommentér på:
Nu skal jeg lige vide???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce