{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

Bog... {{forumTopicSubject}}

Da jeg forsøger at lære en masse om BARF vil jeg høre om nogen har bogen "Rå Hundemad - håndbog for hundeejere om naturlig fodring" af Mogens Eliasen?
Er blevet anbefalet at læse denne, men kan se det er en E-bog som købes over nettet.
Er der nogen der ved om den kan købes andre steder?

Desuden kan jeg læse, at flere køber kød i supermarkeder, ved slagteren osv.
Hvad køber I og hvordan behandler I kødet? Mener at have læst at kødet skal have være frosset ned for at være helt bakteriefri. Er det rigtigt?

Jeg er helt nybegynder, så håber I bærer over med dumme spørgsmål :o)
Men er jo nødt til at vide mere, før jeg skifter til BARF. Men er allerede overbevist, så glæder mig allerede til at servere første måltid...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bog...
  • #2   22. jul 2008 Nej, det prøver jeg lige :o)

• #3   22. jul 2008 Trine, jeg hørte fra en anden bruger at fordelen ved at købe den som E bog, var at når han havde nye forsknings relultater kom de som mail...

• #4   22. jul 2008 Inden jeg fryser maden fordeler jeg det i portionsstørrelser. Ellers så behandler jeg heller ikke kødet ... Jo hvis jeg køber frisk fisk så fryses den lige i 3 dage inden den tøes op og serveres :o)

• #5   22. jul 2008 Tak for jeres svar, det var netop det med at fryse det i nogl dage jeg mente.
    Hvad køber I der køber kød i supermarkeder eller har aftaler med en slagter?

• #6   22. jul 2008 Alt hvad der er på tilbud :o) Kyllling, Kalkun, Skovduer, (Ikke and længere da Kia ikke kan tåle det) Svinekød, Kalvekød, Oksekød, Lam, Vildt, Fisk i alle mulige afskygninger etc. Og det er forskelligt om det er med eller uden ben :o)

Altså alt hvad jeg kan få hænderne i som Kia kan få gavn og glæde af :o)

• #8   22. jul 2008 Ok, ja det lyder jo godt nok nemt. Er det bedre end de pakker man kan købe hos barf-butikker, eller er det på grund af prisen? Så fryses kødet nogle dage og derefter får de det? Fodrer I 1 gang om dagen? Har læst flere faster en dag eller to - hvad er grunden til dette, kan se flere er for og imod?

• #10   22. jul 2008 Ok- tak for alle jeres gode råd. Jeg har noget at arbejde videre med nu, så det er jo bare at komme i gang!

• #11   22. jul 2008 Jeg har ikke bil og ikke kummefryser så derfor har jeg endnu ikke haft mulighed for at købe noget hos de diverse BARF-forhandlere. Men jeg tror da bestemt at deres produkter er lige så gode som supermarkedsprodukterne og vil da helt sikkert prøve disse når jeg engang får mulighed herfor ...

Jah når du får kødet hjem så pakker du det i portionsstørrelser og fryser det.

Jeg fodrer 1 gang om dagen nu hvor Kia er ved at være voksen. Du skal huske at hvis du BARFER en hvalp skal du fodre oftere og hvalpen skal procentmæssigt have mere mad i forhold til dens kropsvægt end en voksen hund.

Kia er snart et år og vi er så småt begyndt med at have en fastedag i ny og næ. Ofte er det faktisk Kia selv der vælger at faste en dag eller to. Det skulle være sundt for den voksne hund at faste mindst 1 gang i ugen så mavesækken har mulighed for at trække sig sammen. Jo mere fleksibel mavesækken er jo mindre risiko skulle der også være for mavedrejning etc. (Er ikke så vidt jeg ved videnskabeligt dokumenteret?) Hvis maven altid er fuld så forsvinder noget af fleksibiliteten.

Inden eller efter en fastedag får Kia lov til at spise sig mæt. Hun får fx. 1+ kilo kalkun med ben (hendes daglige behov er omkring 750 gram).
    Kia får mad på forskellige tidspunkter hver dag og hendes daglige ration er forskellig får hver dag da jeg ikke længere vejer af men kigger på hvordan hun ser ud og hvad der kommer ud i den anden ende ...

• #12   22. jul 2008 Jeg har et møde med en der er barf forhandler. Jeg har nemlig en hvalp også, så hun vil hjælpe mig godt i gang.
    Tak for dit svar, det er til at fuínde ud af nu! :o)

Kommentér på:
Bog...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce