Bog... {{forumTopicSubject}}
Da jeg forsøger at lære en masse om BARF vil jeg høre om nogen har bogen "Rå Hundemad - håndbog for hundeejere om naturlig fodring" af Mogens Eliasen?
Er blevet anbefalet at læse denne, men kan se det er en E-bog som købes over nettet.
Er der nogen der ved om den kan købes andre steder?
Desuden kan jeg læse, at flere køber kød i supermarkeder, ved slagteren osv.
Hvad køber I og hvordan behandler I kødet? Mener at have læst at kødet skal have være frosset ned for at være helt bakteriefri. Er det rigtigt?
Jeg er helt nybegynder, så håber I bærer over med dumme spørgsmål :o)
Men er jo nødt til at vide mere, før jeg skifter til BARF. Men er allerede overbevist, så glæder mig allerede til at servere første måltid...
aug 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 81
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.397
aug 2007
Hvad køber I der køber kød i supermarkeder eller har aftaler med en slagter?
okt 2007
Altså alt hvad jeg kan få hænderne i som Kia kan få gavn og glæde af :o)
aug 2007
aug 2007
okt 2007
Jah når du får kødet hjem så pakker du det i portionsstørrelser og fryser det.
Jeg fodrer 1 gang om dagen nu hvor Kia er ved at være voksen. Du skal huske at hvis du BARFER en hvalp skal du fodre oftere og hvalpen skal procentmæssigt have mere mad i forhold til dens kropsvægt end en voksen hund.
Kia er snart et år og vi er så småt begyndt med at have en fastedag i ny og næ. Ofte er det faktisk Kia selv der vælger at faste en dag eller to. Det skulle være sundt for den voksne hund at faste mindst 1 gang i ugen så mavesækken har mulighed for at trække sig sammen. Jo mere fleksibel mavesækken er jo mindre risiko skulle der også være for mavedrejning etc. (Er ikke så vidt jeg ved videnskabeligt dokumenteret?) Hvis maven altid er fuld så forsvinder noget af fleksibiliteten.
Inden eller efter en fastedag får Kia lov til at spise sig mæt. Hun får fx. 1+ kilo kalkun med ben (hendes daglige behov er omkring 750 gram).
Kia får mad på forskellige tidspunkter hver dag og hendes daglige ration er forskellig får hver dag da jeg ikke længere vejer af men kigger på hvordan hun ser ud og hvad der kommer ud i den anden ende ...
aug 2007
Tak for dit svar, det er til at fuínde ud af nu! :o)
Bog...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside