{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.037 visninger | Oprettet:

Frost {{forumTopicSubject}}

Jeg kan være vildt glemsom og distræt nogle gange. F.eks. er jeg temmelig god til at glemme at tage mad op. De gange har jeg tøet det op i mikroovnen, men et par gange har jeg simpelthen serveret det mens det var frossent.

Tanken var, at hvis en ulv fortærer et rensdyr i sneen, må dens mave jo kunne holde til frosset kød.

Jeg serverer det ikke så tit frossent, men de gange jeg har gjort det, har det fungeret og de har "arbejdet for føden"

Er der nogen af jer, der har erfaringer i den retning? F.eks. med Polarhunde?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frost
  • #2   5. jul 2008 Ja smiley Paw
    jeg har altid fodret mine hunde det frosset og de spiser det med stor velbehag. Jeg syntes det er smartere sådan jeg slipper for lugte og sparer tid smiley

• #3   5. jul 2008 Okay! Troede det var mig, der var lidt underlig. Men det er rart at høre jeg ikke er den eneste der gør sådan..

• #5   5. jul 2008 Det kan jeg godt se Tom og det er en ikke helt uvæsentlig betragtling smiley

Jeg tænker bare på, om det i længden belaster maven unødigt?

• #6   5. jul 2008 Har selv en hund med mave problem det var faktisk hans skyld jeg started på barf og det har aldrig været noget problem at gi det frosset heldigvis men kan godt forstå hvis det virker skræmmende smiley

• #7   5. jul 2008 Jeanette: Jeg tror det er en rigtig god idé at servere det på forskellige tidspunkter. Rensdyr lægger sig jo heller ikke til at dø, når klokken ringer til middag på tundraen *SS*

• #8   5. jul 2008 LOL paw

men du har ret ;P jeg fordre selv på roterende tider nogle gange for mine mad kl 0300 men jeg er os nat meneske ^^ hihi

• #9   5. jul 2008 RonjaRøverdatter:
    Har et billede på nethinden af et rensdyr, der kigger på sit armbåndsur og falder død om med et suk *GG*

Daisie:
    Den stædighed har jeg også oplevet. Det er altså lidt herligt smiley

• #10   5. jul 2008 Daisie: IGEN er det umuligt at være uenig med dig. Øv altså *GGG*

Så må jeg lige citere min gud, The Man In Black: "No, I won't back down" smiley

• #11   5. jul 2008 Daisie: Ja.. Joaquin Phoenix overraskede positivt. Manden er faktisk en vildt dygtig sanger..

• #12   5. jul 2008 Maiken

Jeg har selv haft hvalpe der opflasked efter 4uger på barf så jeg vil sige ja du kan godt gi det til en 8 ugers hvalp men du skal værer meget opmærksom på fordeling s¨du er sikker på at din hund før alt det den har behov for i voskealderen !

• #13   5. jul 2008 *så du er sikker på at din hund får

• #14   5. jul 2008 Daisie: Ja. Synes du ikke?? Jeg troede det var playback til at starte med..

• #16   5. jul 2008 Helt enig Ronja smiley

• #17   5. jul 2008 Interessant spørgsmål.. Jeg lytter lige med...

• #19   5. jul 2008 Jeg gør begge dele..

Karla er en sær størrelse, for hun vil langt hellere have kødet så "fordærvet" som muligt - altså optøet, gerne hakket (ikke most, det gider hun ikke) og så varmt så muligt. Hvis hun kunne, lod hun det gerne ligge til det var helt rigtigt i temperatur og konsistens, men der er jo en grovædende GD i huset også, så det ville ikke ligge der ret længe.

Hun er generelt rigtig dårlig til at spise store klodser/klumper kød og skal være i humør til kødben osv. Det siger hende ikke så meget.

Hvorimod at min GD ikke ved noget bedre end et kødben eller en ordentlig klods hel- eller halvfrossent kød, som hun kan arbejde med i lang tid.

• #20   5. jul 2008 Det er sjovt, at hundene har så forskellig tilgang til det. Jeg var engang ude ved Lone Greva, der er en vildt dygtig hundepsykolog og fik da revurderet min lidt primitive holdning til hundes psykologi. Hold da op, hvor jeg lærte meget..

Man kunne godt forestille sig, at Karla er vant til mad fra skraldespande, der er "ovre sidste salgsdato" og derfor foretrækker den slags kød. Lyder det ikke meget logisk? Der er jo også det der med, at de graver det ned for at holde på væden i kødet, men det er vildt interessant at spekulere på..

og kald mig bare en tørvetriller *GG*

• #21   5. jul 2008 Paw, lige med Karla tror jeg ikke at det er årsagen til det. Hun er fundet som 6 ugers (ca.) sat af i en kasse, og de havde ikke siddet der længe, da de blev fundet, så lige hun har ikke måttet kæmpe for at finde mad (tror jeg).

Men man ser da andre grækere, der har aparte spisevaner. Flere kan f.eks af ren instinkt ikke lade være med at stjæle mad hvis de kan komme afsted med det, selvom de nu har fyldte madskåle.

Jeg kender en græker, der stjæler med arme og ben og har lagre rundt omkring i sin have *GG*

Karla er vist bare lige så sær med det, som med alt muligt andet. Hun ville også elske at få lov til at grave kødbenene ned ude i haven, men der er jeg nu en anelse for sart.

• #22   5. jul 2008 Mie:
    Ja så kan jeg vist godt pakke min lommepsykologi sammen smiley

Men det er underligt at netop grækerhunde er så aparte. Jeg kan ikke umiddelbart begrunde det, men sjovt er det..

• #25   7. jul 2008 Jeanette:
    Nu kunne jeg jo komme med en dumsmart bemærkning om faren for overføre sine fobier og adfærdsmønstre til sin hund. Men det gør jeg ikke smiley

Har det lidt svært med kyllingelår til hunde pga de medicinrester, som de kan blive syge af.

Hvordan har Lunas mave det ellers med det frosne kød?

• #26   7. jul 2008 *LOOOL*

• #27   7. jul 2008 Jeg synes vi skal oprette en tråd, der handler om Jeanettes mave

:-))

• #28   7. jul 2008 Jeg tør det altid op til mine, for den gagn jeg ikkeg jorde det lå de begge og rystede bagefter fordi de frøs i maven, og de fik også sammentrækninger, jeg ville ikke gøre det tit, men hvis din hund ikke reagere på det kan du da godt.

• #30   8. jul 2008 Jeg undrede mig også MEGET de lå begge og rystede bagefter, har en schæfer og en lille bla. hund. Min schæfer har altid haft meget sart mave. men ja det er meget mærkeligt, hehe:-)

Kommentér på:
Frost

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce