4. apr 2006 Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.334
Falsk drægtig??? Falsk drægtig???
Jeg skulle jo have parret min ene tæve. Det lykkedes ikke, så vidt vi ved. - de var alene i ca 2 timer, men der lagde hun ikke halen til side. Og min gamle tæve var der også, det plejer at lægge en dæmper på gemytterne.
Nu er der en uge til hun skulle have født og hun opfører sig som om der er hvalpe i hende. Hun er ikke blevet tyk, men hun er en bitch overfor de andre og meget hængetræ, hun følger mig rundt over det hele og vil helst ligge på skødet.
Næste uge er vi på camping med 5 hunde. Og så kan det lige passe at jeg skal have en hvalpesyg tæve med.
Hvis det er tilfældet, hvor hurtigt virker galastop ??? Jeg har aldrig haft en falsk drægtig tæve før. Jeg ved jo ikke om hun bliver værre end hun er nu, men hvis hun gør er jeg nød til at gøre noget ved det.
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
men når Jowina var falsk drægtig, så var hun ovre det på den dag hun skulle have født. hun fik ikke hvalpekuller bagefter eller lagde mælk ned.
god hundeferie
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 770
Hvordan kan du vide at hun ikke lagde halen til side de 2 timer de var alene?
Jeg har ikke fulgt med i dine indlæg, men har I prøvet at scanne, så finder I da ud af om hun er falsk drægtig eller ej.
okt 2006
Følger: 66 Følgere: 62 Hunde: 7 Emner: 274 Svar: 4.722
efterfølgende har du ikke tjekket hverken via scanning eller blodprøve om hun er drægtig, og alligevel har du bestilt ferie fordi du "så vidt vi ved" ikke tror hun er med hvalpe..........
hvad med om du tjekkede om hun rent faktisk ER drægtig, og så kan du finde ud af om ferien og galastop er aktuelt bagefter?
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.334
Men idet han ikke viste interesse for at hoppe på, regnede jeg ikke med at der var sket noget.
Ferien er bestilt for længe siden, Planen var at jeg skulle blive hjemme hvis hun skulle have hvalpe. Men da de ikke parrede tager jeg med på ferie.
Jeg har ikke scannet eller fået taget blodprøve. Det er først lige nu hun er blevet mærkelig. Slå koldt vand i blodet. De er begge avlsgodkent og det var de to der skulle have parret, så hvis der kommer hvalpe bliver det med stamtavle.
Jeg er ikke længere væk end vi kan køre hjem. Der er bare trangt i campingvognen, hvis jeg har en hvalpesyg tæve
okt 2006
Følger: 66 Følgere: 62 Hunde: 7 Emner: 274 Svar: 4.722
okt 2006
Følger: 50 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 125 Svar: 4.332
apr 2006
Dett var dog lige godt meget at man ikke kan komme lidt af med noget herinde.
Der er ikke en skid hovsa over det. Det er ikke hovsa min hund er med hvalpe.
Jeg har ikke scannet eller på anden måde tjekket om hun skulle være med hvalpe, fordi jeg ikke regner med at hun er. Og hvis hun er så er det bare godt, for jeg havde glædet mig til det kuld.
At jeg har planlagt ferie er sgu min sag. Jeg skal nok tage mig af det hvis der kommer hvalpe.
Det er ikke det der er spørgsmålet, Det er HVOR HURTIGT VIRKER GALASTOP: HVIS DER ER NOGHEN DER HAAR PRØVET DET ?????????
Jeg synes bare det er synd hvis hun skal gå og være hvalpesyg.
Der er godt nok ikke langt til fordømmelse herinde. Det kunne være man skulle overveje kun at deltage i stemmerunder O.L.
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
jeg kender intet til Galastop, så kan ikke hjælpe dig med dit spørgsmål.'
men hvis du er det mindste smule i tvivl om hun kan være drægtig, så ville jeg ikke turde give hende det. ved ikke om det kan skade fostre.
okt 2006
Følger: 50 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 125 Svar: 4.332
( men alle kan jo ta fejl, og det da dejligt hvalpene er ønsket hvis der kommer nogen)
Men forstår ikke helt hvorfor du ikke har taget tæven med til dyrelægen og fået hende scannet, så er der jo ikke noget at være i tvivl om... (derfor skrev jeg som jeg gjorde)
Og undrede mig lidt over de ikke var under opsyn under parringen (som vi ikke ved om fandt sted) men kan forstå det ikke var din hensigt de skulle parre....
forstår ikke helt du bliver SÅ fornærmet over mit indlæg, men det er jeg da ked af....
Har ingen personlig erfaring med galastop, men hvis det er har jeg fundet noget om det på google.... ved ikke om det har nogen interresse?
eller du kun ønsker personlig erfaring....
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 135 Svar: 2.317
apr 2006
Problemet med scanning er at det ikke er sikkert at de ser det hvis der kun er en enkelt og blodprøver kan snyde.
Jeg venter og ser hvad der sker. Heldigvis er jeg sammen med hende døgnet rundt fra fredag, så hun er ikke alene hvis der mod forventning skulle komme en hvalp eller to.
Jeg skal lige have talt med min dyrlæge så jeg har ham i baghånden.
Normalt er der ikke det store drama med mine hunde..
Det er ikke engang sikker at jeg vil give hende noget for falsk drægtighed, det kommer helt an på om det plager hende eller det er til at holde ud.
Falsk drægtig???
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside