592 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Nye billeder Nye billeder

Af dejlige Pepsi. Tænk jeg alle har sagt at det bliver som at få en baby igen, men det syntes vi bare ikke. Hun er så rolig og nem så vi nærmest kunne glemme hende hvis ikke det lige var at vi er blevet så forelsket i hende. Hun har knuttes sig så stærkt til os så hun aldrig går i snor i parken, bliver tæt på os. Leger med andre hund hver dag uden at lave ballade. Ungerne elsker hende selvom hun prøver krafter med dem, specielt den lille på 3. Men alt i alt har hun bare altid været hos os, vores super dejlige tøs. må lige vende mig til alt den kontakt hun skaber, det er jo ikke en hund man ser hver dag:-).

Smut lige forbi og se hvor dejlig hun er blevet.
(link fjernet)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye billeder
  • #1   19. jun 2008 Hun er superskøn

Ja, man skal vænne sig til al den opmærksomhed. Og det bliver kun værre, jo ældre hun bliver smiley

Og så alle standard spørgsmål og kommentarer
    - øj, er det en hest eller en hund?
    - nej hvor smart, en ergonomisk korrekt hund !
    - spiser den et helt rugbrød om dagen?
    - hvor meget vejer den?
    - hvor høj bliver den?
    - nej, nu må den da være udvokset (fra 10 mdr's alderen)

*GGG*

• #2   19. jun 2008 du spurget i det andet indlæg hvor meget hun spiser nu. Hun er 4 mdr vejer 21 kg og spiser 550 g om dagen fordelt på 3 måltider. Vi har skåret lidt ned på maden de sidste 2 uger da hun har taget 2.7 kg på, på en uge. Ser det okey ud?

• #3   19. jun 2008 Det lyder ikke af ret meget. Azimut - vores den bette spiste omkring 900 gram plus det løse. Også fordelt på tre måltider. Selvfølgelig afhænger det af, hvad man fodrer med - men det lyder altså ikke af meget. Gad vide om det er derfor den er så roliig - den skal da se at få energi til at lave ulvelykker - ups ulykker.

• #4   20. jun 2008 Vi har fået afvide at hun skal have 20-30 gram pr kg og det får hun, hun tager godt på. Opdrætter siger hun skal tage imellen1-2 kg på om ugen ikke mer, og hun tager max på. Må sige at jeg også er lidt bekymret, da hun er meget tynd men dyrelægen siger hun er en fin slank og langbenet dame. Er jo også bekymret for at det går for stærkt så benen ikke kan følge med. Vi fodre med olivers til voksen hunde.
    Hvorgammel er det nu Azimut er?

• #5   20. jun 2008 Læste lige at Azimut er fra dec( 8 uger ældre end Pepsi). Så passer mængden da vist ude mærket. Hvis Pepsi tager 2 kg om ugen og derved øger fodret med 60 gram, så bliver det 480 gram på 8 uger+ de 550 gram hun får nu=1030 gram når hun er lige så gammel som Azemut. Hmm ser det ikke fornuftigt ud?.

• #6   20. jun 2008 selvfølgelig må du spørge. Vi var selv så meget i tvivl om vi skulle give voksen foder, men besluttede at følge vores opdrætter der har haft ulve i 30 år. Vi havde en liste med spørgsmål som hun svarede på bla om de får nok vitaminer. Svaret var at der stort set ikke er forskel på voksen eller hvalpe foder og det de ville mangle var c vitamin når de skifter tænder, derfor skulle vi tilsætte ekstra. Jeg skrev en tråd også og der var 50-50 af svar når det gælder store hunde. Håber virkelig hun får hvad hun skal have. Bliver bare nødsagen til at stole på opdrætter.

• #7   20. jun 2008 Hej Camilla

Ja, fodermarkedet er en jungle og evig årsag til bekymrede "hundeforældre"

Jeg vil lige præcisere, at Morten allerede havde taget højde for aldersforskellen. Det var som 4 måneders hvalp at Azimut spiste omkring 900 g om dagen. Det var hvalpefoder.

I dag er han 6 måneder og får omkring 1.000 g om dagen.

Vores ældste ulvehund spiste i øvrigt cirka samme mængde.

Men det bedste du kan gøre er self. at vurdere på hendes udseende og aktivitetsniveau. Med dyrlægen i baghånden, går det nok ikke helt galt smiley

PS. FIk vi sagt, hun er DEJLIG smiley

• #8   21. jun 2008 Ih man er bare så evig bekymret, det er som at få en baby igen og ens moder føelser blusser op smiley
    Jeg tog lige papirene frem fra opdrætter igår for at tjekke dem og minsanden om ikke hunhar skrevet at vi skal give vitamin skanalka fra hun er 3 mdr argggg kastede mig ud i bilen til morgen og købte vitaminer for bare at finde ud af ad man ikke kan få dem længere. Købte så noget der hedder berthelsens mineraler farmacuten garenterede at det er det samme (håber jeg) der er en masse ting i bla 252 mg calcium i 9 tbl (hun skal kun have 6) og magnesium 144 mg (ogsså i 9 tbl).
    Er det nok.
    Håber at forskellen på fodret mængen er foreskellen på hvalpe og voksen foder. Men når jeg ser på hende syntes jeg at hun ser helt fin ud og så får hun jo også lidt ved siden af he he.

• #9   21. jun 2008 Jeg forstår altså ikke, at det skulle være en fordel at bruge voksenfoder, og så selv tilsætte ekstra mineraler !

Ham der står for Kingsmor var kunde i min mands butik. Vi spurgte, hvorfor han ikke havde et hvalpefoder til store racer. Han svarede at det koster ham over 1 million kroner i at udvikle hver ny foder-variant, og derfor kunne han ikke gå ind i foder til store racer, da det ville tage for lang tid at tjene pengene hjem.

Men derfor tænker jeg, at når producenterne bruger 1 million kroner, må man vel går ud fra , at de har lavet en masse analyser, for at finde frem til den helt optimale fodersammensætning for hvalpen. Og hvorfor så eksperimentere selv?

Men jeg kender det godt ... man læner sig self. meget op af sin erfarne opdrætter. Det har vi også altid selv gjort. Vi gjorde som TIna - hvalpefoder og så tilsætning af C-vitamin i tandfældningsperioden.

Ja - det er værre end at få en menneskebaby smiley Jeg kan lige se for mig, hvordan du kaster dig ud i bilen her i morges og står og venter på apoteket åbner *GGG*

• #10   22. jun 2008 Jeg kan ikke lade være med at more mig lidt .... hvor man bare kender alle de der bekymringer .... det er skisme hårdt at være ulve-unge-mor smiley

Jeg er SÅ glad for at jeg denne gang har haft "mødregruppe" med Tina og Pia fra Vamdrup (tak Tina for din tålmodige støtte)

• #11   22. jun 2008 Ja jeg er bestem også glade for jer smiley
    Der faldt en sten fra mit hjerte, da jeg læste hvad Tina skrev om at bertelsen er godt nok Puha. Jeg er jo ny i hunde verden og også i ulve verden og der er så mange spørgesmå der hele tiden dukker op, håber ikke jeg er for meget, men det føler jeg ikke:-)
    Ps. skal man klippe håret i mellem poterne, det er lige pludselig blevet meget langt og hvornår skal de trimmes første gang.
    Kærlig hilsen hende med de mange spørgsmål he he

• #12   22. jun 2008 Det er overhovedet ikke for meget - vi følger jo alle sammen interesserede med smiley

Og sig endelig til, når turen går til Jylland.

Kommentér på:
Nye billeder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce