kan rally kombineresmed lp ? {{forumTopicSubject}}
Jah -det kan det jo. Man hører ofte at rally jo understøtter lydigheden så fint.
Jeg må så sige, jeg er nået til en erkendelse om det modsatte - i hvert fald når man kommer op og gerne vil lave en perfekt fri ved fod i lp.
For min ene han gik den nydeligste fri ved fod sidste år. Så begyndte vi på rally. og han begyndte at hænge i fri ved fod, når vi lavede lp.
Han havde også dårlig ryg, så vi gik i gang med at behandle ryggen - og jeg satte meget appel på og brugte vinteren på at klikke fri ved fod på plads.
Så langt så godt - nu går han flot igen.
Og dog.........
For på søndag skal jeg op i RB -. mangler kun en pind, for at få titel.
Og efter blot en uges træning i rally, hænger han i fri ved fod igen.
Øv, noget lort........
Men jeg har tænkt det i hundeperspektiv. Han er MEGET arbejdsivrig og lærenem, og en uge, hvor jeg bruger min hånd til at vise ham at han skal sætte sig foran o.s.v. - så vil han gerne kunne se min hånd hele tiden.
Så han er jo nødt til også under lp at placere sig bag hånden..........klart, klart..........
Men så er han jo bagefter.
Så jeg må til at klikke fri ved fod på plads igen, mens jeg ærgrer mig i mit stille sind over tilsyneladende at have omkodet ham.
Det vil være dumt ikke at bruge hånden som target i rally - når man nu må. Skal man gå en rallybane helt uden hænder er det et helt anderledes stort stk. arbejde der skal gøres.
Øv!
okt 2005
Følger: 53 Følgere: 57 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.366
Ja - det er også lige præcis det jeg er trukket for. Har fået hhv 99 og 98 point i RB - og det var netop fordi han rørte mig, vi blev trukket.
Men det er hvad det er.....
Jeg er mere ked af hvis det går ud over mine LP-prøver.
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.545
Jeg har kun brugt hånden til at dirigere med når de skulle sidde foran. Jeg kunne aldrig finde på at bruge den ellers. Mine hunde HAR lært fri-ved-fod så forventer jeg også at de kan selv om vi laver nogle anderledes øvelser indimellem.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.389
-de må blot ikke gå ind "foran" (håber du forstår hvad jeg mener?) føreren, hvilket hun sagde de ofte har en tendens til når de går tæt.
kan rally kombineresmed lp ?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside