{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.137 visninger | Oprettet:

hunde fødsel {{forumTopicSubject}}

hej jeg har en tæve som er høj gravid. så ville bare høre om en hund også har en slim prop som mennesker??? Da min hund har fået noget slim agtigt snot ud, så vil bare høre om det er normalt, og hvis det er det er det så tæt på fødselen eller hvad?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hunde fødsel
  • #1   10. jun 2008 Undskyld jeg spørger,men er det Fie der skal ha hvalpe...??
    Ved ikk lig så meget om drægtige tæver....

• #2   10. jun 2008 ved ikke så meget om det men synes jeg har læst herinde at de HAR en slimprop og at det betyder fødslen er tæt på, men du må ikke hænge mig op på det.. held og lykke me det hele.. knus

• #3   10. jun 2008 hej nej det er ikk fie men min anden amstaf har ikk lige fået sat hende herind i nu. hvorfor

• #4   10. jun 2008 oki havde bare aldrig hørt om det. Men tusind tak.

• #5   10. jun 2008 Ja der kommer lidt hvidt slim de sidste par dage inden fødsel....så det er sikkert oppe over

• #6   10. jun 2008 Nåh spørger bar....Fie er jo ikk så gammel vel..
    Hvornår regner du med hun skal føde din anden tæve...??

• #7   10. jun 2008 oki tak så venter vi spændt.

• #8   10. jun 2008 Lyder lidt som om hun snart skal føde...meen er ikk helt sikker...

• #9   10. jun 2008 Altså hun er 1 1/2 år og dyrelægen siger hun er klar og at jeg skulle over veje og gør det her når hun kommer i løbe tid. fordi da jeg købte hende var hun gravid, men mistet alle ungerne så hun søger nogen nye hvalpe.. Efter dyrelægen er det omkring den 19.

• #10   10. jun 2008 ja det kan jeg godt høre. smiley noget jo ikk at prøve det sidst da fie s gik i gang 3 1/2 uge før tid, og miste dem. men det var nu også godt nok for der var hun ikk så gammel.

• #11   10. jun 2008 Janni
    Påstår dyrlægen at hun leder efter nogle hvalpe efter hun mistede......og derfor er det hans anbefaling, at hun nu er blevet parret i en alder af 1½ år ??

• #12   10. jun 2008 ja, men det bliver hun ikke. fordi synes det var nok med at jeg købte en hund, som åbnetbart var gravid. så synes ikk hun skal igennem det engang til. i hvert fald ikk i nu. synes nemlig at ha hørt de skal være 2 eller derover.

• #13   10. jun 2008 Altså det er ikk fie der er gravid nu vel. men min anden amstaf tæve som er 2 1/2 år....

• #14   10. jun 2008 Sys det lyder meget fornuftigt du venter med,at lave hvalpe på Fie igen :=) men hvorfor har du ikk oprettet din anden tæve...??ville gerne se hende nemlig... smiler

• #15   10. jun 2008 Nå okay....jeg troede det var den hund der var gravid nu du mente :o)

Men det var da en underlig dyrlæge.....

• #16   10. jun 2008 oki smidder lige nogen billeder in af hende på fie s side. har nemlig ikk lige haft så meget tid.

• #17   10. jun 2008 Lyder godt :=)

• #18   11. jun 2008 så fik jeg smidt nogen billeder ind under fie i foto album. de er ikk lige så gode da mit kamara er i stykker.

• #19   11. jun 2008 ja det har jeg nemlig også hørt og hun har været i løbetid 2 gange. Tak for lidt støtte. nogen gange bliver man bare bombet herinde.

• #20   11. jun 2008 Tjekker lig de billeder ud :=) von går det ellers med hende...??
    Ang det med en hund får hvalpe som 1½ år,sys jeg personligt er for tidligt..!de slet ikk udviklet nok psykisk til,at man kan sig von de blir..!og så jeg ligeglad med hva dyrlægen sir,for det bestemt ikk altid dem der har ret..!jeg ville selv først bruge min han eller tæve,når de mindst er 2½ år og helst 3 år...
    Men dette er MIN mening/indstilling til dette,hva folk så gør er deres EGEN beslutning..! :=) jeg køber heller aldrig en hvalp der efter forældre,som er under den alder jeg har nævnt.
    Så Janni det ikk fordi jeg hagler dig ned,sir såmænd bar min mening :=)

• #21   11. jun 2008 Hun ser ellers super sød ud hende Diva :=) held og lykke med de små vapser..smiler

• #22   11. jun 2008 Sheila F...kan da godt være din dyrlæge sir det,men jeg sys det ALT for tidligt..!de jo slet ikk færdigudviklet endnu,men bar en store hvalpe..!

• #23   11. jun 2008 sheila.....det her handler ikke om personliig mening.....det handler om hvad der er godt for hunden.....og så kan man mene nok så meget, at det er okay når den er 1½ år......for det er IKKE okay.
    Og en dyrlæge som udtaler dette må have trukket sit uddannelse i en tyggegummiautomat......jeg tror ganske enkelt ikke på, at en seriøs og ordentlig dyrlæge udtaler sådan noget.

Og så kan i syntes jeg er er en sur mokke nok så meget.......men jeg er sku ved at kaste op over alle dem som prøver at retfærdiggøre, at deres tæve får hvalpe langt før den selv er udvokset..........

• #24   11. jun 2008 suk.......må tilstå......jeg orker ikke diskutionen.
    Nogen der gider tage over ?

• #25   11. jun 2008 ja nu vil jeg også lige komme med en kommentar. Min dyrlæge har også sagt at det var i orden.. synes egentlig også det er folks egen sag, så hvad med folk svarede på de spørgsmål der bliver skrevet, i stedet for at komme med sin egen personlige mening..som man jo alligevel ikke kan bruge til noget, men mindre man skriver: vil gerne høre jeres mening!!! Synes sheila har helt ret i det hun skriver, og hvis folk lod vær med at være så hurtige på tasterne så kunne det jo være folk kunne få et fornuftigt svar på det spørgsmål man stiller

• #26   11. jun 2008 helene......har da svaret på spørgsmålet angående den slimprop......men jeg kan sku ikke bare sidde og være vidne til, at folk her klapper hinanden på ryggen og mener det er okay at en så ung hund får hvalpe......så bliver jeg nød til at lukke galde ud.

• #27   11. jun 2008 hanne.....jamen tillykke med det da.....imponerende dyrlæger i har.....og nej jeg er ikke dyrlæge.

Og når vi så også er ude i at hunde i den vilde natur ...og bla. bla bla....så må jeg lige understrege, at det KUN er alfatæven som har lov at parre sig der........og hun er ikke en unghund på 1- 1½ år......hun er en moden og udvokset tæve på mindst 2-3 år.......så heller ikke der bliver tæver parret i så tidlig en alder

• #28   11. jun 2008 hanne...hvorfor har du haft brug for at spørge din dyrlæge om det ?......du har en hanhund fra 2008

• #29   11. jun 2008 en hund skal være udvokset INDEN den forplanter dig......det er da logik for burhøns.
    Hvornår mener i en hund er udvokset ?

• #30   11. jun 2008 sussi og dong... Tror du virkelig du for folk til at ændre mening ved at du synes det er forkert!!? Man må jo bare stole på at hundens ejer gør hvad de har fået af vide af dyrlægen er det rigtige.. Det er jo den enste person odover sig selv som man giver sin tiliid til 100 %. Synes det er helt i orden at ha sin egen mening, men er bare så træt af at alting herinde altid skal ende i hæftige debatter, som der INTET godt kommer ud af.. Jeg er selv af den overbevisning, at hvis jeg har et svar giver jeg det, og hvis jeg ikke er enig eller ikke har noget godt at sige, så svare jeg slet ikke.. Hvorfor kan man ikke bare holde sig mening for sig selv nogen gange? Jeg har da også mange ting jeg synes er forkert, men ser ikke nogen grund til at skal prædke for de andre herinde, da jeg ser dem som voksne menneker, og det eneste man for ud af det, er ballade. Det ændre jo intet at du synes det er forkert.. så hvorfor gider du overhoved at spilde din energi på det..? Føler tit folk bruger deres "egen" mening som en undskyldning for at få startet en heftig debat.. Det er da for dumt...

• #31   11. jun 2008 og efter min mening synes jeg hunden er klar til at få hvalpe ved første løbetid efter de er blevet 2 år.

• #32   11. jun 2008 Helene.......nu holder vi os lige til det facts at det IKKE er min egen personlige mening jeg vil prøve at pådutte jer......det er ganske enkelt normen/almen viden, at en hund skal være udvokset før den bliver avlet på....og så spurgte jeg jer....hvornår mener i, at en hund er udvokset ?...ikke kønsmoden, men udvokset....for det er 2 forskellige ting.

Og mener du seriøst, at jeg skal klappe kaje fordi jeg ikke er enig ?......er det en rygklapper gruppe det her ?

Og må lige pointere, at jeg ikke er ude på ballade, som du tolker det.....jeg mener bare det er helt ude i skoven, at folk bliver misinformeret ........og jeg gider da ikke sidde her og rygklappe jer fordi i alle sammen mener det samme.
    Men stil da lige dette spørgsmål ude i åbent forum ....så kan det være der kommer nogle opdrættere på banen for de findes åbenbart ikke i denne gruppe.
    Og imens i stiller spørgsmålet så skal jeg gerne finde de fatcs der eftersøges

• #33   11. jun 2008 her er lidt link:

(link fjernet)

http://www.centerdyreklinik.dk/page.asp?page_id=42

• #34   11. jun 2008 og så lige denne her:

(link fjernet)

• #35   11. jun 2008 (link fjernet)

• #36   11. jun 2008 Sussi...jeg gir dig fuldstændig ret i alt det du skriver...!! :=)
    At dyrlægen sir det ok og lave hvalpe på en hund der kun er 1-2år,så det ikk ensbetydende med man skal gøre det...!!ALLE fornuftige mennesker,og forstand på hunde kan godt se det helt hul i hovedet og avle på SÅ unge hunde..men men dem der alligevel vælger og lytte til dyrlægen,ja det må de om...men så I med garanti oz grund til,at I laver hvalpe hvor enten moderen eller faderen blir "tosset"/syge når de er fuldt udvokset..!har selv oplevet dette ved at købe hvalp fra nogen som avler på disse unge hunde,og og er selv endt med en hund der ikk er blevet så gammel af den ene eller anden grund..SØRGELIGT sir jeg bar...!

• #37   12. jun 2008 hvor rakker jeg ned på folk ?

• #38   12. jun 2008 Rart at høre, at jeg ikke er helt senil dement :o)

syntes dog det ligger lidt sløvt med svarene på de par spørgsmål jeg har stillet :o)

Kommentér på:
hunde fødsel

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce