Velkommen til gruppen! {{forumTopicSubject}}
Ja, der er en del af disse grupper, men jeg vil helst selv have kontrol, og satser på at få mere gang i denne! :o)
Kunne være rigtig lækkert med en masse gode debatter, både om moral og etik, samt avl af blanding og af racer mm...
<b>Dog forventer jeg, at uanset debattens emne, og folks meninger, så holdes der en god tone! :o)</b>
Derudover vil jeg bare ønske alle velkomne, og I skal endelig ikke holde jer tilbage med at skrive! :o)
Har I spørgsmål vdr. gruppen, kan I spørge herinde.
<b>I bedes læse reglementet inden i poster en tråd:</b>
<i>
1. Ordentlig opførsel generelt!
2. Ingen racistiske eller på anden måde stødende kommentarer!
3. Reklamer for andre hjemmesider er ikke tilladt!
4. Kommercielle indlæg er ikke tilladt
5. Irellevante tråde slettes
6. Sigende overskrift
7. Aldersdikriminering er ikke tilladt!
</i>
- Reglementet finder I i bunden på gruppens forside :o)
okt 2007
Følger: 69 Følgere: 65 Hunde: 5 Emner: 61 Svar: 686
aug 2007
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 9 Emner: 223 Svar: 2.185
Dejligt med et sted hvor alle er ligeværdige uanset race/blanding
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 148 Hunde: 3 Emner: 614 Svar: 1.494
Hellere end gerne - det ville være super dejligt :oD
okt 2007
sigurd er faren til dem.
min mormor an planer om at få hvalpe på cirkeline og vi skal (hvis alt går vel) låne sigurd eller oskar ud til en hunhund her fra hg
jeg er ikke så god til det med at stave
okt 2007
dec 2006
dec 2006
God præsentation af dig selv, og self. bliver du ikke smidt ud!
Gruppen er netop lavet, for at få forskellige folk herind, med forskellige meninger om avl!
Og jeg siger ikke at folk skal være enige, men er som regel hyggeligt med debatter, så længe tonen holdes på et fornuftigt niveau, hvilket jeg forventer!
Kommer der nogle balademagere herind, som ikke kan finde ud af at holde tonen ren, kommer de retur, efter en advarsel eller to! :o)
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 115 Hunde: 6 Emner: 248 Svar: 7.830
Ville bare lige gerne have lov til at sige tak for invitationen til gruppen. Som ejer af 2 styks blandingshunde, hvoraf den ene elsker at parre sig med tæver - uanset renhed eller blandethed - så er det vist liiiige noget for os.
Glæder os til mange gode snakke herinde.
jan 2008
jan 2008
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 4
Der er rigeligt med ulykkelige hundeskæbner i denne verden, specielt blandt hunde der mere eller mindre bliver foræret væk. Ofte fordi de er resultat af tilfældige parringer, og hverken tævehundens ejer eller de nye ejere aner hvad de ender ud med, hverken hvad angår udseende, størrelse, energi eller væsen.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Jeg har flere forskellige hunde gennem mit liv og fælles for dem alle har været, at de har haft stamtavle. Kun 1 af mine tidligere hunde havde tavle andet sted end Dkk, og min nuværende hund er, meget velovervejet, overført til Dkk (importhund med Fci-tavle).
Der skal ikke herske tvivl om, at jeg mener at det er folks eget valg, hvordan de avler, men jeg personligt er ikke tilhænger af den, efter min mening, ødelæggende og hæmningsløse avl, der foregår..... især på visse racer!!
Jeg har aldrig avlet, da jeg aldrig har haft en hund jeg synes havde det særlige, der gjorde at dens gener skulle gives videre....*SS*
Jeg har mine meninger om avl, men diskuterer gerne i en (håber jeg) pæn og anstændig måde.....((=:
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 6 Emner: 117 Svar: 3.708
Tak for invitationen :o)
Jeg glæder mig meget til, at deltage i denne gruppe.
Jeg har ingen erfaring med avl, men har da klart mine holdninger ;o)
Jeg har to tavleløse Bordere og Cleo min tæve, vil aldrig blive aktuel i evt. avl, da hun har sukkersyge som nummer 1 og som nummer 2 i min verden ikke helt har psyken....
Rooney er så ung endnu, så jeg har slet ikke taget stilling til om han en dag skal være far, HVIS dette skulle ske, vil det ikke være hovedløs avl, mine kriterier vil selvfølgelig være, at tæven er tjekket i hoved og r** osv osv osv og det samme vil selvfølgelig gøre sig gældende for Rooney :o)
Jeg har tidligere haft en Schæfer tæve, som heller aldrig fik hvalpe.
Altså kort fortalt, jeg er 36 år, har nu to hunde og ialt har jeg haft 3 hunde i mit voksne liv. Fik min schæfer da jeg var 19 år, havde hende til jeg var 28 år, hvor hun blev aflivet grundet alderdom/sygdom bla. HD. Holdte en pause i mit hundehold på 7 år, så var jeg klar igen :o)
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 10 Svar: 85
Vi har hele 4 dejlige hunde - 2 dansk svensk gårdhunde ( uden stamtavler) og 2 mopsedamer ( med meget fine stamtavler). Lige nu får vores gårdhunde et kuld hvalpe en gang imellem - det er så hyggeligt med "småfolk" i huset og de penge vi får for hvalpene er med til at holde udgifterne til vores hundehold på et rimeligt nieavu. Men snart skal vi til at avle på vores to mopser.....og så siger DKK jo at vi ikke må avle uden stamtavler....suk!! Derfor, og kun derfor, er vi på stamtavleholdet.
sep 2006
Følger: 64 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 329 Svar: 5.383
... og hvem er så jeg og mine hunde? Jeg er selv 42 og går hjemme efter et trafikuheld, så jeg har god tid til vapserne. Jeg har med et enkelt års pause mellem et par af mine hunde haft hund sammen med min mand, siden jeg flyttede hjemmefra som knap 18-årig. Jeg havde også hund som barn.
Mine hunde er kommet til én efter én, og da vi startede med Mirah, var der ingen, der vidste, at vi ville ende med et opdræt af Sort Spids og 4 tæver :O) Men jeg elsker, når der er liv i huset, og jeg gør mit til at præge hvalpene, som lever herinde sammen med os som vores egne, når de ikke går og hygger sig i hvalpegården på græsplænen. Her bliver dog aldrig nogen hvalpefabrik. Jeg er tilhænger af, at tæverne har en løbetids eller minimum et års pause mellem kuld, og Mirah, som har fået 2 kuld, skal ikke have flere. Næste gang er det Eisas tur. Hun blev parret i januar, men blev ikke drægtig.
Den Sorte Spids er en både-og-hund... forstået på den måde, at det er en race, men den er genskabt (som også den hvide, danske spids er det), så vores hunde er startet ud på baggrund af australsk kelpie og norsk buhund for at opnå de karakteristika, som den sorte spids oprindeligt besad. Den sorte spids var meget almindelig omkring 1800 og frem til 2. verdenskrig. Der var en sort spids med på en udstilling i 1886, så den har været godkendt som race, men vi forsøger nu, at få den godkendt igen i DKK. Vi fører nøje kontrol med avlen og fører i klubben en avlsdatabase, hvor avlstæver og -hanner afstemmes før avl, så vi undgår indavl. Der er p.t. registreret lidt over 300 af racen.
Vi fører altså stambog, men den er ikke FCI-anerkendt - endnu.
Undskyld, jeg har svært ved at fatte mig i korthed :o)
feb 2008
Følger: 1 Svar: 1
Velkommen til gruppen!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside