{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Hund med allergi??!! {{forumTopicSubject}}

Denne gruppe er jo til at skrive hvad man vil, så det gør jeg. (: Min Molly som er en westie har allergi, og jeg synes det er lidt hårdt. ): Hun er 11 mdr. nu og siden vi fik hende som 8 ugers hvalp har hun kløet sig, nu er det bare blevet meget slemt. Vi fik ikke lavet en sygeforsikring, så kassekreditten er ved at være godt brugt eftersom jeg kun får elevløn og dyrlægeregningerne er jo ikke ligefrem billige. /: Efter mange mange mange mdr. med pipettebehandling, shampovaskning, indtag af drikkealoevera, fødetillæg som olier etc., skiftning mellem 3 forskellig slags foder er vi nu nået til det endelige - blodprøven!! - For at se om det er miljøellergi. Lyder åndsvagt men jeg glæder mig så meget på at få svaret - Jeg vil bare gerne vide hvad det er, så hun kan komme i behandling. Denne vedvarende ventetid driver mig til vanvid. At prøve det ene efter det andet, og få af vide "jamen vi ses bare om 2 mdr." af dyrlægen og så går jeg hjem og skal se på min hund lide i endnu 2 mdr. fordi en ny ting skal testes....øv øv øv!!! Tænk at have en hund som ikke klør sig 24 timer i døgnet.......Men hva'faen, så skal vi jo tænke på dem som har det værre....jeg håber bare Molly får det bedre. ): Hvis I har noget erfaring med emnet så kast et par ord ind på emnet...(; Hej fra mig

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund med allergi??!!
  • #1   10. maj 2008 Jeg har prøvet Royal Canin, Økologisk foder, Hills D/D, Olivers og så kun hestekød og kartofler plus vitaminer i 2 mdr. Det virker som om at Game Dog minder meget om Olivers? Jeg kan kun finde en side som sælger det, og de sælger kun 15 kg. af gangen.

• #3   10. maj 2008 prøv at fodre BARF!!

• #4   11. maj 2008 Keg vil også sige at du skal prøve BARF.

• #5   11. maj 2008 Vi bruger dyrlægen i Løkken, han er rigtig god. Behandler gerne med olie og vitaminer i stedet for div piller. Og jeg har kun oplevet at det virker.
    Men jeg vil sige som flere andre, prøv med barf. Bruger det selv og anbefalede det til en kollega som havde en allergi hund, og det har hjulpet meget på hendes hund.
    Du kan evt melde dig ind i gruppen råfordring/barf der er mange gode råd at hente

• #6   11. maj 2008 har hørt at barf skulle være det bedste til allergi hunde.. prøv at lægge tråden ind i barf forummet

• #7   12. maj 2008 Hej alle, tak for jeres mange indlæg.

Mht. foder så har jeg overvejet barf, men jeg har fuldt min dermatologs rådgivning i den retning og har derfor prøvet andre ting. Nu når vi tester for andet end foderet, må jeg gerne give hende hvad jeg vil, så jeg går ind i barf gruppen og hører dem om råd. (:

Jeg har haft snakket med avleren, men der var ikke meget hjælp fra hende. Hun sagde at ingen andre af hendes hunde havde allergi, heller ej mor og far så ingen penge at hente. Dog sagde dermatologen, at hvis en hund i et kuld har allergi, er der også chancher for nogle af de andre har og eftersom Molly er fra et kuld på 7 så tror jeg også at andre lider med de samme problemer. Hvad der bare er meeeega irriterende er, at hun ikke vil give mig navnene på de andre der købte og hun har aldrig selv "tid" til selv at ringe. Enten har hun fået opkald fra de andre, men siger det ikke til mig, eller også vil hun ikke ringe fordi hun så er bange for at folk vil have deres penge tilbage eller giver hende et dårligt ryg!....Det kunne jo være super fedt at komme i kontakt med de andre, så vi kunne finde en løsning på allergien ved at prøve forskellige metoder.....

Mht. hvad Connie skriver, så forholder jeg mig meget realistisk hvad dette angår. Min hund skal bestemt ikke lide, og hvis hun var ældre så havde løsningen måske være aflivning, men Molly er 11 mdr. og der kan derfor gøres rigtig meget. Ja jeg ender måske med en kæmpe gæld, og efter 2-3 år med dyrlægebesøg og en kløende hund - men jeg har selv valgt at få en hund og med det kommer der et ansvar. Nu prøver jeg alt hvad dermatologen kaster i hovedet på mig, derefter må jeg prøve alternative metoder.....det må jeg finde ud af. Hun er en rigtig glad hund og har gode periode når vi er i mine forældres sommerhus, der er vi nemlig meget ude. Men I ved jo hvordan man har det, det er jo ens lille baby...../,:

Bortset fra det, er jeg begyndt at give hende drille aloevera igen, det har jeg hørt skulle være rigtig godt, hvis ikke for allergien så for tarmene, huden og pelsen....Men jeg skal give det i hvert fald 2-3 mdr. siger min trimmer.

• #8   12. maj 2008 Hov det var DRIKKE aloe vera jeg mente. (;

Og mht. processen pt.: Molly har fået taget 2 blodprøver som er blevet sendt til Jylland. Her tester for om hun har ellergi og hvilken slags allergi det så er. Derefter skal hun så i behandling. Hun skal have løbende indjektioner med det hun ikke kan tåle, så hun med tiden danner et immunforsvar imod det. For at tage den voldsomme kløe i starten, skal hun på prodnisolon. Jeg har læst alt hvad der er om prodnisolon, bivirkningerne og at det tager nogle år af hendes liv, men noget skal hun have for kløen.

• #9   12. maj 2008 det kan jo være at du ksn finde nogen af de andre her inde

Kommentér på:
Hund med allergi??!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce