2.405 visninger
|
Oprettet:
Hvalpetræning {{forumTopicSubject}}
Hejsa allesammen.
Vi skal igang med hvalpetræning på Fyn. Vi har kigget forskellige steder, men er lidt i tvivl om hvor vi skal starte.
Vi har kigget følgende steder;
Alletiders hund - faaborg
Hundeteam - Odense
Tåsinge hundepark
Odense dyrhosp.
Er der nogle som har nogle gode/dårlige oplevelser med nogle af dem... Hundeteam kører med inddeling i størrelse og det tiltaler mig meget. Men hun siger også at alle timer starter med løse hunde...hehe.lilla Gaia på 1 kg mod de andre.. ved ikke lige helt..
Håber i gider hjælpe os..
apr 2007
Følger: 59 Følgere: 55 Hunde: 2 Emner: 128 Svar: 1.103
Hvis du kan se på din hund at hun bliver bange, så bør du vælge at gå en lille tur med ham i perifæren i stedet for mens de andre holder frikvarter. Det ville jeg vælge. Den lille på 1 kg skal slet ikke lege med alverdens andre hunde, efter min mening.
Der hvor det absolut ikke gik for Toffi, var hvalpetræning hos en DKK-træner. Og det var for småhunde. men hun blev torpederet med det samme af de andre. Ikke fordi de ville hende ondt, men de så hende simpelthen ikke, og moslede direkte ind i hende så hun trillede afsted. Der er ikke noget værre for en lille hund end at blive tromlet af de større. Det er en kedelig bagage at have med i rygsækken. De bliver bange, og med tiden i værste fald vrede på andre hunde de møder.
nov 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 47 Svar: 215
Jammen som du beskriver det er lige sådan noget jeg efterlyser... Sådan foregik det nemlig der hvor vi gik med Gismo dengang han var hvalp.. desvæære måtte vi holde fordi vi flyttede til Fyn. Her prøvede vi også et sted, vi var afsted 1 gang og jeg har brugt 1 halv år på at rette op på det igen. Han er en rigtig dejlig hund med masse af gå-på mod. TIl træningen her på fyn blev alle hundene sluppet løs og alle hundene (større selvfølgelig) jagtede Gismo rundt. Til at starte med var det vare sjov, men kunne hurtig se på ham at det ikke var sjov... han løb forvildet rundt.. jeg kontaktede træneren. Han sagde at det var sundt for de andre hunde at lærer der var nogen som var mindr end dem og godt for Gismo at der var nogle som var større.... han skulle jo lære at sige fra...
Det ville jeg ikke finde mig i, så jeg satte mig på hyg som jeg have lært det andet sted, så Gismo kunne søge tilflugt hos mig og det gjorde han selvfølgelig meget hurtigt.... jeg blev slunget omkuld af de andre hund som jo kom styrtende efter ham. Han var skide bange og have fråde rundt om munden.
Det skal sige at han ALDRIG har været bange for andre hunde.. hans bedste ven til hundetræning i Jylland var en rotweiler...
Men det endte med at han var bange for større hunde... gøede hver gang vi gik forbi dem.. og viste tænder...
Heldigvis har vi fået at pillet af ham igen og han er nogenlunde gald for andre og større hunde.
Ja, lannngg historie.. det vil jeg for alt undgå igen..
apr 2007
Hvor skal man altså se sig godt for når man vælger træningssted.
Jeg tror på de moderne teorier, hvor alfaen er den gode der beskytter sit afkom. Vores hunde kan ikke stole på os og se op til os og anerkende os som deres gode leder, hvis vi ikke har styr på at beskytte dem fra sådanne voldsomme situationer.
Vi skal være de kloge, der tager de rigtige beslutninger. Og det er vi ikke hvis vi lader deres grænser overskride. Så lærer vi dem at de hellere selv må tage affære, for vi kan jo ikke finde ud af det.
Som du beskriver situationen, ville jeg helt undlade at lade min hund holde frikvarter på det træningssted. Selvfølgelig skal de meget gerne lære at omgås andre racer, men det kan de ligeså godt lære under langt mere kontrollerede former. F.eks. med kun én fremmed hund ad gangen. og ikke et koppel vildt moslende legende hunde på én gang.
Enhver chihuahua ville få nervøse trækninger i sådan et selskab;)
apr 2007
Dem der er uddannet de to steder, vil ofte have de små hold, som jeg beskriver:) Og have stor indsigt i de meget små racers problemer i forhold til større hunde.
nov 2007
Tak for hjælpen
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 55 Svar: 462
Der er mange forskellige hunde racer, og derfor er der ikke fri leg - kun på et andet område, hvis det har interesse.
apr 2007
Jeg så i hendes C.v. at hun bl.a. har været til konferencer, kurser m.m. v/ Anders Hallgren, Irene Jarnved og Runar Næss, og de bruger de moderne, bløde metoder.
nov 2007
Men tror vi starter med noget ringtræning lige nu.
Træningspladserne ligger også lidt dumt i forhold til der hvor vi bor..
nov 2007
nov 2007
nov 2007
Hvalpetræning
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside