Norsk Hundeweb??? Norsk Hundeweb???
Hej
Så vidt jeg kan se har Norsk Kennel Klub noget der minder om DKKs hundeweb.
Men jeg kan se at jeg skal være medlem af klubben for at få adgang til det.
Jeg havde gået og overvejet at melde mig ind i den norske Cavalierklub og der får man automatisk et medlemsskab af hoved kennel klubben - men mit spørgsmål er til jer - om nogen af jer er medlemmer - og om i har benyttet jer af deres hundeweb og om det er et godt redskab - som det danske??
Vil gerne lige høre fra nogen inden jeg melder mig ind : )
KH
Nicola
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.176
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.576
Hvis du skal tilmelde udstillinger online så skal man jo figurere i deres database (den svenske og måske det er samme prncip i den norske?).
/ Trine
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.584
I dogweb er der oplysninger som i den svenske og danske database - hundedata, ejerdata, sygdom, kuld, registeringer, udstillingsresultater, prøveresultater, statistik (HD) osv.
Nu har jeg en race hvor der ikke er HD-krav eller andre sygdomsundersøgelser, så jeg søger for det meste kun på stamtavler.
Fordi jeg har deltaget i nogle norske træf er det da også af og til at jeg kigger på udstillingsresultater på de hunde jeg har mødt, og der syntes jeg det er nemmere at finde en hund udfra deloplysninger (fx et kennelnavn eller en del af hundens navn) i den danske end i den norske.
Du skal lige være forberedt på at en eksport hund der har været "hjemme" på udstilling godt kan stå med to nr. det norske med stamtavlen og det udenlandske med resultater uden stamtavle.
medlemskabet af en norsk klub er knyttet sammen med medlemskabet af NKK, jeg tror at hvis jeg kunne spare NKK-delen væk og kun være specialklubmedlem, så er det ikke sikkert jeg købte NKK-delen som ekstra.
Men det er blevet nemmere (og billigere i gebyr) at betale sit kontingent til norge efter at det går igennem NKK (tidligere fik vi tilsendt et norsk girokort)
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 70 Svar: 1.118
Rigtig træls, netop fordi mange jo bruger skandinaviske hunde i avlen.
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.968
Jeg tror jeg melder mig ind - synes det er ok at få to medlemsskaber for 375 norske kr...
Men tak for hjælpen!
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
Norsk Hundeweb???
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside