604 visninger
|
Oprettet:
Hjælp {{forumTopicSubject}}
Jeg har en fransk bulldog, der tit er med ude at køre og hun elsker det. Nu skal jeg have ny bil og vil gerne have hende til at sidde i et bur (blødt nylon )..
Jegg har sat det inde i stuen hvor hun plejer at ligge og har da også været inde i det nogle gange og en dag faldt hun i søvn derinde.. men men nu vælger hun at ligge ved siden af buret. Jeg tør ikke sætte hende i buret i bilen, er bange for at hun bliver bange for det så..
Hun er vand til at sidde i bunden af builen foran..
Er der nogle der har nogle gode råd til hvordan jeg får hende til at blive dus med det ??
dec 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 44
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 2.100
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.267
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 70
Men giv din hund en masse godbidder mens den er der ind og ikke gå for stærkt frem, og "træn" det ikke for lang tid af gangen, så skal det nok gå ! !
dec 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 44
God aften til jer alle..
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 40
Du kan eventuelt give hende ben, som hun kan spise i buret.
Da jeg en overgang skulle bruge bur i bilen, der brugte jeg samme metode, som du selv beskriver lidt - først have buret inde i huset.
Jeg sagde "Ska vi køre" og kastede en godbid ind. Det tog ikke lang tid før hun selv rendte ind, bare jeg sagde, skal vi køre.
Så begyndte jeg at bede hende om at sidde og lægge sig i buret, hvor hun fik godbidder og kom ud igen. Derefter sit, dæk, og bliv (hvor hun skulle blive nogle sekunder).
Jeg gik videre, ved at lukke døren til buret i et par sekunder, mens hun fik godbidder gennem tremmerne, og så sagde jeg 'okay' når hun måtte komme ud (så selvom jeg åbnede buret, var det ikke ensbetydende med at hun skulle ud).
Jeg satte så buret i bilen og trænede lidt, uden at køre. Senere tog vi små ture i bilen også. Her kan du bruge kong med fyld eller andet, hvis du gerne vil have at hun er beskæftiget de første gange.
Jeg sørgede for aldrig at gå hurtigere frem end hvor hun selv var nået til - hun skulle være afslappet og have det sjovt
Det lyder indviklet, men det var ret nemt Held og lykke!
Hjælp
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside