{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.615 visninger | Oprettet:

God kennel {{forumTopicSubject}}

Jeg er næsten sikker på at min næste hund skal være en pyreneerhund eller en newfoundlænder.
Jeg har erfaret at newfoundlænderen lider af en sygdom man kalder hd og det er mit indtryk at nogle opdrætter er mere seriøse i deres bestræben på at udrydde denne sygdom som skulle være meget pinefuld for de hunde som har den og er plaget af den. Har erfaret at det er langt fra alle hunder som har udviklet sygdommen der også lider, og det skulle især gælde for new foundlænderen. Jeg er dog ikke interesseret i at købe hund med skjulet fejl og mangler hvis det kan undgås. Kender i nogle gode og pålidelige opdrætter som er seriøse i arbejdet for at udrydde sygdommen?
vil blive glad for et eller flere link. på forhånd tak.
Mvh Sara


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God kennel
  • #1   22. mar 2008 Jeg har ik hørt om den sygdom før , men du spørger da bare dem som du har købt hunden af om skjulte fejl osv.

  • #2   22. mar 2008 Og hvad gør jeg så hvis de siger hunden er rask men det senere viser sig at hunden alligevel er syg? Har nemli også erfaret, at nogle opdrættere ikke er ærlige når de avler og det kan der være flere grunde til.
    MVH Sara


  • #3   23. mar 2008 Ja det har du ret i men jeg kender nogen som også har hund hvor hunden døede , men den var rask da de købte den , men de havde ikk en newf. alle hunde har jo en risiko for at få en sygdom ligesom mennesker .. (:

  • #4   23. mar 2008 Det jeg mener er bare at nogle opdrættere gør tilsyneladende mere ud af at få undersøgt sine avlsdyr for forskellige arvelige sygdomme og hvis dyret er i risikogruppen og kan give sygdommen videre til hvalpene er det ikke alle der tager hundene ud af avl. Og jeg vil gerne undgå at købe en hund der har en arvelig sygdom. Selvfølgelig kan hunde blive syge og må aflives men det er ikke de hunde jeg taler om.
    Mvh Sara


Kommentér på:
God kennel

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce