Fodring efter BARF metoden? {{forumTopicSubject}}
Jeg vil lege spørgejørgen idag!:)
Hvad er bedst at give sin mops at spise? Har hørt mange anbefale barf metoden, men hvad går den slags ud på? Ved det er ben og indvolde og sådan, men hvor får man fat i det og hvor tit skal de ha' mad og hvor meget?
Hvad er resultatet ved at fodre dem med den slags?
Og hvor gamle skal de være før man begynder?
Skal man skifte over på samme måde som når man skifter fra det ene foder til det andet, for ikke at slå deres mave i stykker?
Generelt kunne jeg godt tænke mig at høre erfaringer fra jer der har prøvet/prøver/bruger barf metoden?
Forøvrigt et lidt underligt navn til foder, er det ikke? /barf=bræk)
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Svar: 59
barf er en forkortelse for ben og rå fodring. (jeg kan ikke huske den præcise oversættelse).
Jeg fodrer efter barfmetoden og har gjort det i 3 måneder efterhånden. Man skulle kunne undgå at ens hunde/ hvalpe udvikler allergi og hårsækkemider - begge dele et alvorligt problem for mopsen. Det skulle også styrke deres ben, led og sener og dermed undgår man forhåbentlig sygdommme som HD, løseknæskaller m.m.
Jeg har haft 3 kuld som har fået barf fra 4 ugers alderen, og de har alle ligget højere i vægt ved 8 ugers alderen end vores tidligere hvalpe. VI har også set en voldsom reduktion af navlebrok hos hvalpene.
De fælder også mindre. Deres afføringsmængde bliver voldsomt reduceret og de drikker ikke ret meget.
Jeg har lavet en ugeplan som er nem at følge og jeg vil da gerne sende den til dig.
Generelt skal de have mad 1 gang om dagen (for voksne hunde) hvor de får 2-3 % af deres kropsvægt i mad. Dvs. en normal mops på ca. 10 kilo skal have ca. 200 g om dagen. 3 dage om ugen skal de have kallun (komave), 2 gange om ugen beholdigt så som rensdyr, and eller kanin, 1 gang om ugen skal de have feks. lever, hjerte eller lign. og den sidste dag skal de have et ben.
Maden skal tilsættes hvidløg og vitaminer.
Når man skifter foder skal hunden faste i 24 timer fra overgangen mellem tørkost og barf. Og i den føste uge skal de have kallun hverdag.
man kan bla. købe det via www.barf.dk
Jeg vil aldrig mere skifte foder for mine hunde trives i den grad. Og alle de hvalpe jeg sælger bliver solgt med en kontrakt hvor der står at man skal forstætte med fodermetoden.
Har jeg ikke fået svaret på alle spørgsmål, så spørg igen....
nov 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 119 Svar: 557
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 186
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Svar: 59
Fodring efter BARF metoden?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside