{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  snegle
  • #1   23. dec 2007 Kan ikke lige komme på hvordan en pragtsmerling ser ud, men er de ikke forholdsvis store??? - Har kun et 54 liters akvarium, så fiskene må ikke være for store!!!

• #2   23. dec 2007 *GG* Har lige læst på lektien... Sådan en gut er der nok IKKE plads til!

• #3   23. dec 2007 Jeg har også pragtsmerlinger, og nogle af dem er ikke blevet så store. Du kan jo købe et par små, og så sælge dem når de bliver for store.
    Jeg har ingen problemer med snegle,de bliver spist

• #4   23. dec 2007 Ch

Takker.... Vil prøve og se om jeg kan opstøve nogle rejer efter jul!!!!

• #5   23. dec 2007 Holdt stoooop. I må altså ikke anbefalde Rie fisk der slet ikke passer til hendes akvarie. En ting er størrelsen, og pragtsmerligner vil aldrig få det godt i så lille akvarie., Det vil desuden hæmme deres vækst. Ud over det så kræver de jo, som alle andre fisk, en bestemt Ph værdi og en berstemt temp.. Tjek lige at de overhoved kan gå med de andre fisk.
    Og holder man pragtsmerlinger, eller andre smerlinger for den sags skyld, er det vigtig at akvarieet er fuld af huler de kan gemme sig i......

• #6   23. dec 2007 Ja smerlingerne vokser langsomt men de skal stadig have pladsen at vokse på for at vokse korret.....

(link fjernet)

• #7   23. dec 2007 altså, mine går i et almindeligt selskabsakvarie, og har det glimrende

• #8   23. dec 2007 Maj-brit det er så spørgsmålet.. Du kan jo ikke se hvordan de ser ud indvendigt eller om de ville være større hvis de levede under ordenlige forhold.
    En hund ville også godt kunne leve i en hvalpegård hele dens liv, men ville den ha det godt? -ville den være alt det den kunne være hvis den havde plads?

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Emner: 32 Svar: 746
    #9   23. dec 2007 Camilla har fuldstændig ret.

Hvad med lige at høre hvilke andre fisk Rie har gående?
    Hvordan er hårdheden og ph-værdien i dit akvarie?
    Har du overhovedet plads til at få flere fisk i?

Pragtsmerlingen er en stimefisk og du skal have en 4-5 stykker. Det er der efter min mening slet ikke plads til i et 54L akvarie.

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Emner: 32 Svar: 746
    #10   23. dec 2007 Du skal tænke på at pragtsmerlinger er bundfisk, og de udnytter derfor kun omkring den nederste 1/3 del af dit akvarie. 54/3= 18L. Det er jo ikke meget.

• #11   23. dec 2007 Ch - jeg vil godt se dig have denne fisk i et 54L

http://forums.loaches.com/viewtopic.php?t=3542

Den høre bare ikke hjemme i et så lille akvarie, desværre, for det er en fantastisk fisk, med en fantastisk adfærd!

• #12   23. dec 2007 Men hov.. Jeg fik slet ikke givet råd til fjernelsen af sneglene....
    Det er meget simpelt faktisk. Du må finde ud af hvorfor du får så mange snegle.. Og det er sådan set også ret simplet. Du overfodre. Så det skal du stoppe med.
    Hvis jeg var dig ville jeg i aften smide en agurk i vandoverfalden når lyses slukkes. Hvis du er oppe kan du fjerne den et par timer senere, ellers vent til i morgen før lyset tændes igen. Så vil den var fuld af snegle.
    Det var så lidt af dem. Dernæst renser du dit akvarie, og fjerner de snegle du kan se, evt æg.
    Og så fodre du overhoved ikke de næste 14 dage.
    Når der er nok næring i vandet til at du kan ha så mange snegle, så er der også nærring nok til dine fisk.
    Efter 14 dage begynder du langsomt at fodre igen, men mindre end du gjorde før.
    En pause i ny og næ er også sundt for dine fisk og langt mere naturligt, da der i naturen ikke flyder med forbi hver dag kl 18 smiley

• #13   23. dec 2007 Ch - nej har jeg heller ikke sagt noget om.. Men ta det nu helt roligt og så læs hva jeg skriver.. Grunden til jeg kom med det link var for at vise hva det er for en fisk. OG jeg mener ikke at sådan en fisk på nogen måde høre hjemme i et 54, eller et 120 L for den sags skyld.

• #14   23. dec 2007 ja jeg har altså 6 i et 180 l akvarium, og de har det godt. de er store og spiser alt hvad jeg giver dem
    de elsker iceberg salat

• #15   23. dec 2007 Camilla:

Så passer det jo nok meget godt at jeg er taget på juleferie i dag, så fiskene får ikke mad den næste uges tid!!

-I øvrigt ville jeg aldrig få mig en pragtsmerling efter at have set hvor store de bliver, og jeg ville altid checke om de fisk jeg køber ville kunne matche de andre jeg har (hvilket er 2 maller, 5 neonfisk, nogle sorte sphenopser, nogle sølvmollyer - og nogle underlige blandinger af sidstnævnte!)

-SÅ bare rolig... smiley - Jeg vil da tænke mig om før jeg anskaffer mig noget til akvariet:-)....

Ang. rejer, så havde jeg en veninde, der havde et par stykker, som var så aggresive at de forsøgte at æde alt hvad der kom i nærheden af dem, men det er jo værd at forsøge... Hvis jeg lige spørger dyrehandlen til råds - for aner sådan set heller noget om, om de ville kunne trives i mit akvarie:-)

• #16   23. dec 2007 ..... Glemte lige... tak for godt råd, Camilla!!! Vil forsøge at checke fodringen:-)

• #17   23. dec 2007 Rie så er dit akvarie også godt fyldt op af fisk...
    En rigtig god finger regl er 1cm fisk pr 1 L vand.. du har 54 L vand, og så tager man lige lidt fra til top og bund og sten og planter og deslige....
    Med neoner, som er en stimefisk, siger man at man skal ikke holde mindre end 10 sammen.... og har man 10 neoner i et 54 L så bør man ikke have flere fisk...
    Du har 2 maller, men skriver ikke hvilke.. Vær obs på at nogle af dem kan blive rigtig store 15-20-25 cm...
    Og dine mollyer er også en mellem stor fisk der vist tæller for 7-8 cm pr fisk....
    Så er det faktisk ved at være at det er overfyldt.....
    Bare så du er obs på ikke at få flere i, for at du skal kunne holde nitrit/nitrat forholdet, så ikke de ender med at dø fra dig

• #18   24. dec 2007 Camilla: Kender godt de beregninger, og har lavet dem - og det skulle ikke være et problem...
    Ved ikke hvad det er for nogle maller jeg har!!! - Men de er ikke specielt store - og harhaft begge i hhv 2 og 3 år, så mon ikke de er udvokset??

Jeg har haft 7 neonfisk i alt, og da de 2 døde, valgte jeg ikke at få flere, fordi de andre fisk skider unger ud hele tiden:-) - Ville ikke have et overcrowded akvarie!!!

-God jul til alle!

Kommentér på:
snegle

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce