{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stakkels Boss
  • #1   18. dec 2007 Heidi A
    undskyld men det behøver nu ikke være sådan bare fordi det er unge mennekser... der er sgu mange "voksne" mennesker der fortryder hurtigt efter de har fået den... jeg var da også kun 20 da jeg fik morgan og ham har jeg til en af os skal her fra

• #2   18. dec 2007 Som jeg skrev - et surt opstød. Selvfølgelig skal unge mennesker have lov til at have hund. Jeg ville ikke selv have solgt en sådan type hund til nogle unge mennesker, men sådan er vi så forskellige.

Heidi

• #3   19. dec 2007 En hvalp fra mit kuld, har været en meget udsat dreng. Han har skiftet hjem 3 gange (da disse fik ham, var beskeden fra mig, at han skulle aflives hvis de ikke kunne have ham mere.). Jeg blev i går aftes gjort opmærksom på denne unghund der søgte nyt hjem, han bliver 1 til jan. Han lider af allergi, har været opereret 2 gange, og skal igen pga. øjenbetændelse (igen) og endetarm betændelse. Oveni er han også kryptokid og meget andet. Han står dem i dyrlæge regninger for over 30.000, og de har kun haft ham siden sommer.

ejeren havde dog lige glemt, at jeg har forkøbsret til denne hund, og har det på alle jeg har solgt.

Jeg har talt med dem her til morgen og bedt dem om at fjerne alle omplaceringsannoncer med ham, for han skal aflives denne gang. En meget syg hund der skal være kastebold, Nej tak, ikke hvis jeg kan stoppe det.

Skal også lige siges, at alle hvalpe fra mit kuld enten er steraliseret eller kastereret (så nær som 1, der bliver det). For ingen af de hvalpe, skal bruges i avl, hvilket de alle har været indforstået med.

Boss har allerede flere hjem på bagen end en pendler, så lad dog hunden få fred. Det er min mening. Men folk har jo betalt 1500 for den hund, og de penge vil de ikke miste igen, plus lidt ekstra. Jeg synes det er katastrofalt altså.

Heidi

• #4   19. dec 2007 rigtig synd for boss:-(

• #5   20. dec 2007 okay heidi så der er mere iorden at sølge unge en lab som sikkert også får nyt hjem...? syns det er noget fis at sige det med alder for alle folk er sgu ikke ens... og kender sgu "voksne" mennesker der har taget den ene efter den anden hund til sig fordi det jo er sjovt i starten og hyggeligt indtil de husker at det faktisk er hårdt arbejde og ik altid lige sjovt at skulle ud med hunden når man er allermest træt eller andet... hader når folk skøre alle over en kam

• #6   21. dec 2007 Ja for en Lab. er nu engang en helt anden type hund, med en helt anden psyke. Amstaff bla. er altså en svær type hund, læs evt. om standarden på diverse racer.

Heidi

• #7   21. dec 2007 ehm ved sgu godt hva forskellen er... men det er da stadig noget pis at sende en lab fra hjem til hjem... og en amstaff er sgu ikke så skdie slem... og har intet at gøre med alder på ejerne der afgør om den blir smidt rundt eller får den rigtige behandling....

• #8   21. dec 2007 Nårh nej, det var nu ikke det jeg mente. Jeg mener at jeg godt ville sælge en Lab. til unge mennesker, men ikke en Amstaff eller anden form for muskelhund el. bla. deri.

Heidi

• #9   21. dec 2007 så du syns ikke der er iorden at jeg har mine hunde eller hvad... mine hunde er alt for mig og går aldrig af med dem... og der er altså unge mennesker der sagtens kan ha den slags hunde... alle sagde jeg skulle vælge en lab eller golden i stedet men hva skulle jeg med hunde som ikk interesserede mig... selvfølgelig er der folk der ikke burde få sådan nogle hunde men det gælder sgi alle aldre... jeg ville ha større problem med sælge til en anden gruppe mennesker men ville aldrig udelukke alle i den gruppe for der er forskel på alle folk selvom de høre under samme gruppe...

• #10   21. dec 2007 øh tonen er lidt rå herinde men - jeg vil give begge ret - selvfølgelig hverken kan eller skal man skære alle over en kam, men det er nu rigtig at der er forskel på racer, nogle er fra naturen mere krævende end andre. og desværre er det set mange gange at nogle unge anskaffer sig en af de lidt mere krævende racer, og mange gange er det nok mest af alt fordi racen er "sej" som amstaff eller lign. Selvfølgelig er der også "sådan nogle" voksne -men lige meget ung eller gammel så skal man vælge hund efter hvad man ønsker, har brug for , kan tumle - ikke efter hvilken race man syntes er sejest. Ingen hunde fortjener at blive flyttet rundt fra hjem til hjem.

• #11   22. dec 2007 Maja - som jeg skriver.. JEG ville aldrig sælge den slags hunde til unge mennesker, hvad andre gør er ikke min hovedpine. Min holdning og mening omkring det, står ikke til diskution.

Heidi

• #12   22. dec 2007 jeg spørg dig faktisk om noget... syns det er forkert jeg har de hunde jeg har eller hvad? og hvorfor skære alle over en kam?

• #13   25. dec 2007 Ja jeg synes det er forkert at sælge den slags hunde til unge mennesker, læs evt. mine indlæg igen.

Heidi

• #14   25. dec 2007 du kender jo hverken mig eller mine hunde... syns simpelthen det er for mærkeligt at man skære alle over en kam... både med hunde og mennesker...

• #15   27. dec 2007 Nej kender ikke dig og dine hunde, har heller ikke kritiseret hverken dig eller dine hunde. Jeg skriver som opdrætter, at JEG ikke havde solgt den type hunde til unge mennesker. Hvad andre gør er deres eget ansvar, det kan aldrig blive mit.

Det er ikke nemt at finde gode hjem til de hvalpe man opdrætter, derfor har jeg f.eks. valgt, ikke at sælge hvalpe til nogen der har hunde under 1 år. Kan folk ikke lide det, må de købe deres hvalp et andet sted.

Som sagt, så havde jeg ikke solgt den type hunde til unge mennesker, og ej heller til nogen, der havde hunde under 1 år. Sådan har jeg det bare, kan folk ikke tåle det, er der sikkert et andet sted at købe sine hunde.

Sådan er det bare Maja, og det er kun for at prøve at sikre sine hvalpe så gode og varrige hjem som muligt.

Desværre er der rigtig mange der ikke kan tumle muskelhunde, eller muskelhunde bla. Jeg tror, hvis du laver en nærmere undersøgelse, så vil det nok vide sig, at de fleste er unge mennesker, der ikke ved hvad de med at gøre, desværre.

Hvor er opdrætteren, avleren må man vel heller det, af Boss henne? Havde det været mit avl, havde jeg da for længst grebet ind. Men sådan er vi bare så forskellige altså.

Heidi

• #16   27. dec 2007 jeg forstår udemærkedet godt man vil finde det rette og blivende hjem til sin avl... men forstår ikke man kan udelukke folk bare pga af deres alder... der er altså forskel på folk...

Kommentér på:
Stakkels Boss

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce