{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.544 visninger | Oprettet:

kyllinge-lever-postej-ting {{forumTopicSubject}}

I min iver over at lave "nye" ting, har jeg købt en omgang kyllingelevere - men ved ikke helt hvad de skal bruges til... DE skal dog ikke steges og spises hele - for så synes jeg de smager liiidt for lever-agtigt!

Men er der nogle der har en opskrift på en lækker kyllingelever pate- eller postej? (gerne én, hvor leversmagen bliver domineret af et eller andet andet)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kyllinge-lever-postej-ting
  • #1   16. nov 2007 uhhhh kyllinge lever mouse.. nam nam nam smager så fuglene synger men er ikke just på den slanke gren....

Ingredienser (8 personer)
    250 g frosne kyllingelevere
    25 g smør
    1 dl portvin(Tawny)
    100 g blødt smør
    1 dl piskefløde
    1/2 tsk groft salt
    friskkværnet peber

portvinssky:
    3 blade husblas
    2 dl portvin (Tawny)
    pynt med brøndkarse
    Tilbehør: Ristet brød eller flûtes.

Fremgangsmåde
    Tø kyllingeleveren op og fjern evt. hinder. Tør leverne godt og brun dem i gyldent smør i en pande i ca. 3 min. De skal være rosa indeni. Tag leverne op og kog panden af med portvin. Afkøl pandesky og lever lidt. Blend kyllingeleverne, sky og blødt smør sammen til en jævn masse. Pisk fløden stiv og vend den i leverblandingen. Tilsæt salt og peber og hæld moussen i en skål eller form og lad den stå tildækket og koldt til næste dag.
    Portvinssky: Læg husblas i blød i koldt vand i 5 min. Bring portvinen til kogepunktet. Tag husblasen op af udblødningsvandet med det vand, der hænger ved. Smelt husblasen i den varme portvin. Lad skyen stå koldt til den er stivnet. Anret ved serveringen mousse og hakket portvinssky på portionstallerkener.

• #2   16. nov 2007 *G*

Det er det samme med alm svinelever - det har da også en ækel smag og lugt ghvis det bare steges i skiver... Men laver man det om til leverpostej, og smider en masse røget spæk og bacon i (som jeg plejer) - så sker der jo pludseligt noget "magisk" og VUPS - har man den lækreste hjemmelavede leverpostej *GG*

• #3   16. nov 2007 Asta´s mor

Det lyder godt... Men mon det er nødvendigt at leverne stadig er rosa indeni?? - Er ret salmonella-forskrækket!!!

• #4   16. nov 2007 Næææ du steger dem bare så de er gennemstegte, det har ikke gjort den store forskel hos mig. Jeg tror nu nok at salmonella sidder på udvendig side men det gør ikke noget at de er gennemstegt.

Kommentér på:
kyllinge-lever-postej-ting

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce