{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
641 visninger | Oprettet:

Foder {{forumTopicSubject}}

Chika vejer på nuværede tidspunkt 5,5 kg., men passer vi ikke meget på, vil hun hurtig stige i vægt.
Ang. foder, synes jeg det er lidt af en djungle at komme igennem, vi er blevet anbefales vådfoder, og der står hun skal have 500-600 gr. om dagen, og jeg giver hende f.eks. 70gr. vådfoder og ½ frikadelle om aftenen og om morgenen får hun 1 lille stk. rugbrød m/leverpostej, og så et par godbidder i løbet af dagen. Er der nogle der vil dele deres erfaringer med os, lige netop om dette emne ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder
  • #1   15. nov 2007 Hvor er hun smuk i tegningerne!

Er det fordi hun er overvægtig? For min hund Kenzo vejer 6 kg, men det er fordi han generelt er blevet stor. Dyrlægen siger endda han gerne må tage lidt på.
    Nå, men jeg har altid hørt at tørfodder er det bedste hvis man skal forhindre overvægt, og at det også er det bedste for tænderne. Men der er jo så forskellige meninger.

Jeg bruger tørkost fra Hills og intet andet. Nogle gange nogle suppeben han kan gnave.

• #2   15. nov 2007 Hej Thilde ' Jeg synes ikke hun er overvægtig, men det gør familien, men hun har været oppe på 7 kg, og det var for meget, så vi skal prøve at holde vægten, vi har prøvet 10 forskellige slags tørfoder, også fra Hills, men hun vil ikke have det, og som Du siger er delte meninger, men det var en dyrlæge der mente vi skulle holde om til vådfoder, men man er jo og nervøs for at de ikke får nok at spise, må jeg tillade mig at spørge hvor meget Du giver Kenzo på en almindelig dag. Mange hilsner fra Bente

• #3   15. nov 2007 Det er vel ligemeget om familien mener at hun er overvægtig. Det er jo hvad dyrlægen siger, der er afgørende. Mine forældre mener også at Panda er undervægtig, hvilket nok har en del at gøre med at deres springer spaniel er i rimelig god foderstand *GG* mens dyrlægen siger at han ser fin ud (han vejer 3 kg)

Med hensyn til hvilket foder herren får, så er det Royal Canin Beauty med lidt vådt i (herren er lidt forvendt smiley og han skal have omkring 70 g om dagen afhængig af hvor meget motion han får. Det han får ved siden af skal selvfølgelig trækkes fra tørkosten

• #4   15. nov 2007 Jeg giver også Royal Canin Beauty 65g om dagen (hun vejer 3 kg) og intet andet:-)

• #5   16. nov 2007 jeg sidder lige og hmmm`er her vi har da tørkost fremme hele tiden og vådfoder kommer ind imellem afhænger af hvad vi skal spise..
    hvordan kan det være i giver jeres efter gram?? og ikke lader det stå fremme hele tiden

• #6   16. nov 2007 Kenzo han får det han kan spise. Det står ikke fremme hele dagen, men 2 gange om dagen får han lov til at spise til han ikke gider mere. Han får spist et sted mellem 120-180 g. om dagen men han er jo også en stor hund.
    Han har aldrig fået vådfoder eller vand på sit tørfoder.

• #7   16. nov 2007 Jeg gør nøjagtig ligesom thilde. Min kenzo får også kun tørfoder fra hills, og så en sjælden gang imellem lidt lækkert som feks. en skive hamburryg. Kenzo holder en fin vægt.

• #8   16. nov 2007 Hejsa ' Først tak for alle Jer der er gået ind på denne debat. Karina K. Du spørger hvorfor vi giver foder efter gram, det er heller ikke noget vi vil fortsætte med, kun indtil vi finder ud af hvor meget hun skal have uden at tage på. Og vi har også en lille smule tørfoder stående hele tiden, men det er utrolig sjældent hun spiser det, og det prøver jeg at tage som tegn på, at hun får nok at spise. Og Karina J., ja det er ligemeget hvad fam. mener, smiler, men man bliver bare mindet om det. Da vi var ved dyrlæge sidst, fik vi at vide at hun godt måtte tabe ½ kg, men da vejede hun også over 6 kg

• #9   16. nov 2007 Bente J: oki for vi har det stående fremme hele tiden men den lille lort vil ski da ikke tage på må vi låne lidt kg hos dig? GG

• #10   16. nov 2007 Jeg udvejer ca 30 g tørfoder og tilsætter ca 10 g vådkost og lader det stå indtil det er spist. Senere bliver der så udvejet samme mængde en gang til.
    Dvs at Panda får ca 80g mad (når der bliver spist op). Han skulle jo kun have 70 g tørkost, men der er jo en del vand i vådfoder, og desuden prøver jeg at kompensere for de dage, han ikke spiser det hele.

• #11   16. nov 2007 Jeg giver efter vægt fordi de har jeg fået anbefalet da de ikke i naturen bare konstant har adgang til mad, ikke alle hunde kan administrere at have mad fremme hele tiden og æder bare det hele;-)

Zille spiser ikke op hver dag så de 65g er passende og passer til de anbefalinger der står bag på pakken:-) Hun er i topform efter dyrlægens og dommerens udtagelser på den udstilling vi var på:-)

• #12   17. nov 2007 Ja mine hunde har også altid madskålen fuld og kan spise når det passer dem. Det syntes jeg er nemmest, og nu skal jeg ikke gøre mig alt for klog, men jeg ville da mene at hvis man lærer den fra hvalp af og ku gå hen og spise når den har lyst skulle der ikke være noget problem i det. Det har der hvertfald ikke været med de hunde jeg har haft.. Men i det tilfælde med chika ville jeg nok la være med og gi den noget som helst menneskemad og kun gi den vådfodder og selvfølgelig tøggeben som der ikke er fedt i da hun jo slet ikke får brugt hendes tænder ved vådfodder.. Men jeg syntes da helt bestemt at du skal høre din dyrlæge ad først..

Kommentér på:
Foder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce