{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang. Canon Eos 400D {{forumTopicSubject}}

Jeg er efterhånden ved at have fået mere blod på tanden mht. fotografering siden jeg startede med at bruge mine forældres Olympus C-50 ZOOM og senere min konfirmationsgave (maj 2007) Olympus mju 720 SW. Begge udmærkede kameraer og specielt mit eget har jeg haft og har stadig meget glæde af. Udover at tage nogle almindeligt gode billeder, så kan det også tages med under vand ned til 3 meter, og det har jo også givet anledning til nogen sjov :o)

Nu er det så bare sådan, at jeg er begyndt at kigge lidt efter et kamera, der kan noget mere. Især vil jeg gerne have et, hvor man har mulighed for god zoom og mulighed for at tage skarpe billeder af bevægelse. Jeg har kig på Canon EOS 400D og har da også læst mig frem til her og flere andre steder, at det er et meget godt kamera, som dog skulle være til at finde ud af selv for amatører som mig ;o)

Efter min lange roman kommer så spørgsmålene: Hvad skal man købe med til kameraet? Og er det bedre at vente med at købe div. udstyr til, man har lært kameraet bedre at kende? Jeg har set lidt på denne side: (link fjernet) og som det ses, er der jo forskellige "pakker" med tilbehør osv. Hvad vil I anbefale? :o)

Vil også meget gerne høre om andre kameraer, der kan anbefales, og om I synes, at det vil være "dumt" at investere i dette kamera nu og så i stedet vælge et nyere?

Jeg vil nok sige, at prisen spiller ind og jeg vil helst ikke ret meget over 5000,-. Det gør så ondt, når ens opsparing skal pilles ved ;-P

Mange hilsner fra Spørge-Rikke :o) (der kommer garanteret flere af spørgsmål!)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. Canon Eos 400D
  • #1   7. nov 2007 Jeg er rigtig glad for mit Eos 400 D, og jeg har bestemt ikke været nogen fotonørd, og det er jeg stadig ikke. Men automatikindstillingen fungerer i flere henseender ganske glimrende, indtil man får blod på tanden til at prøve 'selv'. Jeg har købt et ekstra objektiv - et tamron 70-300 - ved siden af det, der fulgte med. Det varer nok ikke så længe, så investerer jeg i en stor blitz, så jeg kan få en bedre belysning på mine sorte hunde.

• #2   7. nov 2007 Tak for jeres svar :o)

Fotopartner: Ja det har jeg godt nok også tænkt på, men på den anden side så er jeg villig til at sætte mig ind i kameraets funktioner og vil gerne tage den tid, det tager :o)

Jeg har haft det i tankerne at starte med 350D'eren, men hvis det nu er, at der ikke er så stor forskel på brugen af dem, så kan jeg jo lige så godt vælge 400D med det samme eller?

Anette: Det lyder godt, at man kan lære kameraet at bruge, selvom man ikke er den store fotograf. Jeg har tit siddet og kigget dine billeder, og jeg synes, at du er godt på vej. De er rigtig gode :o)

Hvornår vil det være nødvendigt at investere i objektiver osv? Kan man ikke til at starte med bruge kameraet alene til, man er nogenlunde sikker i brugen af det? Hvordan med zoom og sådan uden objektiver (ja I kan nok høre, at jeg ikke har den store viden om det - endnu ;o) )? Hvor langt er det så muligt at zoome? Jeg tænker på, at på almindelige kompaktkameraer står der jo 3x/5x osv. Det er lidt mere håndgribeligt med sådanne opl. for mig ;o)

Til sidst: hvilke prislejer ligger objektiver nogenlunde på?

• #3   7. nov 2007 Tak, Rikke. Jeg nøjedes de første måneder med det 'almindelige' objektiv, der fulgte med. Der kan du zoome ganske meget ind også. Til almindeligt brug er det nok. Det er mere, hvis du vil sætte dig langt fra motivet for ikke at forstyrre det. F.eks. hunde i leg. Jeg har ikke så meget forstand på de tekniske betegnelser, så jeg ved ikke helt, hvad det svarer til, men det objektiv, jeg købte med kameraet hedder 18-55. Det er bestemt det, jeg bruger oftest. Jeg har fået foræret et kamerastativ, men det har jeg ikke nået at bruge endnu.

• #4   7. nov 2007 PS. Mit Tamron objektiv kostede knap 1300 kr. hos Vefa Foto i Vejle. Det var det billigste sted på det tidspunkt. Det kan jeg bl.a. bruge til at tage makrobilleder, men det har jeg ikke leget så meget med endnu.

• #5   7. nov 2007 Anette: Okay. Jamen så lyder det jo nok til, at man kan bruge det lidt inden man investerer i mere. Kameraet i sig selv er jo også dyrt ;o) Har du nogen fornemmelse af, hvor mange meter det er, at man kan zoome?

Som sagt er en af grundene til, at jeg gerne vil ud at have et "rigtigt" kamera, at man får mulighed for større zoom, som jeg ofte savner med mit almindelige :o)

Udover zoom hvad er det så også "på dansk" at man får mulighed for med objektiver? :o) (Ej hvor jeg kan spørge *G*)

• #6   7. nov 2007 Det er da ok at ville vide noget, før man bruger en masse penge på det. Du kan bestemt godt vente lidt med et stort objektiv og så evt. ønske dig tilbehør til fødselsdage og jul. Tjah, nu skal jeg jo passe på, men jeg vil sige, at jeg snildt kan sidde 20-30 m. væk og så alligevel se, hvad der er på fotoet. Men 5-10 m fra, så kan du zoome rigtigt langt ind på motivet. Det er alt rigeligt i de fleste situationer. Jeg har bare tit måttet opgive, hvis jeg sidder for tæt på, fordi Lykke render hen og vil slikke mig i hovedet - og kameraet med... hehe... Det var en af grundene til, at jeg fik det store objektiv. Men jeg er nok lidt for doven til at skifte ;o)

• #7   7. nov 2007 Anette: Jamen det lyder jo godt så :o) Det er vist rigeligt til at starte med for mig, og som du skriver, så kan jeg jo skrive tilbehør på mine ønskesedler :o)

Jeg takker indtil videre for din hjælp. Lige pt. har jeg ikke flere spørgsmål, men hold øje med tråden, for de dukker hurtigt op igen smiley

Håber selvfølgelig også, at se flere svar og gode råd fra jer andre ;o)

• #8   7. nov 2007 Det er ok, Rikke ;o) og tak for den søde kommentar om hundene og billederne.

• #9   8. nov 2007 Hej Rikke.

Når nu du i forvejen har Olympus, hvorfor så ikke fortsætte i den retning.
    De er en tand billigere end Canon og lige så gode. Her er mulighederne for at købe ekstra objektiver bare lidt mindre. Men hvis du køber et E410 eller E510 med kit (det vil sige to objektiver, så får du et 14 - 45mm og et 40 - 150 mm objektiv. To rigtig gode objektiver.
    Derudover er Sigma begyndt at producere objektiver som passer til Olympus. Her købte jeg et 55 - 200 mm objektiv til 1400 kr.

Jeg tror du kan få et ny Olympus kit til samme pris som du skal give for et Canon med ét enkelt standard objektiv.

Med venlig hilsen

Gitte Hoffmeister

• #10   8. nov 2007 Olympus E410 kan købes til 5155 kr incl 2 objektiver.
    Og så er det helt nyt smiley

• #11   8. nov 2007 Jeg lytter lige med, for jeg skal også snart ud og investere :o)

• #12   8. nov 2007 Hov, jeg har da vrøvlet... jeg har et Sigma 70-300, ikke et Tamron. Jeg havde først kigget på Tamron, men fik også anbefalet et Sigma, så det var da det, jeg købte.

Hvilke kurser afholder du, Torben? og hvor?

• #13   8. nov 2007 Hej Torben

Tak. Sendte lige en mail til dig.

Mange hilsner
    Annette

• #14   8. nov 2007 <b>Fotopartner:</b> Mht. zoom så lyder det godt :o) Det er det jeg så gerne vil have noget mere af :o)

Igen mange tak for tipsene :o)

<b>Torben:</b> Okay. Ja så kan jeg jo lige så godt investere i 400D først som sidst :o)

Jeg har haft dine kurser i hovedet lige siden jeg opdagede dem, så tror, at du kan være næsten sikker på at se mig, hvis/når jeg forhåbentlig får investeret i et godt spejlreflekskamera :o)

Til sidst vil jeg også lige høre, hvad du mener om Olympus, som jeg jo kører i på nuværende tidspunkt? Kan det måle sig med Canon i dine øjne? Nu tænker jeg især på Olympus E-410 og Olympus E-510 mod Canon 400D? :o)

Tak for tips og råd :o)

<b>Gitte:</b>: Du kan tro, at jeg også har overvejet at blive i Olympus' spor, da jeg jo kører i det i forvejen og allerede har en smule udstyr i denne serie. Jeg har bare gennem et stykke tid været noget tiltrukket af Canon 400D og derfor er jeg også i tvivl.

Hvilket kamera bruger du selv? :o)

Tak for gode råd :o)

• #15   8. nov 2007 <b>Gitte:</b>PS: Er Olympus også godt til fotografering af bevægelse? Det har jeg jo ladet mig høre, at Canon er meget godt til :o)

• #16   8. nov 2007 Hej Rikke.

Jeg har selv et Olympus E500, som jeg fik for knapt et år siden. Jeg har brugt det hele foråret og sommeren til at tage billeder af hunde der løber agility.
    Du kan selv bedømme ud fra billederne på denne side: http://www.hoffmeister.dk/gitte/bergslag1/bergslag1.html
    Der er over 1000 agility billeder i fotoalbummet på min hjemmeside, som alle er tage med Olympus E500.

• #17   8. nov 2007 Der er også nogle billeder af hundene i bevægelse på (link fjernet)

De er taget med et canon eos 400D i dag, da hundene legede ude.

• #18   9. nov 2007 Jeg vil blot sige at skulle jeg investere i slr lige nu, ville jeg vente til foråret, så jge kunne se de nye modeller an, som erkommet til den tid.

• #19   10. nov 2007 Gitte: Super flotte billeder :o)

Jeg tænker og tænker over, hvad jeg skal vælge og kigger priser og tilbud og så videre på nettet :o)

Torben: Okay. Jeg har som sådan heller ikke noget imod at skifte, selvom jeg jo også har været glad for de Olympus-kameraer vi har nu. Jeg tror, at jeg vil prøve at tage i en fotoforretning og kigge lidt på begge kameraer. Så kan jeg måske danne mig et bedre billede af, hvilke jeg bedst kan lide :o)

Camilla: Det har jeg skam også overvejet, men på den anden side, så ligger de nye kameraer nok godt i pris i et godt stykke tid, og jeg er ikke interesseret i at skal ud og give aaalt for mange penge ;o)

Takker mange gange jer alle for hjælpen indtil nu. Jeg vender sikkert tilbage igen snart med flere spørgsmål smiley

• #20   10. nov 2007 Rikke S

Jeg vil skyde på at efterfølgeren til 400D ligger på max 6000 kr. som ny og kit.

• #21   10. nov 2007 Camilla: Okay. Er der blevet røbet noget nyt om efterfølgeren?

• #22   11. nov 2007 Rikke S

Ganske lidt. Ved at de regner med at det vil have 10 MP som 400D. kan ikke huske resten af specs. men der er en masse hvis du googler canon eos 450d

• #23   12. nov 2007 Camilla: okay. Takker for tippet :o)

Kommentér på:
Spørgsmål ang. Canon Eos 400D

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce