402 visninger
|
Oprettet:
Nyt Abum {{forumTopicSubject}}
Jeg har uploadet et nyt album med billeder taget her i weekendens dejlige efterårs/vinter sol.
Det er familiens to yngste hunde der har stået for skud.
http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=12783
Vi tager meget gerne imod ris og ros og konstruktiv kritik
Hilsen Gitte
jun 2005
Følger: 166 Følgere: 164 Hunde: 7 Emner: 636 Svar: 5.370
Dejlige billeder i gode farver . Du har så et problem med fokus , som skal/bør ligge i øjnene .
Ellers fine billeder.
nov 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 284
(link fjernet)
og dette:
(link fjernet)
Skønne og smukke dyr. Rigtig flot dag du har valgt.
okt 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 23 Svar: 164
Ja, jeg synes nu også jeg gjorde mig umage med at "skyde" efter øjnene, men jeg kan se at den størrelse som billederne på højkant får i albummert gør dem noget slørede.
jun 2005
Følger: 166 Følgere: 164 Hunde: 7 Emner: 636 Svar: 5.370
Jeg er ikke enig med dig , fokus ligger ikke precis i øjnene.
På det første billeder ligger fokus nogenlunde rent i højre øje.
I billed nr 2 du linker til ligger fokus et over øjenene.
Grunden kan være flere, måske har hunden flyttet hovedet en anelse inden Gitte har nået at trykke af , og samtidig med en meget lille dybdeskarphed ( stor blænde = lille tal ) vil motivet meget hurtigt sløre ud.
Det kunne være spændende at vide hvilken indstillinger Gitte har brugt ( exif )
Gitte ..
Prøv at gøre følgende , tryk udløseren halvt ned , fokuser på hundens øje , flyt derefter kameraet ( stadig med udløseren halvt nede ) og komponere så dit billed ..så skulle fokus gerne ligge rigtigt .
Som du kan se her , er fokus her lagt lige på det ene øje , derefter er kameraet flyttet og billedet komponeret , derved får du korrekt skarphed.. Blænden her er 8 , som medvirker til at hele hunden forbliver skarp fra ørespids til bunden af halsen
(link fjernet)
Det er ikke negativt ment , for billederne er super flotte men mangler den sidste sjarphed
okt 2007
Tusind tak for dine tips.
Jeg sigter altid på øjet og trykker halvt ned, og komponerer derefter billedet.
Jeg plejer stort set altid at køre på manuelle indstilinger på kameraet, men denne gang satte jeg det på portrætprogram og alle indstillinger på Auto.
Jeg må se hvad blænde der er brugt, men det kan jeg først se når jeg kommer hjem i eftermiddag.
Jeg var selv lidt irriteret over at snuden blev så sløret, for så stor afstands forskel synes jeg ikke der var.
Måske kan det slørede også skyldes at jeg selv stod noget usikkert, da billederne er taget på en stejl skrænt.
Med venlig hilsen Gitte
nov 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 284
okt 2007
Men kun på nogle af billederne.
generelt lå værdierne i et ensartet leje.
Hilsen Gitte
okt 2007
http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=12783
Nyt Abum
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside