18. jan 2006 Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 316 Svar: 2.633
Trækhund / bider i snoren hjælp søges {{forumTopicSubject}}
Frosty fylder 2 år om 1 måned og 1 dag,men næsten ligegyldigt hvad jeg end gør, trækker han, han går over 1½ skridt foran mig, har ham ellers i kort fattet snor når jeg vil have ham til at gå pænt, men jeg syntes også det er umuligt at lære ham at gå pænt uden han trækker , da der fyldt med katte hvor jeg bor, samt når vi er ved en lysregulering og venter på at komme over, er han utolmodig og gør og hopper op og snapper - jeg tror han ved det irriterer mig at vi skal vente på det bliver grønt, måske løber han om hjørner med mig, jeg har hundebidder i lommen som er de samme som han spiser ellers dagligt,men han ved hvis han laver ravages - ved han at han for sine godbidder, man siger det er godt at hvae godbidder,men det hjælper jo ikke hvis han ved han for en godbid så han holder op - Nogle som har nogle gåde råd .. Vil en samojede altid gå 1 - 1½ skridt foran mig
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.903
ellers har jeg hørt, at hvis man vil af med trækken, så skal man stoppe op ligeså snart hunden trækker i snoren, og blive stående indtil hunden kigger på en, så roser man hunden og så kan man gå videre, når så hunden trækker igen, gentages det:-)
Denne metode kan tage noget tid, at indlære, men den skulle eftersigende virke:-)
Vanni trækker også i starten af gåturen, men efter en 50 meter, så stopper han med det af sig selv - med mindre der kommer en kat:-)
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 316 Svar: 2.633
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.903
Det kræver meget tålmodighed, at lave ovenstående øvelse:-)
jan 2006
dec 2004
Følger: 97 Følgere: 98 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 417
Går jeg kun med en trækker han ikke, så gælder det om at ha kontakt hele tiden, og så er det jo ikke meget hundeavis de får læst der...
jan 2006
Trækhund / bider i snoren hjælp søges
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside