Schæfergruppen

Schæfergruppen

Medlemmer: 513
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
858 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hvor ramt er du? Hvor ramt er du?

Min hund har altid fyldt rigtig meget i mit liv. Men jeg havde aldrig drømt om, at jeg ville komme til at fylde mit liv så meget med hund, som jeg gør nu.

En kæmpe del af mine vågne timer drejer sig om hund - enten er det rent praktisk, hundeleg, hundefodring, hundesoignering, aktivering, gåture osv.. Så kommer der træning oveni både på træningspladsen og spor. Og oveni det kommer der masser af timer foran skærmen her, hvor jeg redigerer et par hjemmesider for nogle kenneler, sidder her på hundegalleri og bruger ALT for meget tid.. .Søger på blodlinjer, kigger på hunde... Surfer hundeweb og pedigreedatabasen helt i stykker - og så videre og så videre...
Så kommer der lige et kursus i ny og næ - og så kommer der lige en konkurrence, vi lige må se....

Det bliver ved og ved...

Jeg er RAMT af det hundehalløj her - mere end jeg nogensinde kunne forestille mig. Men det er FEDT!

Hvad med dig - hvor ramt er du af din schæferhund?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor ramt er du?
  • #1   12. okt 2007 Tør jeg slet slet ikke begynde at tænke over C H..........

men familien brokker sig da liiiiiiiiidt ;o)

• #2   12. okt 2007 det kan vidst rolig sige at jeg er og det er bestemt ikke levet bedre med årene..

mine hunde er i mine tanker hele tiden!
    hvis jeg ikke skal arbejde bruge jeg 5 dage om ugen på trænings pladsen, der ud over er der jo alt den normale konkakt hjemme

jeg synes det er skønt, og mine hundene belønner mig for det på flere måder

• #3   12. okt 2007 Har været mere ramt end jeg er nu.. Har lidt svært ved at finde gejsten,som jeg havde med Ozzy... Så holder det pt på et lavt plan,men er da med i hundeverden.. drøner bare ikke rundt til diverse ting som jeg plejer eller får trænet på samme intense måde...

• #4   12. okt 2007 Richo er mit lille barn så han fylder rigtig meget i mit liv...

• #5   12. okt 2007 vi er utrolige ramt af det med hunde,snakker om hunde næsten hele tiden bruge ufatteig meget tid på de dejlige dyr...de er jo en del af familien og ens bedste venner så de fylder meget:)

• #6   12. okt 2007 CH, kvinde, 33 år .

Sådan har jeg haft det i 40 år..

forste hunde som 14 år. og

Da jeg blev 18. begyndte jeg at opdrætte, og stoppede først 1992 ..

Så har jeg så fat 3 enkelte hunde som jeg har dyrket hundesporten med. incl. Babett

I dag er det Babett - (I morgen er det en ny hvalp)

• #7   12. okt 2007 Vil sletter heller ikke tænke på det, og slet ikke med tanken om jeg kun lige er fyldt 20 og hundene er allerede alt for mig....

• #8   12. okt 2007 olsen fylder også meget i vores liv vi har ham næsten med alle de steder vi kommer han er også med på ferie ,men husk på vi har jo også selv valgt at have hund

• #9   12. okt 2007 Ja, det er til at se, at jeg ikke er den eneste - men nu spørger jeg jo også på et hundegalleri :o))

Mona lisa - Du skriver, at vi jo selv har valgt at have hund. Det er rigtigt, men der er sørme mange måder at have hund på. Og der er mange måder og grader den fylder i ens liv.

Min gamle hund fyldte enormt meget for mig - han var min sjæleven, han var med mig overalt. Vores liv var indrettet efter ham i meget høj grad.

Da vi fik Cassius fik det en helt anden og langt mere omfattende drejning.
    Fra at have haft fokus på MIN hund og en generel hundeinteresse, blev det til fokus på MIN hund OG hundesport, avl og alt andet, der har med hund (specielt schæferhund) at gøre.
    Vi har fået et netværk, hvor omdrejningspunktet er hund og træning. Vi har fået en altoverskyggende hobby, som jeg aldrig havde drømt om kunne fylde så meget i mit liv. Vi har lært så meget og oplevet så meget med hund, at jeg virkelig er ærgerlig over, at vi ikke startede noget før - men sådan er vilkårene jo ;o)

Det er en nydelse uden lige...

• #10   12. okt 2007 Thjaa bruger jo nok pænt meget tid på vovserne ;o)

• #11   12. okt 2007 mine hunde fylder rigtig meget hvis man skal ud skal man huske man ogsaa har 2 hunde, og ellsers toer jeg ikk begynde med hvor meget de fylder men jeg er glad for det og de er jo nogle fantastiske dyr<3<3

• #12   12. okt 2007

Jeg er meget slemt ramt... faktisk startede det i min barndom - vi har altid haft hund i min familie...

Da jeg så fik min egen først hund, startede jeg bare på lidt på træning, men blev helt bidt af det...

jeg fik så nogle stykker som jeg trænede med, men den ene var desværre ramt af HD og i øvrigt DCH stambog, som jeg ikke kunne bruge der, hvor jeg ville træne...

Så måtte jeg jo bare købe en mere, hun var desværre lidt ferdinan agtig (I ved tyren) så hun ville hellere kikke på fugle eller en flue... Hun fik så et andet hjem, da jeg jo havde købt købt hende som en brugshund... afsted det gik..

Så fik jeg min fantastiske Onzo... han er super, og jeg lavede en rigtig flot kåring i PH med ham, men her blev jeg jo først rigtig tændt... Desværre havde han problemer med sine negle der gik i stykker hele tiden under træning, så han bor nu hos en veninde og er klappekage hund og har det dejligt...

Jeg blev med årene uddannet mentalbeskriver i Rottweilerklubben og DKK og har virke som det endnu..

Jeg hjælper derudover folk med ders hundeproblemer i både adfærd og træning....Desuden har jeg brugt en masse tid ( og penge) på div. kurser og seminarer med forskellige kloge hundepersoner...

Det har så gjort at jeg har startet et firma op for at udvide vores alle sammens hundehorisont. Jeg arrangerer kurser og seminarer for alle personer, der har interessen... Jeg må indrømme, at jeg ganske stille går med tanken om at gå ned i tid på mit hovederhverv for at bruge mere tid på hunde.... Mit arbejde tager jo alt for meget af min fritid - måske kender andre det??

Stine... kan sgu godt forstå, at du savner din Ozzy- han var også en eneer, men fat mod de langsnudede er ikke så slemme som først antaget:-) fat mod...jeg ved at hun nok skal ramme dig med schæfersygen..... ellers må du jo bare prøve fra et andet sted... smiley

• #13   12. okt 2007 Ja man kan vel sige at man er blevet milijø skadet af det med hunde.Jeg bruger hele min fritid på hunde træner hverdag og går på klubplan og så arbejder vi på højtryk til klubmester skabet.Jeg vælger også gerne en fødselsdag fra hvis jeg skal noget med mine hunde,men jeg vil ikke kunne undvære hundesporten da det er en del af mit liv.Jeg synes det er fedt,at komme ud i det friske vejr og se hvordan ens hunde også nyder det,det vil jeg ikke undvære på nogen måde.

• #14   13. okt 2007 Er også hårdt ramt, så hårdt at det tit går ud over familie, venner og især kæresten... Men kan ikke gøre for det, de er bare hele mit liv og kan ikke forstille mig en dag uden dem...

• #15   16. okt 2007 Uha det er også skidt herhjemme.....

Vi blev for alvor ramt for et år siden da vi fik vores beagle - jeg begyndte til træning og så var jeg solgt.... Fandt dog ret hurtigt ud af at jeg gerne ville have en lidt mere samarbejdsvillig hund til træning og det har jo så resulteret i at vi lige har fået vore schæferhund Zanto. Vi fik ham i lørdags og vi starter til træning på lørdag - jeg er dog så småt begyndt herhjemme. Han er 2½ år gammel så han har grundlydigheden i orden - nu skal vi bare have ham overbevist om at vi er de sjoveste at arbejde sammen med (hvilket jeg ikke tror bliver noget problem ;-)) Derudover er jeg jo også lige gået i gang med instruktør udd. inden for DcH så jo vi er alvorligt ramt af hundesyge herhjemme 8-)

Kommentér på:
Hvor ramt er du?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce