Hvor ramt er du? Hvor ramt er du?
Min hund har altid fyldt rigtig meget i mit liv. Men jeg havde aldrig drømt om, at jeg ville komme til at fylde mit liv så meget med hund, som jeg gør nu.
En kæmpe del af mine vågne timer drejer sig om hund - enten er det rent praktisk, hundeleg, hundefodring, hundesoignering, aktivering, gåture osv.. Så kommer der træning oveni både på træningspladsen og spor. Og oveni det kommer der masser af timer foran skærmen her, hvor jeg redigerer et par hjemmesider for nogle kenneler, sidder her på hundegalleri og bruger ALT for meget tid.. .Søger på blodlinjer, kigger på hunde... Surfer hundeweb og pedigreedatabasen helt i stykker - og så videre og så videre...
Så kommer der lige et kursus i ny og næ - og så kommer der lige en konkurrence, vi lige må se....
Det bliver ved og ved...
Jeg er RAMT af det hundehalløj her - mere end jeg nogensinde kunne forestille mig. Men det er FEDT!
Hvad med dig - hvor ramt er du af din schæferhund?
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
men familien brokker sig da liiiiiiiiidt ;o)
maj 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 62 Svar: 433
mine hunde er i mine tanker hele tiden!
hvis jeg ikke skal arbejde bruge jeg 5 dage om ugen på trænings pladsen, der ud over er der jo alt den normale konkakt hjemme
jeg synes det er skønt, og mine hundene belønner mig for det på flere måder
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
aug 2006
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 132
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 24
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Sådan har jeg haft det i 40 år..
forste hunde som 14 år. og
Da jeg blev 18. begyndte jeg at opdrætte, og stoppede først 1992 ..
Så har jeg så fat 3 enkelte hunde som jeg har dyrket hundesporten med. incl. Babett
I dag er det Babett - (I morgen er det en ny hvalp)
jul 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 24 Svar: 428
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 23
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Mona lisa - Du skriver, at vi jo selv har valgt at have hund. Det er rigtigt, men der er sørme mange måder at have hund på. Og der er mange måder og grader den fylder i ens liv.
Min gamle hund fyldte enormt meget for mig - han var min sjæleven, han var med mig overalt. Vores liv var indrettet efter ham i meget høj grad.
Da vi fik Cassius fik det en helt anden og langt mere omfattende drejning.
Fra at have haft fokus på MIN hund og en generel hundeinteresse, blev det til fokus på MIN hund OG hundesport, avl og alt andet, der har med hund (specielt schæferhund) at gøre.
Vi har fået et netværk, hvor omdrejningspunktet er hund og træning. Vi har fået en altoverskyggende hobby, som jeg aldrig havde drømt om kunne fylde så meget i mit liv. Vi har lært så meget og oplevet så meget med hund, at jeg virkelig er ærgerlig over, at vi ikke startede noget før - men sådan er vilkårene jo ;o)
Det er en nydelse uden lige...
feb 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Hunde: 5 Emner: 193 Svar: 3.239
okt 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 116
apr 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 32 Svar: 221
Jeg er meget slemt ramt... faktisk startede det i min barndom - vi har altid haft hund i min familie...
Da jeg så fik min egen først hund, startede jeg bare på lidt på træning, men blev helt bidt af det...
jeg fik så nogle stykker som jeg trænede med, men den ene var desværre ramt af HD og i øvrigt DCH stambog, som jeg ikke kunne bruge der, hvor jeg ville træne...
Så måtte jeg jo bare købe en mere, hun var desværre lidt ferdinan agtig (I ved tyren) så hun ville hellere kikke på fugle eller en flue... Hun fik så et andet hjem, da jeg jo havde købt købt hende som en brugshund... afsted det gik..
Så fik jeg min fantastiske Onzo... han er super, og jeg lavede en rigtig flot kåring i PH med ham, men her blev jeg jo først rigtig tændt... Desværre havde han problemer med sine negle der gik i stykker hele tiden under træning, så han bor nu hos en veninde og er klappekage hund og har det dejligt...
Jeg blev med årene uddannet mentalbeskriver i Rottweilerklubben og DKK og har virke som det endnu..
Jeg hjælper derudover folk med ders hundeproblemer i både adfærd og træning....Desuden har jeg brugt en masse tid ( og penge) på div. kurser og seminarer med forskellige kloge hundepersoner...
Det har så gjort at jeg har startet et firma op for at udvide vores alle sammens hundehorisont. Jeg arrangerer kurser og seminarer for alle personer, der har interessen... Jeg må indrømme, at jeg ganske stille går med tanken om at gå ned i tid på mit hovederhverv for at bruge mere tid på hunde.... Mit arbejde tager jo alt for meget af min fritid - måske kender andre det??
Stine... kan sgu godt forstå, at du savner din Ozzy- han var også en eneer, men fat mod de langsnudede er ikke så slemme som først antaget:-) fat mod...jeg ved at hun nok skal ramme dig med schæfersygen..... ellers må du jo bare prøve fra et andet sted...
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 341
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 60 Svar: 377
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 505
Vi blev for alvor ramt for et år siden da vi fik vores beagle - jeg begyndte til træning og så var jeg solgt.... Fandt dog ret hurtigt ud af at jeg gerne ville have en lidt mere samarbejdsvillig hund til træning og det har jo så resulteret i at vi lige har fået vore schæferhund Zanto. Vi fik ham i lørdags og vi starter til træning på lørdag - jeg er dog så småt begyndt herhjemme. Han er 2½ år gammel så han har grundlydigheden i orden - nu skal vi bare have ham overbevist om at vi er de sjoveste at arbejde sammen med (hvilket jeg ikke tror bliver noget problem ;-)) Derudover er jeg jo også lige gået i gang med instruktør udd. inden for DcH så jo vi er alvorligt ramt af hundesyge herhjemme 8-)
Hvor ramt er du?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside