{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

Foder... {{forumTopicSubject}}

Vi har brug for nogle gode råd, ang, foder til Sally.. Hun er begyndt at tabe sig og vi føler ikke længere at vi kan følger med ang. foder mængde.
Sally spiser en gang om dagen, om aftende, og hun får råkost, (kallun, kartofler, gulerødder, brød og ris + lakseolie)
Hun er ude at gå 1 gang om dagen og i hundeskoven ca. 2 timer dagligt.
Håber at der er nogle der kan hjælpe os, så hun kan tage nogle kilo på.

Mvh. Lykke og Michael.. c,")

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder...
  • #1   30. sep 2007 noget tyder på at du ikke sammensætter fodret korrekt. det er det der er så svært ved råkost. Man skal være sikker på hunden får de ting den har brug for. Hvorfor smider du hende ikke på alm. tørkost.? RC giant. det er rigtig godt og det tog min han hund på af.

• #2   30. sep 2007 Linda A
    Det er det vi overvejer... Så ville lige høre hvad forskellige folk fodre med, og hvad deres er erfaringer er med det..

• #3   1. okt 2007 altså eukanuba har lavet et rigtig godt foder specielt til rotter over 2 år det er super godt og indeholder alt hvad de har brug for, hvis din hund er under 2 år har de også puppy foder som er rigtig godt og det tager de fint på af, ellers giv lidt leverpostej ovenpå det er guf og feder godt men husk at modveje det i mængden af tøtfoder..... ellers bliver de hurtigt for tygge.held og lykke

• #4   1. okt 2007 min har osse tabt sig på et tidspunkt. troede oss det var noget med foderet jeg brugte. men tog han til dyrlæge. og det viste sig han havde meget højt stof skifte.. jeg beholdte det samme foder, men så fik han hvalpe foder blandet i, så han kunne tage vægt på igen.og det hjalp for hans vedkommende.
    han får josehra. (staves)

• #5   1. okt 2007 Bettina L
    Det har vi også prøvet, men gik fra det igen da vi ikke følte det virkede, men det kan så skyldes forkert rådgivning.. Vi fik nemlig at vide at Sally gerne måtte få det special foder , selcom hun kun er ca. halvanden.

• #6   1. okt 2007 Betinna L. Synes ikke deres rotte foder er noget at råbe højt hurra for. knalderne er alt for lille til vores størrelse hund. De minder jo om noget du giver en lille pomerania.... Sjovt nok har de ikke funder ud af at gøe som rc. Lave nogle knalder vores hunde skal bruge tænderne for at spise istedet for at støvsuge.

• #7   1. okt 2007 Lykke. Men sally er jo heller ikke så gammel endnu, så de kan godt se lidt tynde ud når de har en rimelige højde. Min han var virkelig grim at se på på et tidspunkt. Høj og tynd. Alle spurgte om jeg ikke gav ham noget at æde. Og det gjorde jeg jo, men oveni var han vildt aktiv. Jeg var så dum at prøve noget High energifoder for at få ham til at tage på. Første sæk gik fint. anden sæk der slog han ud over det hele. Vi var ved dyrlægen med hamda vi troede det var det man kalder proteinforgiftning, men dyrlægen forklarede at det var fordi han ikke kunne optage alt det fedt der var i fodret og at det ville svare til at vi levede af spegepølse og leverpostej og hvordan vi troede vi ville se ud så..... tja

• #8   1. okt 2007 og forresten så hellere for tynd end for tyk det første års tid. der er jo ingen grund til at gøre hunden fed og ødelægge den af

• #9   1. okt 2007 det er rigtigt at deres bidder ik er så stor men ellers har jeg været vildt glad for det.

• #10   1. okt 2007 Linda A
    Sally er selvfølgelig høj, men hun er for tynd, og hun taber sig.. Hendes hofter er begyndt at stikke ud, og det kan vi bare ikke leve med... Så hun skal bare på fedekur..

• #11   1. okt 2007 okay. og den er tjekket for div. sygdomme? ellers så smid noget leverpostej overi noget tørkost. og som sagt foder jeg med Rc giant til min han og maxi til min tæve- det er altså kanon. Fordi jeg bruger maxi til Clair er fordi hun så ikke gider de store knalder så hun slæber rundt på den og deler dem over og det bare det værste svineri. :O/

• #12   1. okt 2007 Linda A
    Ja, og dyrlægen siger at hun er fin, og at det er fordi hun vokser.. Men vi må prøve at få fat i en prøve pose af det RC gigant og se om hun kan lide det..

• #13   3. okt 2007 Hej Alle...
    Tusin tak for hjælpen herinde.. Det er altid dejligt at få gode råd.
    Vi har besluttet at Sally fremover skal have mad morgen og aften.
    Morgenmad: eukanuba special Rottweiler foder evt. blandet med A38.
    Aftenmad: Stadig råkost, men en mindre portion.
    Så nu krydser vi fingre for at hun tager på...
    Igen, tak for hjælpen, og kom gerne med kommentar hvis i mener vores beslutning er forkert.. c,")
    Mvh. Lykke, Michael og Sally...

• #14   4. okt 2007 Lykke. Du behøver ikke at blande A38 i - det er der ingen grund til. Du vendetr bare hunden til at der skal noget oveni fodret for den vil spise det. Og tro mig din hund er så snu at den ikke æder det uden så. ha ha

• #15   8. okt 2007 Linda A
    Hehe... Bare rolig, det bliver ikke et problem.. Sally er virkelig glad for mad, og hun spiser glædeligt det uden A38..

Kommentér på:
Foder...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce