{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.071 visninger | Oprettet:

Endocardiose forskning {{forumTopicSubject}}

Hej!
Er der nogen herinde, der er med i den endocardiose forskning, der er i gang på landbohøjskolen.
Jeg vil gerne hører lidt om det, da jeg har fået tilbudt at være med, af Lisbeth Hoier Olesen.
Det er fordi, Nikky har fået stillet en mistral prolaps 3 diagnos,e og jeg vil grene vide hvor langt, i sygdomsforløbet, hun er.
Altså om hun allerede har tilbageløb, eller om det er en uskyldig mislyd, min dyrlæge kan høre.
Og det kan man kun finde ud af, ved at farvescanne hende, det kan gøres her i jylland, men det kostede 700 kr.for en almindelig scanning ,så hvad koster det ikke for en, farve scanning.
Dertil kommer at de nok er lidt mere erfarne, idet de har mange hunde de behandler på landbohøjskolen, kan jeg forstå.
Hilsen
Hanne og Nikky


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endocardiose forskning
  • #1   25. sep 2007 Jeg er ikke med i noget men jeg ville klart takke ja hvis det var min hund!!

    Lisbeth er utrolig dygtig!


  • #2   25. sep 2007 Jeg skal ind til hende her kl.13 med Simpson, så jeg kan skrive til dig når jeg kommer hjem igen.

    Jeg ville også sige ja tak hvis jeg var dig :o)

    Jeg kan fortælle, at en farvescannning på landbohøjskolen ellers koster omkring en 1200kr. Jeg skulle have været derinde igår, men fik så at vide af dem, at jeg kunne være med i forskningen og samtidig spare pengene, så det sagde jeg ja tak til.

    Simpson fik konstateret en mislyd på hjertet i oktober sidste år, og jeg skyndte mig derfor at bestille en tid til hjertescanning dengang. Dog tog jeg ham Ulrik der kører rundt til de forskellige dyrlæger med hans mobile scanning. Men det gik for stærkt og derfor ville jeg bruge landbohøjskolen denne her gang.
    Simpson har en fortykkelse på venstre hjerteklap, så blodet strømmer tilbage igen. Så lige nu sidder jeg med meget ondt i maven, for er meget nervøs for at få at vide, om det er blevet værre eller om det er det samme.

    Men jeg synes bestemt du skal bruge hende til at få scannet din hund.


  • #3   25. sep 2007 Held og lykke Annette!

  • #4   25. sep 2007 Nicola - tak skal du have ;o)

  • #5   25. sep 2007 vi var meg i forskningsprijektet,man da Xelma kun havde 1 i prolaps,røg vi ud igen,men det er alletiders måde at få en dyr undersøgelse gratis+ relevant information
    held og lykke


  • #6   25. sep 2007 Vi er med, så vi både bidrager til forskningen, og får gratis scanning hos Lisbeth :o)
    Det er godt nok en lang tur fra det mørke jylland, men bestemt turen værd. Lisbeth er meget vidende, og deler gerne ud af sin store viden !!!
    Held og lykke til dig Annette :o)


  • #7   25. sep 2007 Så har jeg været derinde, og Hanne jeg kan godt anbefale dig at tage ind til Lisbeth.

    Hun starter med at tage en blodprøve, så lytter hun grundigt på hunden. Hun stiller en masse spørgsmål som man skal svare på og derefter går hun igang med en grundig undersøgelse af hjertet.

    Det tog lidt over en time derinde, og jeg var meget tilfreds. Hun er meget grundig og svarer på alle spørgsmål man måtte have, og forklarer godt.

    Tak til dig Ole fordi du fortalte mig om det :o))

    Desværre var det blevet lidt værre med Simpson. Mislyden var stadig omkring 3, men jet sizen var steget fra 20% til 50%. Det ender nok med at han skal på medicin fordi han til tider er rimligt besværget af det hele, men hun skulle lige snakke med en svensk ekspert på Fredag og så ville jeg få besked om, hvad der helt nøjagtigt skal ske.

    Hanne , uanset om du tager ind til Lisbeth eller ej, så synes jeg du skal få din hund scannet snarest, så du kan se hvordan det hele ser ud. :o)


  • #8   25. sep 2007 Hej. Jeg er ogsp med. Var faktisk afsted i dag.
    Bianca blev scannet og fik diagnosen mislyd 0, så det er dejligt. Det kan kun anbefales at tage over til Lisbeth!!


  • #9   25. sep 2007 Annette J... Det må da være jer vi mødte derinde i dag. I skulle ind lige efter os. Trist med Simpson. Men det er nu altså godt at få hundene scannet!!

  • #10   25. sep 2007 Cavoline !

    Hvad med prolaps status?


  • #11   26. sep 2007 Hej alle sammmen!
    Tusinde tak for svar jeg tager turen derover så snart jeg kan få en tid.
    Stakkels Simpson der er trist, men det lyder som om han kan få det bedre med medicin, det er da dejligt.
    Jeg troede længe at han var på medicin med et tilbageløb på 20% jeg trode faktist at det var så slemt at han ville være i overhængende livsfare men jeg tager åbentbart sorgerne på forskud, heldigvis.
    Jeg glæder mig til at komme afsted nu det kan kun gå for langsomt...
    Jeg vil følge med her, og skrive når jeg ved mere
    Knus og held og lykke alle
    Hanne


  • #12   26. sep 2007 Hanne - ud fra Simpson's forskellige tal, så burde han heller ikke i princippet behøve at komme på medicin. Der var nogle andre tal hun talte om (kan ikke helt huske hva det var om :o(), hvor hun sagde, at Simpson lå på 8,1 og det var først når hundene lå på 14 at man normalt gav medicin.
    Men der er mange ting der spiller ind.

    Hun bad mig om at aflevere afføringsprøver til min dyrlæge og få ham testet for hjerte/lungeorm for en sikkerheds skyld, for hun kunne ikke forstå at han allerede var så besværget når vi var ude at gå, ud fra de tal osv hun kunne se.
    Så de bliver afleveret og så får jeg svar på dem på Fredag også - men tvivler stærkt på at han har noget orm, for han har ellers ikke nogle symptomer andet end at han bliver hurtigere forpustet når vi er ude og gå længere ture.

    Mht tilbageløbet af blod, så kommer det også lidt an på om det løber stærkt tilbage eller langsomt, for jo hurtigere det løber tilbage jo mere pres kommer der på hjertekammeret. Så der er mange ting man skal kigge på, og også en af grundene til, at hun lige ville vende den med den svenske ekspert på Fredag og få ham til at kigge på billederne.
    Så nu må vi se hvad det ender ud i.

    Men jeg håber du kan få en tid hos hende hurtigt, også for din egen skyld, for hvis du er som mig, så går man rundt og spekulerer og maler oftest fanden på væggen ;o)

    Håber du skriver herinde når du har været afsted, og så krydser jeg fingre for din hundebasse og dig :o)


  • #13   26. sep 2007 Cavoline - var det jer der havde 3 hunde med? :o) Jeg undskylder "råberiet" fra mine basser *GG* Det er desværre en dårlig vane de har taget til sig som jeg kæmper med at få trænet væk, især hvis de er stressede så skal alle hunde lige have et par ord med på vejen*S*

    Men dejligt at høre, at Bianca havde en mislyd 0 - går ud fra at hun udover dette også var okay, så det er jo super skønt så man ikke skal spekulere på det. :o)


  • #14   26. sep 2007 Hej Anette!
    Tjaaa vi ligner vist henanden med hensyt til ham "Fanden" ihvertfald, normalt tager jeg livet med et gran salt -du ved..der er ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget...osv- men det her kan jeg ikke rigtig snuppe.
    Vi har fået tid ved Lisbeth d. 15-11 2007 kl. 11.00 og vi er parate...
    Det virker som, lang tid lige nu, men det hjælper at læse herinde og blive lidt klogere på det hele, hen at vejen.
    Knus fra os vi krydser fingre på fredag
    Hanne og Nikky


  • #15   26. sep 2007 hej igen

    Bianca havde mislyd 0 og prolaps 1 men det var meget meget lidt sagde Lisbeth, Det var ingenting der havde noget at sige.
    Så det var lækkert.
    Annette J: ja det var os. hehe Det gør ingenting. smil


Kommentér på:
Endocardiose forskning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce