{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
969 visninger | Oprettet:

konkurrence for første gang {{forumTopicSubject}}

ja så var det i går at Bonzo og jeg var til konkurrence for første gang.. Hold op jeg var stolt af min bette hund bagefter.. Han var bare så dygtig..
Jeg fik bonzo hjem som 11 mdr gammel i påsken og her havde han kun gået til hvalpetræning så der var noget at tage fat på.. Så vi gennemgik et kursus hold i DcH og han fik hurtigt lært at gå pænt og springe.. men aport.. nej han vil ikke samle op , kun ca hver 7 gang hvis jeg er heldig.. har virkelig prøvet nok næsten alt.. Men for 14 dage sigen blev vi så rykket op på et c-hold og gik i gang med at træne c øvelserne.. Han har forstået komandoen søg og søger helt vildt og marker også genstanden, men bære dem vil han ikke endnu.. (men hvis der er godbider i kan vi da skubbe dem ud af feltet til mor så hun kan hjælpe )

Rundering ja det har han også delvist forstået.. han løber fint ud og sætter sig som regel foran fig. men i går løb han der ud og satte sig, men så kunne vi jo også lige puffe lidt til fig.. måske havde han noget guf.. og herefter kunne vi da bare gå lidt omkring og snuse og bruge tiden på noget fornuftigt efter hans menning.. (ikke dommerens)

men ja i går tog han springet i fin stil og kom pænt tilbage over igen.. at jeg så havde valgt at placere mig for tæt på og måtte gå tilbage og ta det fradrag ja det kan hunden jo ikke gøre ved.. Han kan jo heller ikke gøre ved at mor ikke kan lineføringsprogrammet 100%.. eller bruger en extra komando i nogle af øvelserne.. men alt i alt gjor han det rigtig godt og jeg havde nu ikke regnet med så meget idet jeg viste min hund ikke kunne alle øvelserne.. men jeg ville bruge det til træning for at lære min hund bedre at kende og se hvordan han reager når jeg har nerver på .. men alt i alt ja så endte vi ikke på sidste pladsen i den samlede stilling af de 3 sammenlagte konkurrencer.. selv om vi kun har et resultat.. (fik 61,75) og det er jeg nu rigtig godt tilfreds med når hunden ikke har trænet længer...

PS.. Og jo igår tog han aporten med hjem.. men smed den foran mig.. men vi fik ingen genstande i felt..

er godt nok stolt af min bette Bonzo

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  konkurrence for første gang
  • #1   19. aug 2007 Bare klø på - det skal nok komme. Held og lykke fremover i konkurrencerne

• #2   19. aug 2007 Det gør jeg også... jeg er også fuld at forhåbninger om vi nok skal nå langt.. for han er utrolig lærenem.. og vi tager det bare stille og roligt med de ting han har lidt svært ved så som genstande og sådan... det hele skal jo nok komme.. Men havde nogle mål for i går og det var at få mere end 40 point og så lidt andre og det hele blev opnået..så havde nok sat målene lidt for lavt, men hellere det end at få en fiasko første gang.. ved nemlig fra når jeg løber agility med min gamle hund så har jeg det godt med at sætte mig nogle mål for stævnet og dette har jeg jo så ført med mig over til den ny hund..

Kommentér på:
konkurrence for første gang

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce