{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.763 visninger | Oprettet:

Papillion klubben???? {{forumTopicSubject}}

Jeg har set på nettet at der er en papillion klub, men er lidt i tvivl om jeg skal melde mig ind, syntes ikke det umiddelbart virker til de har så meget at tilbyde som jeg kunne have interesse i, men jeg er åben for det og tager til deres aktivitetsdag her sidst i august:-)

Men vil da MEGET gerne høre fra andre der evt kender noget til den, eller kan anbefale en anden klub da jeg jo syntes det kunne være rart at have kontakt emd folk med små racer, samt nogen der har styr på det med at udstille.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Papillion klubben????
  • #1   15. aug 2007 Chris - Kan se din hund er DKK hund.. så Paps klubben er det helt rigtige for dig..

De holder gå ture og aktivitets dage engang imellem, jeg har ikke selv deltaget endnu, da de har faldet i min arbejds weekend hver gang..

Jeg kommer også med MIlla i Brøndby, så vi ses nok der..

• #2   15. aug 2007 Du skal være opmærksom på det kan trække ned at hun har hvidt på ørene.. men det er jo til op til den enkelte dommer hvor meget de lægger i racestandarten og hvor slemt de vurdere det.

Det er ikke sagt for at gøre dig ked.. kun så du er forberedt.. ;o)

• #3   15. aug 2007 Mette- Det gør mig ikke spor ked af det at hun evt ikke får så god en bedømmelse pga hvidt på ørene, jeg tager på udstilling netop få en bedømmelse (på godt og ondt)og høre hvad de siger til hende:-)

Uanset hvad så er ens hund jo altid den bedste hund i verden:-)

Hvor har du gået til ringtræning henne? jeg håber jeg kan nå det inden da, søger med lys og lygte i kreds 1 hos DKK.

• #4   15. aug 2007 Chris - Jeg er i kreds 10 så træner i Næstved og det er vist lige langt nok for dig..

Du skal ringe til ham her, han står for træningen i kreds 1..
    Michael Hammerich tlf. 48183453 / 23457486

Han skal kunne hjælpe dig eller henvise dig til en anden kreds nær dig hvor du så kan gå.. ;o)

• #5   15. aug 2007 Jeg har lige været ret heldig! søgte på www.dyreinstitut.dk, de havde en ledig plads til ringtræning til i aften, så kan jeg slappe af igen nu jeg ved vi kommer i gang med træningen:-)

Gemmer lige Michaels nummer, da han nok kan hjælpe med andre kurser jeg er intereserret i, tak for info:-)

• #6   15. aug 2007 Pøj pøj med i aften.. det bliver spændende..

Husk at træne bisser på hende hver dag hvis hun ikke er vandt til det.. :o)

• #7   15. aug 2007 Ja jeg ku også godt tænke mig og komme med til sådan noget med donna men det er bare ikke så nemt når jeg er under dru stambogen. Det er jeg lidt træt af. det er en skam de ikke har oprettet sådan en papillon klub under dru.. Og hvis jeg flytter hende til dkk er der 1 ud af 99% chance for at hun kan blive avlsgodkendt)-:

• #8   15. aug 2007 Anette - Det er da et forsøg værd.. :o)

• #9   15. aug 2007 Jeg har tænkt lidt på om man skal have dkk stamtavle på sin hund for at diltage i udstilling?

• #10   15. aug 2007 Så er vi netop vendt hjem efter ringtræning! det gik rigtig godt, instruktøren mente at Zille måtte have prøvet det før da hun klarede det så fint, så jeg er glad:-) Så lykkes det alligevel før udstillingen, og trænes det skal der inden næste onsdag:-)

• #11   15. aug 2007 Jeg er selv medlem af Papillon klubben. De er utrolig søde og hjæpsomme med spørgsmål af alle karakterer, racen, hvalpe, aktiviteter osv. Desuden er der under link en liste over DKK kenneler, disse er også meget hjælpsomme og snaksaglige om alt mellem himmel og jord !

smiley

• #12   15. aug 2007 Birgitte - Hunden behøver ikke være rent hvid på kroppen, det er yderst sjældent de er det.

Så fordi den har noget farve lever den stadig op til racestandarten, det ses dog at det ikke bliver alt for meget.

Kan så se din hund er i DHL og kender ikke jeres regler.. :o) men tror næppe de er skrappere end DKK.

• #13   15. aug 2007 Da jeg ikke har fået svar på mit spørgsmål spørger jeg lige igen, er der nogle som ved om en hund skal have stamtavle for at komme på udstilling? kunne nemlig godt tænke mig at prøve det med min Villemo en ´gang, men hun har ikke stamtavle, hendes far har, men ikke hendes mor, som også er herinde smiley

• #14   15. aug 2007 Ditte - Der skal være tavle (DKK/FCI) på hunden for at udstille i DKK og Papillon klubben..

Jeg skal ikke kunne svare for de andre klubber hvordan det forløber.

• #15   15. aug 2007 Øv. Kunne nemlig godt tænke mig at få hende bedømt, men tænkte det nuk ;(

• #16   15. aug 2007 Birgitte - Det er rigtigt det du har læst, men det er utroligt svært at avle en rent hvid på kroppen da den så ofte også har hvidt på ørene og det er en diskvalificerende fejl. (Jeg gætter på hunde med hvide ører har tendens til døvhed)

Det er derfor at de fleste hunde er lidt farvede på kroppen.

• #17   16. aug 2007 Panda er hvid på kroppen (der er kun en svag "misfarvning" på ryggen), hvilket jo skulle være meget godt, men han har tilgengæld også hvide aftegninger på ørerne (hvilket jeg egentlig finder meget sødt, da det får ham til at ligne en lille ræv), men han er i hvert fald ikke døv (kun når det er noget man ikke VIL høre smiley

• #19   17. aug 2007 Hmm det ku da godt være at man skulle prøve og melde sig ind i DKK mener bare at hvis man avler på hunden og den ikke er avlsgodkendt bliver man smidt ud af klubben. Og jeg mener heller ikke at man kan komme ind hvis man har fået hvalpe på hunden før.. De er vist rimelig strikse derinde hvad jeg har hørt..

• #20   18. aug 2007 Kan man komme til aktivitets dagen selv om man ikke er med i papillon klubben?
    Har overvejet det da jeg gerne vil gå til noget agility. Kunne være dejligt at komme derud og se hvilken stemning der er.

• #21   18. aug 2007 Thilde - Jeg ved faktisk ikke hvordan reglerne er for det..

Men ring til formanden eller en af de andre og hør ad..

Du kan finde deres numre på klubbens HP

http://www.papillon-klubben.dk/

• #22   18. aug 2007 Hej Thilde, jeg har selv skrevet til formanden for at høre angående klubben og han skrev i sidste uge at han ville få en til at sende mig noget materiale så jeg kunne nå at blive medlem inden aktivitetsdagen, har stadig intet modtaget.

Jeg har nu selv tænkt mig at komme til den aktivitetsdag uden at være medlem, vil gerne lige se hvad det er for noget før jeg som studerende smider penge ud af vinduet. Alle andre klubber syntes jo det er helt ok at man kommer 1-2 gange inden man beslutter sig for at blive medlem.

• #23   18. aug 2007 Man kan melde sig til klubben online på siden.. ;o)

• #24   18. aug 2007 Ja, jeg er også selv studerende, så det er jo et stramt budget, og da jeg ikke har tænkt mig at udstille ham vil jeg jo også gerne se hvad de ellers kan tilbyde. Men man kan jo forsøge at dukke op...

• #25   18. aug 2007 ja man kan sagtens melde sig ind online:-) MEN det er spild af penge hvis det viser sig at de ikke har noget man kan bruge til noget efterfølgende, så heller troppe op og se hvad det er for noget og tale med dem face to face :-), så Thilde vi ses jo nok derhenne!

• #26   19. aug 2007 Jeg vil også helt vildt gerne gå til gility med tino og tror han vil elske det med nogle udfordringer.. Men skal bare lige finde ud af om de har sådan noget tæt på hvor jeg bor..

• #27   19. aug 2007 Jeg prøvede også at melde mig til gennem onlinetilmeldingen, og det er efterhånden 2 måneder siden, og jeg har stadig ikke hørt noget...

Jeg skal nemlig finde noget hundetræning og senere agillity, og det snakkede de jo om at de havde i bla odense (selvom det er umuligt at finde ud af hvornår på deres side...), så jeg ville melde mig ind i en periode, og se om det var noget

• #28   19. aug 2007 Jeg mener det koster mellem 500-1500 en af delene.. Kan ikke helt huske det..

• #29   19. aug 2007 Hvordan kan man lave en ny stamtavle?

Kommentér på:
Papillion klubben????

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce