931 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Vokser skævt. Vokser skævt.

Hej alle sammen..
Fik et lille hint i går om at Nala vokser skævrt (bagpartiet er højest)

Jeg vil nu gerne vide lidt om hvad man gør og hvad man skal være obs på så..
Jeg fik afvide jeg skal skifte over til voksenfoder, så det har jeg da i sinde at købe i dag..

Men andre ting jeg skal være obs på ?
Trapper ?
Lange gåture osv.?

Jeg regner med at ringe til dr dyr for at få det tjekket
(så kan jeg også lige se om hun er sund og rask efter flytningen..)

Hvis i har prøvet dette på jeres hund, må du også meget gerne skrive hvad du gjorde, og om det blev bedre og hvor meget smiley

Mvh Mini

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vokser skævt.
  • #1   16. maj 2007 Stort set alle hunde har en periode hvor de vokser skævt ( og er "unghunde grimme" ). Medmindre hun har ondt skal du bare se tiden an. Hun skal nok se rigtig ud med tiden

• #2   16. maj 2007 Men trapper skal du undgå alligevel så meget som muligt, p.g.a. hendes hofter der skal skånes så længe hun vokser

• #3   16. maj 2007 Annika C - okay, så du mener ikke jeg skal give hende voksen foder ?

Vil nu ikke sige hun er "grim" .. hehehe..

• #4   16. maj 2007 Annika - Arg, det bliver svært. Hun vejer allerede 15 kg. (Hmm, ikke flere kilo til hende)

Nå men frem med musklerne så..

• #5   16. maj 2007 Øj ja anders !!

Onde dig ! smiley

Kirsten - okay, fik det afvide af en herinde fra der selv har staff,.. og stoler på hende, men vil gerne høre andres mening også, inden jeg runger til dr. dyr..

hun virker ikke som om hun har ondt..

- men efter mange timers leg, kan hun godt begynde at halte en lille smule..'
    men virker ikke generet af det overhovedet,,'

• #6   16. maj 2007 vores cana corso på 2½ år er osse en lille smule højere bagtil end for..

falder det osse på plads med tiden?

• #7   16. maj 2007 andreas - det tvivler jeg lidt på når den er den alder smiley

• loppen g
    loppen g Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 81
    #8   16. maj 2007 Hej mini.
    Hvor gammel er din hund

• #9   16. maj 2007 Loppen - hun er 8 måneder i dag..

• loppen g
    loppen g Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 81
    #10   16. maj 2007 ok. Kunne du så ikke så småt begynde at vænne hende til voksen mad. altså blande det et par måneder. Det er mere normalt end sjældent en hund er højere bagtil end fortil, så det skal du bare ta stille og roligt. Men er faktisk lidt bekymret over det du skriver med, at hun efter flere timers leg halter!!!! Det må hun bare ikk, så skal du skrue ned for aktiviteten, ihverttilfælde den fysiske. en hund har en utrolig høj smertetærskel. det at hun halter, fortæller jo det gør ondt. Pas godt på hendes hofter

• #11   16. maj 2007 Mini - Milo´s forben voksede også skævt, min dyrlæge anbefalede mig at bruge det bedste foder og give ham sin mad 4 til 5 gange i løbet af dagen. Hans forben er ikke skæve i dag.

• #12   16. maj 2007 andreas og heidi- nogle racer skal være højrøvet f.eks. ddb'en. ved ikke med jeres men læs dens standard

• #13   16. maj 2007 Noget er avl - og så er der den med kosten!

Masser af hunde vokser ujævnt pga forkert kost.

• #14   16. maj 2007 Hold hende slank, og hvis hun halter efter lang tids leg , så "tving" hende til at holde sig lidt i ro, ved at lukke hende lidt væk. Hun skal ikke lege i flere timer hvis hun begynder at halte. Og hun skal slet ikke muskeltræne heller endnu. Du får det tilbage senere hvis du skåner hende meget nu- det er i hvert fald min teori, det er lykkedes på mine hunde der alle har A -hofter, så helt forkert er det nok ikke....

Og nu siger jeg så det der er forbudt at sige herinde.....Du kan sagtens blande lidt voksen foder med i hende foder allerede nu, hvis det ellers er et godt foder.

Cane corso på 2½ år....Tror ikke den bliver anderledes-sorry

• #15   16. maj 2007 cane corzo'en skal være hældende bagtil

• #16   16. maj 2007 okay ..
    tak alle sammen..

jeg bruger Hills da det gjorde hendes pels rigtig pæn, og hun vil gerne spise det..

jeg ringede til dr dyr, og hun sagde at jeg skulle tage den helt med ro og vente og se til hun er 10 - 12 måneder , for der bør hun være "Normal" igen ..

Annika - jeg træner ikke med hende, og forsøger at holde hende slank, hun vejer nemlig det hun MAX må veje nu ..
    såååeee ikke mere guffeliguf til vovse .. hehe..

• #17   16. maj 2007 mette: ikke iflg standarden.. der skal den være lige.. vores er højest bagpå...

• #18   16. maj 2007 ryggen skal være lige og bagpartiet skal hælde lidt, står i standarden ;O))

Kommentér på:
Vokser skævt.

Annonce