{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.610 visninger | Oprettet:

Hunhund pletbløder {{forumTopicSubject}}

Har her til aften opdaget min tæve bløder lidt fra skeden væsker. Virker lidt hævet ligesom hvis hun var i løbetid. Hun har været i løbetid midt i maj for første gang. I sidste uge var hun meget småt spisende og han hunden på den anden side af hækken var meget intresseret i hende. Ellers intet at bemærke.

Har læst lidt kan det mon være underlivsbetændelse? Nogle der hr oplevet det samme
Er på ferie i Jylland og kontakter dyrlægen i morgen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunhund pletbløder
  • #1   23. jul 2019 Hvis hun var i løb i Maj, kan en del af symptomerne skyldes falsk drægtighed. Men jeg synes ikke jeg husker de symptomer du beskriver fra kønsdelene. Der kan ikke ske noget ved, at få det tjekket.
    Har hun feber?
    Smerter ved palpering?

Skriv gerne hvordan det går ved dyrlægen

• #2   23. jul 2019 Ikke for at male fanden på væggen, men hvis det er livmoderbetændelse, kan det ikke vente til i morgen. Har du mulighed for at tage hendes temperatur?

Det kunne måske også lyde lidt som katar. Det havde min lille tæve efter 2. løbetid, og hanhundene rendte efter hende konstant. Hun blev steriliseret, da dyrlægen sagde at det var garanti for livmoderbetændelse i næste løbetid. Det er ok at hvalpe har det, men det bør ikke forekomme efter 1. løbetid.

• #3   24. jul 2019 Et par måneder efter min tæve havde været i løbetid, blødte hun meget lidt fra skeden og var hævet.
    Det var livmoderbetændelse og hun blev opereret med det samme.

• #5   24. jul 2019 Ydrk, det er symptomer, du skal handle på med det samme.
    Der skal tjekkes for livmoderbetændelse - det er en akut tilstand, der på få timer kan koste hunden livet.

• #7   24. jul 2019 Nu spørger jeg måske lidt dumt, men hvordan kan hunden have været i løbetid midt i maj? En løbetid varer ca 3 uger.

• #8   24. jul 2019 Lise-Lotte, hvad mener du? Hvis den har været i løbetid midt i maj, har den været højløbsk første uge i juni, altså for halvanden måned siden.

• #9   24. jul 2019 Ja, eller den kan have været højløbsk midt i maj. Det er jo ikke til at vide, hvad TS har ment, men jeg ser nu ikke noget underligt i at skrive, at den har været i løbetid midt i maj.

• #10   24. jul 2019 Har du været hos dyrlægen ?

• #12   24. jul 2019 Hvis hun var i sin første løbetid i maj så kan det også være næste løbetid der er på vej alt for tidligt. Især de unge hunde kan være meget uregelmæssige i deres første løbetider.
    Man da symptomerne du beskriver bestemt også kan være livmoderbetændelse så er det ikke noget at se an.
    En tæve der bløder unormalt skal der altid reageres på!

• #14   30. jul 2019 Hej jeg var til dyrlægen i går og der var ingen infektionstal hun blev behandlet for skedekatar.

I dag opdager jeg så hun bløder friskt blod var til dyrlæge igen og der blev hun scannet og tjekket yderligere. Det er en atypisk løbetid, der er homonelt. Og hun skal derfor steriliseret om en måned inden hun evt går i fortidlig løbetid igen.

Kommentér på:
Hunhund pletbløder

Annonce