{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ikke godt
  • #1   1. maj 2005 nøjj sygt man

• #2   1. maj 2005 en briard, der stod ikke mere men jeg prøver lige at finde noget,

• #3   1. maj 2005 det var en briard

• #4   1. maj 2005 den ser da ikk ret farlid ud

• #5   1. maj 2005 Ja besse det ved nok kun hunden og pigen, men lige meget hvad så er det slemt :0(

• #6   1. maj 2005 (link fjernet)

• #7   1. maj 2005 Sygt man

• #8   1. maj 2005 Sygt... Fatter da slet ikke hvorfor den ikke er blevet aflivet?, i bt-annoncen står der at den ikke har været ond før, men den skal sku aflives alligevel efter min mening..

• #9   1. maj 2005 Gilbert og ZIta får heller ikke lov til at være alene med børn...

Især ikke når det er min brors unger, for de kan sq være nogle sataner!

• #10   1. maj 2005 Det med atderer nogen hunde der ser fredelige ud er jo oxo det der kan være farlige. Min lille "ser kramme venlig ud" er ikke til at spøge med og jeg lader ikke fremmede børn hilse på uden jeg sidder og forklarer hvad de skal. Jeg ved det lyder skørt og mange forældre er faktisk blevet sure når jeg sige nej til om de må klappe hunden. (det skal lige siges at han ikke er tryg ved børn fordi vores nabo har, kastes sten og andre ting efter ham)

• #11   1. maj 2005 alle hunde vil kunne reagerer sådan, hvis de føler sig truet, og deres sigaler ikke bliver ser. og vi ved jo slet ikke hvordan situationen var.

• #12   1. maj 2005 Okay, jeg ved godt at børn kan være farlige i selskab med hunde, børn fatter jo nemlig ikke at en hund ikke bare er en tøjbamse. Men hvis en hund kan hidses så meget op at den bider i halsen på et barn til det dør, skal den helt klart aflives. Jeg glæder mig til at høre mere i nyhederne om den historie.

• #13   1. maj 2005 En otte-årig pige blev søndag eftermiddag bidt ihjel af en hund i Lihme vest for Skive, oplyser politiet. Hunden - af typen Briard - blev ikke aflivet.
    Politiet i Skive ved ikke helt præcist, hvorfor hunden af typen Briard pludselig bed pigen i halsen, men et andet barn har forklaret, at pigen blot ville klappe hunde kærligt, da de legende børn var på vej fordi hunden. Pigen blev konstateret død, da ambulancen var ankommet til stedet.

Hunden blev ikke efterfølgende aflivet, oplyser den vagthavende hos Skive Politi.
    - Så vidt vi er orienteret, så har hunden ikke tidligere overfaldet nogen eller udvist aggressiv adfærd, siger den vagthavende.
    Pigen kom ikke fra Lihme, men var på besøg hos sin far i byen og besøgte nogle legekammerater der.

• #14   1. maj 2005 Gilbert får altid selv lov til at bestemme om han vil klappes.

Nogle dage vil han ikke hilse, men andre dage vil han gerne.

Så når folk spørger om de må hilse, så svarer jeg "Hvis hunden vil"

Og jeg skælder folk ud, der bare lader deres børn gå hen til mine hunde!

• #15   1. maj 2005 Besse: Syg historie, og ja det er sku vildt hvordan nogle børn bliver tyraner og små djævle overfor dyr.

• #16   1. maj 2005 B jeg skælder oxo ud, godt nok er der mange der spørger om de må klappe "ræven" men de gør det først når de allerede står og klapper ham mellem ørene :0(.

• #17   1. maj 2005 og den bliver ingengang aflivet.....

• #18   1. maj 2005 Det er utroligt!

Jeg håber der pga. af dette kommer et dårligt lys over den dejlige race.

Føler med pigens forældre

• #19   1. maj 2005 Besse: Nipsenålene? Jeg ville også se på sagen, men er ikke i tvivl. Bed Mille en ihjel. Så hed det nok også sprøjten... Men det kan jeg sagtens sige. Hvis man kommer i sådan en situation. Hvordan ville man så ikke reagere?

• #20   1. maj 2005 Rikke: Du har ret. Jeg kommer lige nu til at tænke på hvor frygteligt det må have været at være vidne til dette. Uh ha!

• #21   1. maj 2005 ej hvor grimt....

• #22   1. maj 2005 Puha, sikke en forfærdelig ting!
    Men desværre er det jo sådanne ting, der kan ske!
    Jeg tror faktisk, det er de færreste børn, der får lært hjemmefra, at man IKKE bare hilser på en hund, uanset hvor fredelig den ser ud.
    Jeg har oplevet nogle gange, hvor børn er kommet gående direkte hen imod Luna, lidt overstadige, fordi de vil hilse. Og selvom Luna er vant til børn, og elsker Lasse, bli´r hun usikker, og kan godt finde på at gø. Hvorefter jeg så forklarer, at de skal gå mere stille og ikke direkte imod hende.
    Vi har nærmest banket ind i knolden på Lasse, at han ALDRIG må hilse på en hund, UDEN at spørge ejeren først! Og hvis den er uden opsyn, skal han gøre som ingenting.
    Han får dælme osse på puklen, når han ikke behandler Luna ordentligt, for vi skulle da nødig stå i den situation, at hunden bider i affekt!

• #23   1. maj 2005 Derudover, synes jeg absolut det er på sin plads, at hunden bli´r aflivet!
    Osse selvom den aldrig har virket voldsom før. Der er aldrig nogen garanti for, at det ikke sker igen, og personligt ville jeg ikke stå med det ansvar! Eller med en hund, der har bidt et barn ihjel!

• #24   1. maj 2005 det er der vildt er jo også at den ikke bare har bidt hende en gang - altså for at dø af hundebid så skal der vel mange bid til! Så den er vel gået amok og har overfaldet hende - men jo hun kan jo sikkert stadig have gjort noget ved hunden for at provokere den

• #25   1. maj 2005 Uanset hvad så er det frygteligt, og gid det aldrig var sket. Hunden bliver jo nok før eller senere aflivet. For mon ikke forældrene politianmelder den? Det gør de jo nok... Mille ville også blive aflivet hvis hun bed et barn alvorligt. Nu er det sådan at hun ikke kan med fremmede børn, og derfor er hun altid lukket væk når der kommer fremmede børn på besøg som ikke er vant til hund. Er de vant til hunde, er det anderledes. Nok fordi de ikke viser så meget interresse for hende...

• #26   1. maj 2005 Nicola, hvis hunden får rigtig fat, så er et bid nok! Halsen er et meget sart sted, så det er ikke altid, der skal ret meget til.

• #27   1. maj 2005 Har tilladt mig at kopiere mit svar fra et andet forum hvor en var inde på at det var så var "bevist" at det var ejerens skyld når hunden bed....

JEG mener stadig ikke at man definitivt kan sige at det er opdragelsen det kommer an på....
    Det KAN være grunden! Men vi må altså også alle indse at det KAN slå klik for selv den mest velopdragne hund....

Desuden er der i denne specifikke sag forklaret at pigen går hen for at klape hunden... Det KAN have forskrækket den på den ene eller anden måde, MÅSKE har den udvist signaler om at den ikke ville røres, og har følt sig overfaldet....

Men det overrasker også mig at det er en Briard, ikke at jeg kender meget til dem...
    Og jeg prøver ikke at forsvare hunden overhovedet, og den er blevet aflivet hvilket også er det eneste rigtige!

MEN jeg opponere lidt imod, at alle hundemennsker er begyndt at gemme sig bag at det " er opdragelsens skyld", og dermed ejerens! Så sent som sidste år var der den ulykkelige sag med amstaffen der bed en pige, og der var det altså en erfaren og rutineret proffesionel hundefører der var ejeren....

Lige meget hvor meget vi holder af vores egne hunde og hunde generelt, MÅ vi indse at det er rovDYR vi har med at gøre! De kan fødes med en hjernefejl, de kan udvikle en hjernefejl, og det kan pludselig slå klik for dem....!
    Nøjagtigt ligesom det kan for alle andre dyr og mennesker!
    Vi kan alle sammen en dag risikerer at stå med en hund der har bidt....

Hvad der undre mig allermest i denne sag er HVOR FANDEN var ejeren???

Desuden er det for mig lige gyldigt om hunden kommer med et enkelt bid, skambider, eller dræber..... En hund der har bidt BØR og SKAL aflives!
    Og ja, jeg skelner mellem bid og markering.....
    Var jeg i tvivl opm hvorvidt min hund havde bidt eller markeret, ville jeg alene på mistanken vælge, uanset hvor meget det smertede mig, at aflive den ....

Laila. der håber at min pointe kom frem trods det blev lidt rodet!

• #28   1. maj 2005 Jeg kan tilføje at jeg havde huset fyldt igår - af voksne og børn - og specielt to unger ville jeg ikke være forbavset over var blevet bidt - hvis det var sket - og kunne ikke DRØMME om at aflive mine hunde pga af det hvis det var sket!
    Mere oplagte situation skulle man lede længere efter - at de ikke gjorde det er mig en gåde - så stor tålmod havde jeg trods alt ikke ventet de var i besiddelse af!
    Så det jeg bare ville frem til - det er sgu også ungernes skyld selv af og til - det er forældrenes pligt at lære dem at omgåes dyr. Ellers kan det gå galt.
    mvh K

Kommentér på:
ikke godt

Annonce