{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

Pittbull/rednose {{forumTopicSubject}}

Ja så vidt jeg lige ved er det jo samme race:o)

Jeg vil egentlig høre hvad jeg skal gøre når jeg har kendskab til en som ejer en pittbull som hun så fint selv kalder den...
Udover det har hun og kæresten bestilt en red nose fra polen, som de kunne komme og hente når den var 6-7 uger gammel...

Det er simpelthen sådan noget svineri... Da hun sad og fortalte om det fik jeg en helt dårlig samg i munden og vidste ikke rigtig hvad jeg skulle sige eller gøre...

Mit spørgsmål er bare om jeg skal gøre noget (og hvad) eller om jeg bare skal lade som ingen ting???

Jeg var i tivoli i går med nogle bekendte, hvor tyson var med... Der var hun og hendes kæreste oz med og de havde deres pittbull med, men den sad i bilen...
Vi skulle så samles alle sammen efter og spise hos en, hvor vi kørte hjem med tyson, for min tanke var at hvis pitten oz skulle med ind i stuen, så skulle tyson bestemt ikk være der... Jeg har aldrig tænkt sådan før, altid har jeg sagt til mig selv at de da ikk kunne være så slemme, men jeg havde ikk engang lyst til at se den... Den kom heldigvis ikk med ind... men tyson sad stadig trygt herhjemme... Normalt vil jeg med glade møde alle hunde;o) Men havde sådan en dårlig fornemmelse ved dette...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pittbull/rednose
  • #1   13. maj 2007 Tim: Nej det er rigtig nok, men man får det jo lidt dårlig af at have kendskab til at der er en som man kender super godt som så har sådan en hund...

• #2   13. maj 2007 hun er af den type som bare gør det hun synes er bedst og alt det vi andre siger er noget ævl...
    det er ikk nemt at hende at det hun gør er forkert...

• #3   13. maj 2007 Ja der er jo så mange meninger omkring den slags hund, der er jo rigtig mange som mener det er en rigtig god hund og den slet ikke bliver agresiv som mange siger, men det er jo hele tiden påstand mod påstand..
    Men jeg har bare såen at den er nu engang ulovlig i Danmark (og flere lande) og der må jo være en grund til det..??
    Så jeg vil nok ikke være tryg ved at skulle gå rundt omkring den og slet ikke hvis jeg havde børn.
    Så et eller andet sted så vil jeg nok melde dem!

• #4   13. maj 2007 Du kan da vel melde hende som anonym!!!!

• #5   13. maj 2007 Man kan da ikke være ligeglad- der er da en grund til de er ulovlige...

Tak for din henvendelse

Jeg beklager du ikke har kunne finde oplysningerne på vores hjemmeside. Tror faktisk ikke Der findes en Bekendtgørelse om forbud mod hold af særligt farlige hunde. I den står:

§ 1. Besiddelse og avl af følgende hunde er forbudt:
    1) Pit bull terrier og
    2) Tosa

Forbuddet gælder tillige for krydsninger, hvori de nævnte hunde indgår.

Desværre er det sådan at flere hunderace minder meget om disse to og derfor kan det være rigtig svært at skelne mellem racerne, især hvis de er krydset med andre racer der minder om dem. Hvis du har mistanke om at der holdes en af disse hunderacer i din ejendom, kan du kontakte vores lokale kredsformand og høre om det er noget han/hun kan hjælpe med. Du finder kredsformanden på vores hjemmeside under anmeld vanrøgt.
    Ellers er det egentlig politiet du skal have fat i, da der kan være tale om en lovovertrædelse.

Håber det giver svar på dit spørgsmål.

Venlig hilsen

Dyrenes Beskyttelse
    Alhambravej 15, 1826 Frederiksberg C
    tlf. 33 28 70 00 -- direkte: 33 28 70 18
    skrivomdyr@dyrenes-beskyttelse.dk
    www.dyrenes-beskyttelse.dk

• #7   13. maj 2007 det var den Email jeg fik fra dyrenes beskyttelse forleden dag....

• #8   13. maj 2007 ja jeg kunne jo ikke lade være at bide mærke i, at du skriver at den skal hentes når den er 6-7 uger..
    altså en ting er at man skider højt og flot på loven, en anden ting er sgu, at man er fuldstændig ligeglad med hundens velbefindende.. AD!!

Jeg havde ikke kunne lade være, med at fortælle den person min oprigtige mening om vedkommende, og den er IKKE rar!!! =o(

• #9   13. maj 2007 Synes klart du skal melde hende... Jeg havde i fald gjort - at hun tager en hvalp hjem fra polen der kun er 6-7 uger!! Men at hun så til og med anskaffer sig en ulovlig hund kan jeg slet ikk have...

• #10   13. maj 2007 Jeg haqr godt nok min grubler imod at skulle melde hende, netop pga den forbindelse jeg har til hende...
    Men på den anden side, så bliver jeg bare så harm over den slags... Specielt det med den lille hvalp som de muligvis skulle ned og hente i polen....

• #11   13. maj 2007 du kan ikk rigtig gøre noget ved det da politiet ikk gider og gøre en skid ved det

• #12   13. maj 2007 Michael: Det var faktisk oz min tanke, at hvis jeg gik hen og meldte hende om der så overhovedet ville ske noget!!!

• #13   13. maj 2007 MIchael c: Det kan jeg love dig for at de vil... Hvis bare man informerer politiet rigtigt og lyver seriøs.... Har aldrig oplevet andet

• #14   13. maj 2007 jeg har en arbejdskolega som har meldt en men han fik bare at vide at det ville de ikk gøre noget ved det danske politi vil ikk en skid

• #15   13. maj 2007 men jeg er helt enig i at hun ska meldes

• #16   13. maj 2007 jeg mødte ikk pitten, da jeg egentlig ikk havde lyst...

hold kæft det er en svær beslutning...
    jeg ved jo ikk præcis hvornår de skal hente hvalpen og hvor præcis de skal have den fra... jeg skal vel have alle de oplysninger for at kunne gøre noget ved det.......

• #17   13. maj 2007 Tim: ja jeg får jo intet ud af det!!!!

Kirsten: lige præcis... jo hun er da blandt mine venner, men ikk hvis det var fordi at jeg var i familie med hende... Ja det er jo lige derfor det er så skide svært det her, netop fordi hun er en del af min familie!!!!

• #18   13. maj 2007 Jeg vil helt klart gøre mit for aqt tale hende til fornuft... og prøvede da oz i hærdigt igår, men der er f*** langt ind til hende!!!

• #19   13. maj 2007 >Kan du ikke prøve at tale hende fra at hente hvalpen før de 8uger?<

De bliver taget fra så snart de overhovedet kan overleve uden deres mor, så kommer hun hurtigere i løbetid igen så de kan sælge til tåbelige danskere som tror det er smart at købe en pitt.
    Kan hun ikke overtales til at lade være med at købe sådan et skodsted, så må hun hellere hente den før, for hvad den har behov for mht prægning, kan de alligevel ikke tilgode på stedet.

• #20   14. maj 2007 Jeg havde meldt dem!
    Det er sådan nogle tumper ( ja undskyld mig), som ødelægger det for amstaff ejere.

• #21   14. maj 2007 Melde dem for hvad? Tror du hun kalder den pitt hvis politiet gad tage sig af det?
    Der går masser af prtt og pittblandinbger rundtsom også er ulovlige, hvordan kan man bevise det? Der er jo ikke papir på.

Kommentér på:
Pittbull/rednose

Annonce