STØT AMSTAFF´EN !!!!!! {{forumTopicSubject}}
Jeg håber virkelig denne tekst for folk til at tænke en ekstra gang .!!!
Jeg er bange for at amstaff snart bliver ulovlig ligesom pitt bull , fordi der er så mange mennesker der dømmer dem helt forkert .. Selv proffessionelle i medierne .. Bare se DKK , helt ærlig .. Jeg er lykkelig ejer af amstaff (Balder) Og tænk jeg har ALDRIG nogensinde haft en dejligere hund , han er bare den bedste . Det syntes man nok altid , om sin egen hund .. Men selve racen er jo helt fantastisk .. God til børn , lydig , enormt flot og hengivne overfor mennesker , god vagt hund , hvad mere vil i have ?
De er blevet avlet som familie og show hund i mange mange år nu . Det er mere end 800 år siden at de er blevet avlet til kamp , allerede i 1800 - tallet blev hunde kampe forbudt . Og hvis de bed mennesker blev de aflivet på stedet .
Trods de latterlige rygter , så er amstaffen særdeles eftertragtet , og hvorfor tror i ?? Det er da fordi de er så DEJLIGE
MEN ..Disse hunde kan blive meget onde hvis de har den forkerte ejer , og det er de tilfælde vi hører om i tv´et og læser om i aviser . Men med den rigtige ejer og den rigtige træning , så er det den bedste hund du kan få !!!
SLÅ ALDRIG DIN HUND , den er meget stærkere end dig og den skal nok hævne sig en dag .
EN GLAD HUND ER EN GOD HUND ..
Bare husk , en hund bliver ikke født ond , det er noget vi mennesker gør dem til .!!!!!
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.122
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Trods de latterlige rygter , så er amstaffen særdeles eftertragtet , og hvorfor tror i ?? Det er da fordi de er så DEJLIGE :)"
Vil bare lige sige, at nogen stadig avler dem til hundekamp..
Og ikke alle køber hund efter hvor kærlige de er, der findes altså også nogle der synes det er kuul at have en hund der er frygtindgydende..
jun 2005
Det er da fact at der stadig bliver avlet hunde til kamp??
- Og at nogen køber hund fordi det giver respekt??
jun 2005
vel??
nov 2004
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 169
(tænk jeg har ALDRIG nogensinde haft en dejligere hund)
Næ men du er jo også kun 19, så det er vel begrænset hvor mange du kan nå at have haft i dit korte liv.
(Men selve racen er jo helt fantastisk .. God til børn , lydig , enormt flot og hengivne overfor mennesker , god vagt hund , hvad mere vil i have ?)
Ja, personligt kunne jeg godt tænke mig at AST generelt var mere tolerante overfor hunde af samme køn som dem selv.
(Trods de latterlige rygter , så er amstaffen særdeles eftertragtet , og hvorfor tror i ?? Det er da fordi de er så DEJLIGE
JA, det er de, men jeg kender sørme også mange mennesker der har anskaffet dem fordi, "de er seje" "de er flotte" "de er de dejligste familiehunde som er så nemme at opdrage"
Sjovt nok er det overvejende også de mennesker der når hunden bliver kønsmoden finder ud af at de har taget munden for fuld, og hunden bliver afsat/aflivet.
mvh
RP.
jun 2005
Alle har jo en frygt af en art og de ting bryder jeg mig bare ikke om...
Det er ikke så meget at ikke ALLE køber dem fordi de er familiehunde jeg vil frem til, det er mere at det Nadia skriver jo ikke passer helt..
Hundene BLIVER jo atadig avlet til kamp.. 8oo år er mange, og hundekamp blev ikke forbudt i år 1200, vel?
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
Dette er et gentagelses tegn.
jun 2005
Den er ikke FREMavlet til det ligesom pitbullen, men de der afholder hundekampe avler da hunde til kamp..
Amstaff, pitbull og utvivlsomt også nogle mastiffer..
Det er da ikke noget jeg bare siger for at være grim ved racen, det er jo ikke hundene der har bedt om at blive hverken avlet på eller brugt til kamp..
Det er mennesket den er gal med her, og for at redde amstaffen skal der NOGET mere til end en teenager i et hundeforum..
Der skal ristriktioner på avl til, umådeligt kræsne sælgere og en flok politimænd der virkelig gider at opretholde den lov der nu engang er på det punkt..
jun 2005
Jeg konkluderer ikke dette ud fra hvad der står skrevet om amstaffen, jeg ved da godt at hele racen ikke bliver brugt til kundekamp, men NOGEN gør.. ligesom at NOGEN avler på amstaffen for at få dem agressive og kampklare..
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.808
nov 2005
Følger: 21 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 31 Svar: 775
Fordi det lyder smart at sige man har en amstaff, så vil alle "tåberne" der har en eller anden blanding med lidt amstaff i, sige at deres hund er en amstaff. Når disse hunde så skaber problemmer går det ud over alle de seriøse ejere også.
feb 2006
jun 2005
"*Nina & Kaoz på Fyn *
Hjælpe-Administrator
Skrevet: 10-05-2007 14:29:05 Slet indlæg
"De er blevet avlet som familie og show hund i mange mange år nu . Det er mere end 800 år siden at de er blevet avlet til kamp , allerede i 1800 - tallet blev hunde kampe forbudt . Og hvis de bed mennesker blev de aflivet på stedet .
Trods de latterlige rygter , så er amstaffen særdeles eftertragtet , og hvorfor tror i ?? Det er da fordi de er så DEJLIGE :)"
Vil bare lige sige, at nogen stadig avler dem til hundekamp..
Og ikke alle køber hund efter hvor kærlige de er, der findes altså også nogle der synes det er kuul at have en hund der er frygtindgydende.. "
.. at NOGEN .. ikke at det er det de oprindeligt er blevet avlet til..
jun 2005
" ...allerede i 1800 - tallet blev hunde kampe forbudt . Og hvis de bed mennesker blev de aflivet på stedet . "
Hvad så med hvis de angreb hunde?
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 1.660
nov 2005
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
aug 2006
jun 2005
nov 2005
aug 2006
nov 2005
nov 2005
nov 2005
aug 2006
nov 2005
aug 2006
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Farvel og god rejse. *GG*
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.683
mar 2007
mar 2007
mar 2007
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 34
du kommer med nogle rigtig gode pointer som jeg er helt enig i. jeg har ingen erfaringer med amstaffen udover dem envy og jeg har mødt på vores gåture og der har jeg ikke oplevet nogle problemer udover at de oftest ikke kan med voksne hunde af samme køn.
der hvor jeg ville være skeptisk omkring at anskaffe mig en amstaff er "frygten" for at den er blandet med pittbull terrieren. det er jo tydeligt at de to racer udseendetsmæssigt ligner hinanden meget og man hører jo ofte hvor nemt det er at få en pittbull til landet og få den registreret som amstaff og der sidder garanteret nogle tåber et eller andet sted der synes det er en fantastisk ide at avle på disse hunde.
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 149 Svar: 967
Sjovt nok har jeg en amstaff der er kønsmoden og har været det i et stykke tid, og han bryder sig bestemt ikke om han hunde .. Men jeg er så en af de mennesker der ikke giver op , jeg træner med ham HVER DAG .. og jeg har fået meget hjælp rundt omkring til at få ham på rette køl .. Det kræver enormt meget af mig , men det vidste jeg godt!!! og som jeg har skrevet , så er det ALDRIG hundens skyld hvis den har et problem.. ALDRIG!!!! Amstaff er aldrig blevet avlet til kamp .. det er pitten!! Det er folk som dig som jeg finder så frastødende , in fact : LAD VÆR MED AT DELTAG HVIS DU IKKE HAR NOGET AT HA DET I !!
Alle hunde racer kan være gode hunde i de rette hænder , hvis du ser en amstaff der er fucked up , så er ejeren nok ligeså fucked up!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Og så er der en eller anden nar der har skrevet at jeg er 19 og i mit korte liv har jeg ikke haft mange hunde... HVOR FANDEN VED DU DET FRA ??? KENDER DU MIG ?? Neeeej det tror jeg ikke du gør !!!!
Jeg har brugt meget af min tid på at sammen ligne alle hunde racer og læse om dem .. Så jeg ved en del om hunde ,!!!!!! Jeg er ikke typen der taler om noget jeg ikke ved noget om ,,.... jeg læser om hunde hver dag !!! Der er mange forskellige meninger og holdinger osv , men jeg tager dem til mig der lyder logisk!!!
mar 2007
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 34
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
.. Så det er måske bare et tilfælde at så mange af dem bruges til netop det formål?
feb 2006
feb 2006
dec 2006
Ja jeg havde også håbet det ville blive en god diskussion , men hunde opdragelse og børne opdragelse for den sags skyld er det mest forfærdelige at diskutere ! Det kan blive ved!!
Søster særling : Alle hunde kan sku da bruges til kamp..
Du kan også bruge din puddel til kamp , den kan bare ikke holde særlig længe Gravhunde er mere aggresive end min Balder !!!
Prøv lige alle i kloge hoveder at gå ind og læs om racen inden i danner jeg sådanne forfærdelige indtryk!! Der står ingen steder at amstaff er avlet til kamp .. DET ER PITTEN - måske er de i familie , men det går virkelig virkelig langt langt tilbage i tiden!! Så gener kan der ikke være mange tilbage af!!
I 1835 blev disse kampe forbudt i England. Den eneste form for "bait" kampe der overlevede var hundekampe. Folk vendte da deres interesse imod hundekampene, og nogle minearbejdere i Staffordshire krydsede Bulldoggen med en terrier. Fra denne krydsning opstod Staffordshire Terrier'en. Disse "gadekryds" blev avlet for deres had imod andre hunde, deres ukuelige mod, en høj smertetærskel, en evne til at helé meget stærkt hvis de blev såret, en vilje til at kæmpe til det sidste og meget hengiven overfor mennesker. En interessant ting var at opdrættere af denne race prioriterede en ting meget højt, og det var hengivenhed overfor mennesker. Hvis en hund nogensinde bed eller viste agressivitet over mennesker blev den aflivet øjeblikkelig.
De første Staffordshire terriers kom til Amerika så tidligt som 1870 fra England, og det er derfra vores nuværende Staffordshire terriers stammer.
Staffordshire og Staffordshire Bull Terrierne var oprindeligt samme race, men målbevidst avl har gjort de to racer vidt foreskellige. I de tidlige tider blev hundene kaldt mange navne; Staffordshire terrier, Yankee terrier, Pit Bull terrier. Da racen blev anerkendt af den amerikanske kennelklub AKC, i 1936, fik den navnet American Staffordshire terrier, og den dag i dag arbejdes der stadig efter den oprindelige standard fra 1936. Det er et stort problem for racen, at den ofte kommer i miskredit pga. sit gamle slægtskab med Pit Bull terrieren. Der hviler derfor et stort ansvar på alle, der opdrætter og/eller ejer en Amerikansk Staffordshire terrier, om at være gode ambassadører for racen.
dec 2006
Prøv at kontakt adfærds behandlere og dyre læger .. OG spørg om amstaff generelt er agressive overfor mennesker.. ?!!!! Jeg ved godt de fleste ikke kan med han hunde.. Men sådan er det for alle hunde racer!!!
Spørg om det er racen den er gal med eller om det er ejerne !???
"Der hviler derfor et stort ansvar på alle, der opdrætter og/eller ejer en Amerikansk Staffordshire terrier, om at være gode ambassadører for racen" ----
Det er bare det jeg prøver på !!!!!!!!!!!!!!
dec 2006
Det er dyre mishandling og det skal stoppes ... Jeg har et link , som jeg ikke lige kan finde ud af at sætte herind , men det handler om pitt bull og hvor meget de er blevet mishandlet igennem tiderne , og det er pga hunde kampe og dumme ejere der tæsker hundene for at gøre dem vildere-. Det er så forfærdeligt , og det er jo bare det jeg prøver at stoppe , troede jeg kunne vende folks hoveder , men der skal nok mere til !!
dec 2006
Fordi det lyder smart at sige man har en amstaff, så vil alle "tåberne" der har en eller anden blanding med lidt amstaff i, sige at deres hund er en amstaff. Når disse hunde så skaber problemmer går det ud over alle de seriøse ejere også.
lige netop !!! Jeg vidste ikke der foregik alt det ulovlige avl !?
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
Hvorfor er det at nogen føler sig forfulgt pga deres race?
Det er flot du arbejder med at lære din hund at acceptere andre hanhunde, men det er bare en kendsgerning at rigtig mange "biiiiiib" har svært ved det, og pludselig vender på en tallerken, og så står ejeren tilbage "det har den altså aldrig gjort før, det kom helt uventet", og så er det altså for sent.
Jeg har små hunde, og guderne må vide hvilke fordomme der findes om dem, og hvad man jævnligt må læse og lægge øre til, men der er langt imellem trådene med "hulk-ingen-forstår-at-min-hund-godt-kan-være-farlig."
så helt ærlig, tør øjnene og kom videre.
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.828
Dine hunde bliver sikkert kaldt tæppetissere og den slags, hvilket helt sikkert er irreterende nok, men vores hunde vil folk altså forbyde og nogle vil have dem alle aflivet med det samme. Så er det nogen gange lidt svært ikke at reagere med nogle udbrud.
Jeg syntes ikke selv jeg tyder og jeg ved godt hvad folk går og siger om vores race og i bund og grund er jeg ligeglad, det er forventeligt.
Men det er ikke så fedt når man risikere et forbud mod racen, jeg er sikkert på at du også ville reagere hvis din race af den ene eller anden grund var truet af et forbud.
Håber du kan se lidt hvad jeg mener her;-)
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 346 Svar: 14.166
hvorfor - vælter de da nemt ????
*GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG*
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.828
STØT AMSTAFF´EN !!!!!!