{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
969 visninger | Oprettet:

LiseP
LiseP
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Tynd mave {{forumTopicSubject}}

Vores lille hvalp på 10 uger har fået tynd mave. Det startede i går med noget tykt grødet afføring, og i dag er det tyndere end det. Vi er/var i gang med overkøring til nyt foder, og var i går begyndt at give 3/4 af det nye og 1/4 af det gamle. I dag har hun kun fået kogt ris med kylling. Er der noget vi skal/kan gøre? Mine tidligere hunde har ALDRIG haft en eneste dag med dårlig mave, så det er lidt nyt for mig smiley
Vil lige tilføje at han drikker, spiser, leger og ikke er påvirket af det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tynd mave
  • #1   16. jun 2019 Giv zoolac i morgen.
    Bedres det ikke i løbet af dagen, så vil jeg anbefale en test af afføringen. Det kan være så mange forskellige ting, også alvorlige.
    Hvalpe skal ikke have tynd mave ret længe, før de bliver rigtigt syge af det.

• LiseP
    LiseP Tilmeldt:
    jun 2019

#2   16. jun 2019 Tusind tak for svar. Hvor får jeg fat i zoolac henne? Og skal jeg bare fortsætte med ris og kylling, eller er der noget andet der er bedre?
    Planen var også at vi ville se om det blev bedre i morgen, ellers ville vi tage fat i dyrlægen smiley

• #3   16. jun 2019 Jeg ville gøre som Malene, bort set fra at jeg har bedre erfaring med prokolin. smiley Som også fåes hos dyrlægen.

• #4   17. jun 2019 Der er forskellige midler mod dårlig mave, og de købes fx på apoteket, i petworld og hos dyrlægen.

• #5   17. jun 2019 Canicur er det som jeg har bedst erfaring med, samtidig vil jeg råde dig til at få hvalpen vænnet til mange forskellige fødeemner så du fremover kan undgå mavebøvl.
    Så snart maven er ok så tilføj en teskefuld “fremmed” mad til hundens foder dagligt, fx leverpostej, forskellige pålægsrester samt mange forskellige slags hundefoder, skift rundt og sørg for at hundensmave efterhånden kan klare alt muligt.
    ( kylling og kogt havregryn virker meget bedre en kylling og ris)

• #6   17. jun 2019 Vær lige obs på at der kører en eller anden 'bug' rundt i øjeblikket på Sjælland, der giver hundene VIRKELIG dårlig mave (virkelig tyndt, så de slet ikke kan holde på det smiley ). Min Dobermann havde en omgang for 14 dage siden. Jeg tog hende til dyrlæge og afføringsprøven viste nogle grimme bakterier der ikke skulle være der så hun kom på penicillin, prokolin, kvalmestillende og skånekost. En af 'mine' hvalpe på mit hvalpehold havde samme tur i sidste uge; den måtte indlægges så den kunne få drop.
    Den dag jeg kom med min hund var hun nr 4 de så den dag - og da var kl kun 11 smiley Dyrlægen sagde at de så 5-6 stykker dagligt lige pt.
    Så hvis ikke hvalpen bliver bedre i løbet af dagen så ville jeg tage den til dyrlæge.

• LiseP
    LiseP Tilmeldt:
    jun 2019

#7   17. jun 2019 Tusind tak for jeres svar smiley Det går heldigvis meget bedre i dag, og hun har “kun” skidt tre gange i dag indtil videre. De har ikke været helt faste, men der er form på dem smiley Så det går frem ad smiley

Kommentér på:
Tynd mave

Annonce