{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

Vandhund/ drikker for meget vand {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt udfordret. smiley

Min hvalp elsker at bade, hvilket er rigtig hyggeligt. Der er bare et problem, han drikker alt for meget vand mens han leger i vandet . Ja han sluger faktisk en masse , som om han tror han skal drikke havet/ søen han bader i.

Han har lige været i behandlingen ved dyrlægen, da han fik mave katar efter han drak fra en sø.

I dag var vi i hundeskoven og han hyggede sig gevaldigt i søen sammen med 8 andre hunde, han drak en del vand, og i iver fik han bevæget sig lidt for langt ud på et tidspunkt , og sluger derfor meget vand fra søen.

Ja nu er jeg så bekymret for om han skal til at døje med maven igen smiley

Hvad har i andre stillet op med jeres "vand hunde"?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vandhund/ drikker for meget vand
  • #1   13. jun 2019 Har du prøvet at tage vand med i en skål, og tilbyde før i bader?

Hvis han drikker mens der bades, så gå ud af vandet og hen til skålen.

• #2   13. jun 2019 For mig som jeg læser det du beskriver, så er det at han ikke svømmer så godt endnu.

Har du overvejet at købe en rednigsvest, det vil sørge for at han ligger højere i vandet.

Jeg har aldrig oplevet at nogen af mine hunde har haft det problem. De har alle haft "vandskræk" pånær de to Newf´er. Jeg har aldrig hørt om en Newf der havde udfordringer med at svømme. smiley

• #3   13. jun 2019 Han står i vandkanten og leger med vandet, han syntes det er sjovt at tage flere store slurke efter hinanden. Han løber også rundt i vandet, så han drikker ikke kun. Men alligevel.

Vi har altid rent vand med på tur, og han havde lige drukket, men han syntes det er sjovt "at bide i vandet" , men det bekymre mig.

En redningsvest er en rigtig god ide smiley nej han bliver overrasket når han når for langt ud, han svømmer ikke så godt endnu.

• #4   13. jun 2019 Jeg tror ikke, at en redningsvest løser problemet, for den leger jo med vandet, og så er sådan en redningsvest meget varm.

De fleste af mine hunde har gjort det samme.
    Mine har så aldrig været syg af det, bortset fra at de engang imellem har kastet op når de drak for meget saltvand.
    Jeg har så været meget påpasselig med at der ikke var alger i søerne.

• Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.955
    #5   13. jun 2019 vær obs på alger og så

• #6   13. jun 2019 Ja det er rigtigt, alger kan være livfarlige for hunde. Men kan det passe at det først er senere på sæsonen at der er størst risiko for det kan gå galt? Jeg har læst at det er sidst på sommeren at der rigtig er vækst i alger.
    Er der alger i alle søer mon?

• #7   13. jun 2019 Det er lidt forskellig med hvornår algerne er der. Det kommer jo an på vejret og søerne.
    Her i Kolding har vi to meget små søer hvor jeg aldrig har oplevet alger.
    I den ene er vandet så klart at man kan se fiskene svømme rundt.

• #9   14. jun 2019 Hvis den står i vandkanten kan du så ikke bare gå hen til den og sige nej?
    De kan sagtens lære at det ikke er alt vand man må drikke. Min blev luftet meget ofte på en giftgrund, da hun var hvalp, så hun lærte på ingen tid, at man ikke må drikke vand der ligger udendørs. Nu er hun 6 år og drikker stadig intet udendørs, vandpytter, springvand, søer, hav, etc. Hun drikker selvfølgelig gerne fra skål af medbragt vand.

• #10   15. jun 2019 Jeg slap heldigvis med skrækken denne gang. Han har ikke haft problemer med maven, selv om han drak en del vand.

Tak for jeres svar smiley

• #11   15. jun 2019 Anni, er det store fisk i den sø, pg må man fiske der smiley har selvfølgelig fisketegn

• #12   15. jun 2019 Salla, det er guldfisk og koi karper en eller anden tumpe har sat ud.

• #13   15. jun 2019 Øv, de kan ikke spises smiley

• #14   16. jun 2019 Jeg synes den vane med at stå at hapse i bølgerne er røvirriterende.
    Coffey gør det og en af vores tidligere gjorde det - er der en hvalp i fremtiden, der gør det, så stopper vi det.
    En ting er den rabaldermave, de kan få af saltvandet på stranden, en anden er måden fokuset fuldstændig smadrer en hyggelig tur.
    De kan næsten ikke løsrive sig, det er SÅ usundt.
    Cof gør samtidig, det er et mareridt.

Spørg jer selv om I gider det resten af hundens liv. Det er nu, det skal stoppes.

• #15   16. jun 2019 En anden ting - jeg tror jeg ville lade ham lære at svømme ordentligt inden han skulle forholde sig til en masse hunde samtidig.
    Det går ALT for stærkt i hovedet, når der er andre og så smutter koncentrationen.

Kommentér på:
Vandhund/ drikker for meget vand

Annonce